SuperGjest Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har fått Atarax fra legen min da jeg har elveblest-lignende utslett og mye kløe. Til helgen skal jeg på hyttetur hvor det blir endel alkohol, i alle fall to kvelder. I pakningsvedlegget så står det at alkohol skal ikke inntas med Atarax ( http://www.felleskatalogen.no/felleskatalo..._UCB_83176.html ). Noen som vet hvor lenge før jeg skal drikke alkohol at jeg må slutte å ta disse tablettene? Og hvor lenge etter siste vinglass at jeg kan ta en tablett? Og hva med Zyrtec som jeg også har fått forskrevet? Jeg innbiller meg at det har blitt "anbefalt" å bruke Zyrtec som bakrus-dempende middel, så da går det vel greit å ta disse samtidig som jeg drikker alkohol? Eller? Veldig dumt å måtte klø så utrolig mye, men jeg kan ikke utsette hytteturen heller
Gjest atarax Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 det er rød trekant på ataraxen.. så jeg hadde ikke anbefalt deg til å drikke alkohol sammen. det som skjer er at du bare kommer til å bli mer trøtt, mer døsig og vil helt sikkert sovne etter litt. det stod ikke noe om halveringstiden. men maks plasmakonsentrasjon etter 2-4 timer. så 1-2 dager opphold før du tar alkohol.. du fikk også zyrtec?? du kan bare bruke det den dagen/helga du skal på hyttetur da. det hjelper også mot kløe. er også et antihistamin som atarax. men atarax er av den gamle sorten, derfor rød trekant. zyrtec kan man tas sammen med alkohol. som du sier så bruker mange dette mot fyllesjuke. og det hjelper faktisk... hilsen farmasøyt student, snart ferdig...
SuperGjest Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 det er rød trekant på ataraxen.. så jeg hadde ikke anbefalt deg til å drikke alkohol sammen. det som skjer er at du bare kommer til å bli mer trøtt, mer døsig og vil helt sikkert sovne etter litt. det stod ikke noe om halveringstiden. men maks plasmakonsentrasjon etter 2-4 timer. så 1-2 dager opphold før du tar alkohol.. du fikk også zyrtec?? du kan bare bruke det den dagen/helga du skal på hyttetur da. det hjelper også mot kløe. er også et antihistamin som atarax. men atarax er av den gamle sorten, derfor rød trekant. zyrtec kan man tas sammen med alkohol. som du sier så bruker mange dette mot fyllesjuke. og det hjelper faktisk... hilsen farmasøyt student, snart ferdig... Tusen takk for svar! Da lar jeg være å begynne med Ararax'en før etter hytteturen. Får bare håpe at jeg holder ut kløen.. Den er ekstrem og over absolutt hele kroppen. Zyrtec får jeg ta, men det hjelper dessverre ikke mot kløen. Gjør bare at nesen ikke renner hele tiden av pollenallergien.
Gjest atarax Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 atarax er jo mer effektiv da.. kan du ikke smøre deg med litt eurax da? det er jo litt kløstillende, kan lindre litt...der det klør mest.
SuperGjest Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2008 atarax er jo mer effektiv da.. kan du ikke smøre deg med litt eurax da? det er jo litt kløstillende, kan lindre litt...der det klør mest. Jeg har fått kortisonkrem, men hjelper eurax bedre? Jeg vet ikke hvordan kortisonen hjelper ennå, har akkurat smurt den på. Gleder meg absolutt til søndag da jeg kan ta atarax
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 kan ein ta overdose av atarax? vist ein tar det ilag med alkohol kan ein dø da?
skruf Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 kan ein ta overdose av atarax? vist ein tar det ilag med alkohol kan ein dø da? Når det står at det ikke skal kombineres med alkohol så skal en ikke det.. Hvis kløen er intens så bør en veie det opp mot alkohol.... er det ikke da bedre å drikke alkoholfritt? Zyrtec kan du ta selv om du drikker alkohol. Det kan og ha en viss klødempende virkning. Når alkoholen er ut av blodet så kan du ta atarax igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Når det står at det ikke skal kombineres med alkohol så skal en ikke det.. Hvis kløen er intens så bør en veie det opp mot alkohol.... er det ikke da bedre å drikke alkoholfritt? Zyrtec kan du ta selv om du drikker alkohol. Det kan og ha en viss klødempende virkning. Når alkoholen er ut av blodet så kan du ta atarax igjen. så kva kan skjer om ein tar atarax med alkohol? nokon som kan svare på dette? er det dødlegt?
skruf Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 (endret) så kva kan skjer om ein tar atarax med alkohol? nokon som kan svare på dette? er det dødlegt? Veldig mange av disse medikamentene som ikke skal kombineres med alkohol pga søvndyssende effekt kan påvirke resipirasjonsystemet, så en kan kan få pustevansker. Det er iallefall ikke noe en skal ta en sjanse på! Da kan man heller la være å drikke alkohol. Husk det er noe som heter dagen-derpå-promille og, mange sjanser på å droppe medikament den dagen en drikker, for så å ta dagen etter. Endret 4. februar 2013 av maya76
ninuska_ Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Hei. Jeg stenger denne tråden da spørsmål om blanding av medisiner med alkohol er et spørsmål som krever et profesjonelt svar. Her inne kan vi ikke vite hvem som har kompetanse til å svare, og i dette tilfellet er det best om man tar kontakt med legen sin. ninuska_, mod 1
Anbefalte innlegg