Gå til innhold

Mat og drikke på voksenfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg skal feire 40-årsdagene våre i sommer, og vi har bestemt oss for å ha koldtbord. Vi vil servere vin, øl og mineralvann til. Noen som har gode viner (rød og hvit) å anbefale til koldtbord? Gjerne på 3-liter...

Vi skal også servere velkomstdrink. Tenkte å lage i en stor bolle eller noe, basis blir vodka. Noen anbefalinger? Lette litt på Aperitif, men fant igrunn ikke det jeg lette etter...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du er også nødt til å servere kaffe, ellers er det et barneselskap, og du kan risikere at gjestene dine ikke vil komme :ironi: (se kaffetråden)

Skrevet
Du er også nødt til å servere kaffe, ellers er det et barneselskap, og du kan risikere at gjestene dine ikke vil komme :ironi: (se kaffetråden)

Barneselskap når det skal serveres vin til maten? :klø: Neppe.

Elbereth: Hva med å servere en rosé? For eksempel Conte Ricci Chiaretto.

Gjest Eurydike
Skrevet

Forskjell på koldtbord og kakebord, vet du. :kose:

Dagens Næringsliv foreslår ellers Gentil Hugel til koldtbord (en vin Zia nettopp har åpnet øynene mine for. :goodbye: ) Ikke 3-liter, men relativt rimelig likevel.

Skrevet

Takk for svar!

Kaffe skal vi også servere - men det blir til kakene etter koldtbordet...

Skrevet

Jeg håper du får flere svar også! :)

Her er et bidrag til fra meg. Hvis jeg skulle servert rødvin, ville jeg valgt en lett og fruktig en, f.eks. Beaujolais-Villages fra Georges Duboeuf, eller Christer Berens' Montepulciano d'Abruzzo. Sistnevnte finnes både på flaske og på BiB.

Dagens Næringsliv foreslår ellers Gentil Hugel til koldtbord (en vin Zia nettopp har åpnet øynene mine for. :goodbye: ) Ikke 3-liter, men relativt rimelig likevel.

:goodbye::tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...