Megan Skrevet 17. mai 2003 #1 Skrevet 17. mai 2003 Oioioi! Så den nettopp på Tv3. Har ikke sett den før, og må si jeg ble utrolig imponert!! Absolutt den beste norske filmen jeg har sett! :D
Redhead Skrevet 19. mai 2003 #2 Skrevet 19. mai 2003 Den er bra, men vet ikke om det er den beste norske filmen jeg har sett. Uansett, så lenge Paul Ottar Haga er med så må jeg jo se (selv om han ikke akkurat hadde noen sympatisk rolle i akkurat den filmen).
hErleg kOs Skrevet 19. mai 2003 #3 Skrevet 19. mai 2003 Mørkets øy er den mest PATETISKE norske filmen eg har sett i mitt liv. Med ei særs fordreid framstilling av bygdenoreg, i dette høvet eit øysamfunn på sørlandet, der heile lokalbefolkinga er overkristne hjernevaska zombiar. Skurken i filmen er ein prest med nordlandsk dialekt, men det har blitt meg fortalt at han eigentleg IKKJE snakka nordlandsk på ordentlig, og at regissøren bevisst har gitt han ei nordlandsk dialekt. Kvifor? For at han skal vere ein meir truverdig skurk? Heltinna er fra Danmark, og ho er den einaste som kan redde dette forkrøpla samfunnet, sidan dei så klart ikkje kan gjere det sjølv. Det må kome nokon UTANFRÅ, gjerne frå ein by, eller eit naboland. Dette speler på fordommane byfolk har til folk på bygda, og eg vil tru at utanfor Oslo fungerer den berre som KOMEDIE. Eg og ein heil gjeng satt og SKOGGLO av alle dei overtydelege vrangforestillingane. Og den raude tråden i filmen var: Alle som går med raud kjole dør.. Norsk Film AS: dette kan dokke umulig ha meint seriøst!
Redhead Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Skurken i filmen er ein prest med nordlandsk dialekt, men det har blitt meg fortalt at han eigentleg IKKJE snakka nordlandsk på ordentlig, og at regissøren bevisst har gitt han ei nordlandsk dialekt. Kvifor? For at han skal vere ein meir truverdig skurk? Presten snakka trøndersk!! Og hvorfor det? Jo, fordi Paul Ottar Haga er trønder!
MarianneE Skrevet 20. mai 2003 #5 Skrevet 20. mai 2003 Så filmen da den var forholdvis ny, og jeg synes den er spennende og bra! Synes nå absolutt ikke den gir et vridd bilde av bygde-Norge, det er nå en film. En film er gjerne bygget på fantasi......
hErleg kOs Skrevet 21. mai 2003 #6 Skrevet 21. mai 2003 ..Og det gjeld ikkje berre hets mot norske dialekter. Ta filmen "Løvenes Konge" fra Disney. Ein koseleg barnefilm om ei ung løve som må ta opp kampen mot Scar, den onde stebroren til Mufasa. I tillegg til å vere svart (mørk pels, svart manke,) snakkar Scar gebrokkent bokmål (i den norskdubba versjonen, altså) omtrent akkurat slik utlendingar i Oslo gjer. Kva lærer ungar av dette? Ikkje stol på ein utlending. Det er altså ikkje berre i norske filmar for voksne vi har kulturell/dialektisk rasisme, men heilt ned på barnefilmstadiet. Neste gong du ser ein norsk film eller ein barneTV-episode; tenk over kven som snakkar dialekt og kvifor dei gjer det. Og når du ser ungar som leikar: Høyr etter korleis dei snakkar når dei leikar skurk. Ros til Mongoland, ein film dei alle snakkar stavangersk fordi dei bur i Stavanger, og ikkje fordi dei er kriminelle, dumme eller fanatiske kristne zombiar.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #7 Skrevet 21. mai 2003 Dere mållagsungdom tar jo helt av i hysteriet deres! I Bergen snakker ungene østlandsk når de skal være skurk. Og hvorfor ikke ta tak i alle parodiene på narkomane? Er det bare Oslofolk som er narkomane, kanskje?
Megan Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2003 Jeg likte nå filmen uansett jeg da. Ok, en del "feil" men må si at den hadde en gjennomført stemning gjennom seg. Og synes den er bra for å være norsk.
starie Skrevet 21. mai 2003 #9 Skrevet 21. mai 2003 Da jeg var liten snakket alltid skurken bokmål.. :o
hErleg kOs Skrevet 21. mai 2003 #10 Skrevet 21. mai 2003 Dere mållagsungdom tar jo helt av i hysteriet deres! I Bergen snakker ungene østlandsk når de skal være skurk. Og hvorfor ikke ta tak i alle parodiene på narkomane? Er det bare Oslofolk som er narkomane, kanskje? Veldig interessant angåande Bergenser-ungar. Det er mykje ein kan lære av å observere barneleik. Og angåande dialekta til narkomane i filmar (Eg snakkar om filmar som er meint på alvor frå norsk film A/S si side, ikkje om parodiar, det er ei heilt anna sak,) så er dei nesten alltid (!) østkantprega oslodialekt. Dei snakkar brei Oslodialekt, og er difor meir utsatte for å havne i dårlege miljø/trøbbel. Vestkantsdialekta i Oslo, derimot, vil du NEPPE finne blant narkomane i norske filmar. Det eg har uttrykt i innlegga mine er IKKJE ein hets mot Oslo, men ein kritikk til dei som lagar film i Noreg.
Gjest Kate Skrevet 23. mai 2003 #11 Skrevet 23. mai 2003 Tror neppe regissøren er full av fordommer mot bygde-Norge, siden han selv er oppvokst i en bygd på Sørlandet (Greipstad).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå