Gjest Tnita Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Hvordan får man til å skrive slike symboler, hjerte, stjerne osv ved kun å bruke tastaturet. Noen som skjønner hva jeg mener? Altså mange som skriver slikt på facebook osv. Men vet ikke hvordan de gjør det. Noen som kan fortelle meg?
Gjest Gjest_Margit_* Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Hvordan får man til å skrive slike symboler, hjerte, stjerne osv ved kun å bruke tastaturet. Noen som skjønner hva jeg mener? Altså mange som skriver slikt på facebook osv. Men vet ikke hvordan de gjør det. Noen som kan fortelle meg? ♥☻☺♠♣♦○◘•Slike meiner du?
Gjest Tnita Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 ♥☻☺♠♣♦○◘•Slike meiner du? Ja, slike. Hvordan???
Gjest Gjest_Margit_* Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Kjem an på tastaturet ditt. Om du har eit med slike nummertastar på høgre side, trykkjer du på alt+ 1,2,3,4,5,6,7,8eller9 på det tastaturet på høgre side. om du har eit utan det, slik at det står tal med blå skrift på nokre av bokstavane. må du trykke alt+fn+talet som står i blått..
Gjest Tnita Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har ingen nummertaster til høyre. Har heller ikke tall med blå skrift eller tall i det hele tatt på bokstavene. Altså umulig å skrive slike symboler?
Gjest Gjest_Margit_* Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har ingen nummertaster til høyre. Har heller ikke tall med blå skrift eller tall i det hele tatt på bokstavene. Altså umulig å skrive slike symboler? Hmm, prøv med alt+fn+j,k,l,u,i,o,7,8 eller 9.. eller så veit ikkje eg..
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 De fleste tegnene har ikke egne tastetrykk-kombinasjoner, men gå inn i tegnkartet; derfra kan du klippe ut alle de symbolene du måtte ønske! Der kan du også lage egendefinerte kombinasjoner, så du for eksempel bestemmer at Alt + fn + 0444 skal bli til et hjerte. ☻
Yummy_Mummy Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Tegnkartet finner du her: C:/WINDOWS/system32/charmap.exe
Gjest Gjest_Dyveka_* Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Tegnkartet finner du her: C:/WINDOWS/system32/charmap.exe Hei ! prøvde det her men hvordan kan man kopiere det til facebook ? klarte bare å kopiere utvalgte symboler til world men..
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 overføre symboler til facebook...hvordan ?
feuerstein Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 Hei ! prøvde det her men hvordan kan man kopiere det til facebook ? klarte bare å kopiere utvalgte symboler til world men.. Det er det samme om du kopierer til Word eller til et tekstfelt i Facebook. Alle felt som lar deg lime inn tekst kan ta imot symboler fra Tegnkart.
NoAngel Skrevet 7. desember 2009 #14 Skrevet 7. desember 2009 jeg får det ikke til. blir bare bokstaver hos meg. ikke ting og tang
Sugerøret Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 spesial symboler dessuten finnes det egen statussymbol plugin for FB Status Symbols
Lutetium 71 Skrevet 15. mars 2012 #16 Skrevet 15. mars 2012 (endret) jeg får det ikke til. blir bare bokstaver hos meg. ikke ting og tang Du må bruke ett eget talltastatur, du kan ikke bruke raden av tall over bokstavene. Du kan skru på talltastaturet ved å bruke Num Lock (NumLk), du slår den på ved å trykke Fn + Num Lock (NumLk). Da blir "J" til 1, "K" til 2 osv (tallene pleier å være trykket på bokstavtastene, men i en annen farge). Alt + 0169 gir deg da: © Det er nok enklere å bare kopiere/lime fra programmet tegnkart, om du ikke skal gjøre dette så ofte! Edit: Fan! Så ikke før nå at jeg svarer i en eldgammel tråd, gikk inn fra google, så jeg var ikke klar over det! Endret 15. mars 2012 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå