Gå til innhold

Fly til Sverige med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, det lurer jeg på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke lure lengre, her kommer svaret; du trenger ikke pass til Sverige :)

Gjest gjestfrid
Skrevet
Du trenger ikke lure lengre, her kommer svaret; du trenger ikke pass til Sverige :)

Nei, det trenger man ikke, men man trenger gyldig legitimasjon for å få lov til å sette seg på et fly. De færreste barn har vel internasjonalt førerkort, så da er det i grunn kun pass som gjelder. Men tror det kommer litt an på alderen på barnet, tror ikke det er så nøye med veldig små barn.

Skrevet

Jag har flugit Sverige-Norge-Sverige med mitt ena barn som då var 5 månader. Vi behövde ingen identifikationshandling för barnet då. (detta var ett drygt år sedan).

Jag som förälder intygar att det är mitt infant (<2 år).

När vi skulle flyga med bägge barnen i julas hade vi inte heller pass med till dem (då 1 år och 4 år). Vi kom visserligen bara genom säkerhetskontrollen innan flygen blev inställda och vi fick åka hem igen.

Bägge gånger har jag flugit med SAS

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk med flyselskapet. Noen krever pass, bankkort eller førerkort. Barn har jo ikke bankkort eller førerkort, så jeg ville dobbeltsjekket og ikke bare regnet med at det går bra. Kjedelig hvis man blir stående igjen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Fra Norwegian sine sider:

Norwegian forbeholder seg retten til å avvise kunder som på oppfordring ikke kan legge frem gyldig legitimasjon. Som identifikasjonspapirer regnes: Gyldig pass, gyldig bank/kredittkort med personlig bilde, gyldig førerkort, militært ID, identifikasjonskortet Kongeriket Norge Luftfartsverkets ID-kort for lufthavnene m/bilde. Vi anbefaler at man ved innsjekking av barn under 2 år uoppfordret fremviser fødselssattest på reiser innenlands. På reiser til og fra Norge må barn fremvise eget pass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...