Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For bare et par uker siden møtte jeg en kjempeherlig gutt som det bare skikkelig klaffet med. Vi har tilbragt mye tid sammen, har super sex og veldig god kjemi.

Kompisen hans er god venn med min venninne, og gjennom henne har jeg fått vite div. greier om hans hasjbruk. Jeg ante ingenting om at han var høy første gang jeg traff ham (har generelt SVÆRT lite erfaring med, og peiling på, hasj), og nå får jeg stadig vite mer om hvor mye han egentlig røyker.

Han var i parken i går før han kom til meg. Da var han definitivt høy. Han hadde røyket på playstiation-kveld med gutta dagen i forveien. Han røykte søndag etter fylla som han var på lørdag og fredag. OG ikke minst, HAN har "stæsjet", ifølge kompisen til venninna mi. Han dealer vel da, med andre ord.. Og han aner ikke at jeg vet.

Nå skal denne flørten min ut å reise en stund, så jeg "slipper" å tenke på at det skal bli noe seriøst. Men jeg lurte på om noen har erfaringer med å date en hasjis? Det skal sies at jeg tar veeeldig avstand til narkotika..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring med det - var sammen med en hasjrøyker i 3 år. Hva lurer du på, egentlig? :)

Gjest milkyway
Skrevet

Trenger ikke være noe stress, men sjansene er store for at du og hiver deg på røykebølgen om dere blir mer seriøse.

Gjest Gjest
Skrevet

Greit nok hvis han røyker litt. Men jeg ville forventet (og sagt til ham) at han nå har fått en ny fritidsinteresse, demlig DEG :) , og bedt ham roe ned litt på hasj-relaterte aktiviteter. Kanskje dette skjer automatisk, også, når han ser at du ikke liker det. Kanskje det kan bli noe han bare gjør i ny og ned med gutta.

Hvis han ikke er villig til å endre litt på denne vanen for din skyld, ville jeg ikke involvert meg så veldig seriøst med ham.

Skrevet (endret)
Det skal sies at jeg tar veeeldig avstand til narkotika..

Jeg ser dette som et uttrykk for din holdning, og tviler på at denne deles av gutten som røyker jevnt.

I et evt. forhold tror jeg begge bør ha likt syn på forskjellige viktige saker, og jeg mener dette er en av dem.

Tror du bør tenke deg nøye om.

Endret av Duplex
Skrevet (endret)

Er du ute etter et langvarig forhold?

Endret av gompen
Skrevet

Takk for svar folkens :-) Jeg er ikke ute etter noe forhold nå når han skal reise vekk så lenge, men jeg ser for meg at vi kan beholde kontakten og kanskje treffes når han kommer tilbake.. Han er en av de mest fantastiske personene jeg har møtt, helt utrolig hvor godt vi trives i hverandres selskap.

Grunnen til at jeg bare lufter tankene litt er fordi jeg kjenner meg veldig usikker i forhold til narkotikaen. Det er mulig spm mine er veldig teite, men altså, husker han det han gjør i hasjrus? Han er skikkelig ivrig på komplimenter når han er rusa, men mer tilbakeholden når han er nykter. Jeg føler nesten at jeg forholder meg til to personer - veldig frustrerende!

Ville bare høre om andre har vært i min situasjon - nemlig datet en som røykte hasj daglig. Har det vært et problem, eller tenker man ikke over at han stort sett alltid går rundt i rus?

Gjest Sativa
Skrevet

Hadde ikke bekymret meg så veldig om det.

Mens han er borte kan jo du bruke tiden til å tilegne deg fakta og kunnskap om cannabis sånn at du kan ta et standpunkt basert på fakta og ikke propaganda og fordommer. Lykke til :-)

Skrevet

Jeg var sammen med en som røykte hasj daglig. Slitsomt, såklart. Alltid mye rot med å måtte skaffe seg hasj, mye penger som gikk. Han solgte for å ha råd til forbruket sitt, og derfor var han i poltiets søkelys. Veldig mye stress!

Sannsynligvis kommer han aldri til å slutte, når man røyker daglig er man avhengig.

La meg spørre deg: Ville du blitt sammen med en alkoholiker?

Skrevet
Hadde ikke bekymret meg så veldig om det.

Mens han er borte kan jo du bruke tiden til å tilegne deg fakta og kunnskap om cannabis sånn at du kan ta et standpunkt basert på fakta og ikke propaganda og fordommer. Lykke til :-)

Tiltredes! :Nikke:

Ellers så høres det jo ikke helt bra ut at han er som to forskjellige personer når han er nykter og rusa.

Jeg var altså sammen med en hasjrøyker i 3 år. Røyka litt selv også, men ikke så mye som han. Jeg merket ingen forskjell på ham når han hadde røyka, i grunnen - han var samme person uansett, men brukte røyken til å roe seg ned etter arbeidsdagen og i helgene for kosens skyld.

Det var ikke røykinga som gjorde at det ble slutt mellom oss, for å si det sånn :)

Gjest Gjest
Skrevet

Han husker det han sier når han er rusa. Men du har rett i at man forholder seg til to personer - på samme måte som med alkohol eller annen rus. Jeg har ikke så store problemer med at noen røyker av og til, men ville kvidd meg for å ha et seriøst forhold til en som røyker mye og ikke ser ut til å ville kutte ned/slutte, både med tanke på dine/mine egne holdninger og at jeg har sett flere eksempler på at folk som røyker ofte (ca daglig, gjerne mye hver dag) over tid utvikler seg i samme retning; rusen prioriteres foran partner, foran fritidsaktiviteter, tildels foran jobb (eller i hvert fall i forhold til det å ta grep om ting en burde endre på; skifte jobb, ta mer ansvar) og foran å ta større valg i livet. En av de mest negative sidene ved hasj/rus slik jeg ser det, er at det ofte fungerer som en bedøver og utsetter, slik at diverse ambisjoner og andre ting ikke utvikler seg eller blir satt i verk. Det kan være frustrerende om en er nær denne personen. Samtidig vil jeg påpeke at mange ikke fortsetter å røyke mye over tid, og at det er forholdsvis "vanlig" at også ressurssterke og vellykkede folk røyker innimellom. Det blir mye opp til en selv hva man ønsker å akseptere. Selv røyker jeg IKKE, men flere i min omgangskrets gjør det, og det oppleves ikke problematisk annet enn hos de som røyker så mye at det er dét som blir prioritert (ikke bare pga rusen eller muligheten for å røyke til ethvert tidspunkt, men fordi mange får mindre tiltakslyst, blir mer selvfokuserte o.l).

Det jeg synes du bør tenke over er om du tror dere kan komme til å ende opp som kjærester. Da er faktisk det å ha noenlunde sammenfallende syn på rus ganske viktig. Selv om du kan akseptere at han røyker mye nå når dere bare dater og har det hyggelig, vil du antagelig stille større krav om dere blir kjærester. Også er det verdt å tenke over det du nevner om at du opplever ham som to personer - det kan være vanskelig å forholde seg. Kanskje du kan be ham la være å røyke før han treffer deg? Jeg hadde en greie med en som røykte mye, og det fungerte greit det - han var en bra og kjekk og snill fyr, men det var ikke aktuelt å ha noe seriøst forhold.

Gjest Gjest
Skrevet
Tiltredes! :Nikke:

Ellers så høres det jo ikke helt bra ut at han er som to forskjellige personer når han er nykter og rusa.

Jeg var altså sammen med en hasjrøyker i 3 år. Røyka litt selv også, men ikke så mye som han. Jeg merket ingen forskjell på ham når han hadde røyka, i grunnen - han var samme person uansett, men brukte røyken til å roe seg ned etter arbeidsdagen og i helgene for kosens skyld.

Det var ikke røykinga som gjorde at det ble slutt mellom oss, for å si det sånn :)

Akkurat det tror jeg kan ha med hvor mye han røyker av gangen å gjøre? Jeg kjenner også flere som røyker litt for å roe ned/koble ut, og de forandrer seg ikke noe særlig (selv om jeg synes det er en lite smart måte å koble av på), mens andre igjen røyker seg skikkelig fjerne, litt som forskjellen på å drikke et glass vin eller en hel flaske.

Skrevet

Jøss, jeg skjønner hasj og røyking av det ikke er så uvanlig som mange naive som meg kanskje skulle tro.. Jeg bør vel skifte litt syn da, eller hvertfall sette meg mer inn i hva det dreier seg om. Tar det liksom litt for gitt at når det er narkotika, så er det ingenting annet enn jævlig dumt og farlig.

Hvis det er sant som dere nevner, så kan jeg jo trøste meg med at de som røyker mye ikke nødvendigvis fortsetter med det i all tid.. Han er jo ung denne gutten, og kanskje han kutter ned da når han blir litt mer voksen og seriøs..

Jeg har aldri prøvd selv, og håper i grunn ikke at jeg blir fristet til å gjøre det heller..

Gjest Gjest
Skrevet

NEI, ikke date en som dealer og røyker, det er nemlig en grunn til det og skadevirkningene er større enn folk tror.

snakker av dyrkjøpt erfaring

Gjest gjest 15.17
Skrevet
Jøss, jeg skjønner hasj og røyking av det ikke er så uvanlig som mange naive som meg kanskje skulle tro.. Jeg bør vel skifte litt syn da, eller hvertfall sette meg mer inn i hva det dreier seg om. Tar det liksom litt for gitt at når det er narkotika, så er det ingenting annet enn jævlig dumt og farlig.

Hvis det er sant som dere nevner, så kan jeg jo trøste meg med at de som røyker mye ikke nødvendigvis fortsetter med det i all tid.. Han er jo ung denne gutten, og kanskje han kutter ned da når han blir litt mer voksen og seriøs..

Jeg har aldri prøvd selv, og håper i grunn ikke at jeg blir fristet til å gjøre det heller..

Jeg synes ikke du bør tenke at du skal endre holdning! Men det skader ikke å sette seg inn i flere sider av saken enn det du får presentert fra media og skole. Det at det er vanlig i endel miljøer betyr ikke at man bør endre holdning til å bli mer liberal eller prøve selv - husk på at selv om en ikke helt liten andel mennesker har prøvd hasj er det fortsatt et flertall som IKKE har det.

Jeg vet ikke hvor gammel du eller gutten du har møtt er, men jeg synes ofte at unge folk som røyker er mer negativt preget av det enn de som begynner i mer voksen alder, fordi man som ung har færre motforestillinger (er mer naiv) og dessuten blir preget utviklingsmessig (rus bremser mental utvikling). Jeg har som nevnt et forholdsvis liberalt forhold til at andre bruker noe hasj, men har også sett eksempler på at hasjen får en veldig stor plass i livet til enkelte.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har selv vært sammen med en hasjnarkoman i 4 år, og det er ikke å anbefale! Valget er selvsagt opp til deg, men er du villig til å være sammen med en kriminell? Fordi det er jo det han er

Skrevet
Akkurat det tror jeg kan ha med hvor mye han røyker av gangen å gjøre? Jeg kjenner også flere som røyker litt for å roe ned/koble ut, og de forandrer seg ikke noe særlig (selv om jeg synes det er en lite smart måte å koble av på), mens andre igjen røyker seg skikkelig fjerne, litt som forskjellen på å drikke et glass vin eller en hel flaske.

Tja, også tror jeg det er veldig individuelt hvordan man reagerer på rusen. Noen tåler mer enn andre :)

Gjest usjianna
Skrevet
For bare et par uker siden møtte jeg en kjempeherlig gutt som det bare skikkelig klaffet med. Vi har tilbragt mye tid sammen, har super sex og veldig god kjemi.

Kompisen hans er god venn med min venninne, og gjennom henne har jeg fått vite div. greier om hans hasjbruk. Jeg ante ingenting om at han var høy første gang jeg traff ham (har generelt SVÆRT lite erfaring med, og peiling på, hasj), og nå får jeg stadig vite mer om hvor mye han egentlig røyker.

Han var i parken i går før han kom til meg. Da var han definitivt høy. Han hadde røyket på playstiation-kveld med gutta dagen i forveien. Han røykte søndag etter fylla som han var på lørdag og fredag. OG ikke minst, HAN har "stæsjet", ifølge kompisen til venninna mi. Han dealer vel da, med andre ord.. Og han aner ikke at jeg vet.

Nå skal denne flørten min ut å reise en stund, så jeg "slipper" å tenke på at det skal bli noe seriøst. Men jeg lurte på om noen har erfaringer med å date en hasjis? Det skal sies at jeg tar veeeldig avstand til narkotika..

Jeg skal aldri aldri aldri bli sammen med en hasjmisbruker, de pleier å vær ustabile og en utrygg fremtid. Glem det!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Fire tydelige "brukere" bagatelliserer hasjbruk og du vurderer å skifte mening? Her var det ikke mye ben i nesen så du kan da like godt begynne å snorte kokain så lettlurt og lettpult som du fremstiller deg selv!

Skrevet

Er vel ingen som bagatelliserer noen ting her? :klø: Hun ba om erfaringer, og det har hun fått - på godt og vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...