Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi!

Litt pinlig å ikke logge ut for denne, men jeg får stå for saken: :ler:

Bor i en oppgang med en særdeles søt og kjekk fyr vegg i vegg. Han er like gammel som meg, og har stadig masse venner på besøk, men jeg har ikke lokalisert at han har noe kjæreste. (Så vidt jeg har skjønt, da :fnise: ) Han flytta inn i begynnelsen av året, og vi er på hils og litt til. Har prata litt i bakgården, og blir alltid hakket mer enn hei når vi sees, ala "Ha en fin dag!" og sånt.

Saken er at jeg rett og slett har blitt litt "småforelska" i ham, men jeg kjenner ham jo overhodet ikke!

Jeg har prøvd meg på noen småtriks, blant annet hengt opp godis til naboene i gangen med lapp med "God helg fra XXXX" og sånt, og det kommenterte han til den store gullmedaljen! Han sa "Venna mine snakker stadig om at jeg har en utrolig grei nabo som henger opp sånt, ja vi har prata om hva jeg kan henge opp for å være like grei!" Hihi. (Okei, det var jo til alle naboene, men mest til ham. Haha.)

Men... Jeg har ikke noe inntrykk av at han er noe mer enn en vennlig nabo, han har ikke gitt noen signaler på noe annet. (Kanskje ikke så lett når vi stort sett har sett hverandre 10-12 ganger, og det bare er når den ene går inn og den andre ut og sånt.)

Så... Har noen forslag til andre triks for å ytre min beigestring i smååå doser?

Eller er det bare teit å egle seg inn på naboen, sånn med tanke på hvor pinlig det blir om det slår feil før eller siden?

:rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke teit.

Hva med å arangere bakgårdsfest/ sommerfest for hele boretslaget. Det pleier vi å ha her jeg bor.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ærlig talt synes jeg det var litt teit å henge godis på dørene, det har jeg aldri hørt om før.

Nåja, så lenge han likte det :)

Spør ham om han føler seg velkommen i nabolaget, er blitt kjent med mange osv, så kan du fiske litt etter om han er interessert i mer kontakt.

Eller så har du klassikeren med et eller annet praktisk-huslig problem som du trenger en mann til å fikse...teit? Gjennomskuelig? Jo, jo, men det er vel nesten meningen.

Skrevet

Hm, bakgårdsfest ville jo vært trivelig uansett! Får se om det kan bli noe av det. Hvis ikke får jeg vel satse på å komme mer i snakk på dugnaden.

Hang ikke opp på dørene, altså! Han en felles pose i gangen med twist som alle kunne ta av den helgen.

Jeg er dessverre altfor praktisk selv til å kunne nedverdige meg til å be om hjelp til noe. HAHA. Høres teit ut, men vil jo ikke fremstå som en hjelpesløs dame. Hm. Jeg får vurdere noe.

Er litt usikker på om at jeg vil at det skal være helt åpenlyst, da jeg helst vil at det skal være god stemning også etterpå hvis det ikke skulle bli noe. Vil bare sondere terrenget litt, tror jeg...

Skrevet

Han tror sikkert at du er helt uoppnåelig, og har ikke skjønt at du faktisk synes han er trivelig :-D

Hva med huslige ting som det trengs to til å gjøre. Bære en sofa, eller noe.

Eller hva med å sette deg ute i bakgården med kopp og termos og nyte sola, og dersom han kommer forbi så inviterer du på en kaffekopp. (Ha med kopp til deg selv, så kan han få toppen på termosen)

Skrevet

Hvis jeg likte ham så godt som du gjør ville jeg vært litt frempå :) Whatever at det kan bli litt pinlig hvis han ikke er interessert osv...

Du nevner dugnad - det er jo en ypperlig anledning til å bli mer kjent!

Si at du har planlagt utepils til helga med ei venninne, og at han gjerne må bli med. Si at han må ta med en kompis hvis han vil. Da blir det ikke sååå åpenlyst ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis bakgårdsfest blir for mye styr, kan du jo invitere ham på fest i leiligheten din. Du må uansett varsle ham om at det kan bli litt høy musikk osv i forbindelse med festen, da passer det bra å invitere ham i samme slengen.

Et litt mer effektivt alternativ er å kle deg naken, ringe på døra hans og si at du har låst deg ute fra leiligheten din da du skulle hente avisa.

Skrevet
Eller er det bare teit å egle seg inn på naboen, sånn med tanke på hvor pinlig det blir om det slår feil før eller siden?

:rødme:

Jeg vet ikke? Du kan jo spørre mamma om hun mener det var teit at naboen eglet seg inn på henne for ti år og to barn siden. Han som nektet å gi seg, og kom på døren med plommer og epler (de bor på landet), og som løp opp stigen for å snikmale huset når hun gikk inn for å drikke litt vann. Han som flyttet inn og ble. Han som er faren til mine deilige småsøsken. Jeg tror ikke hun mislikte den inneglinga. :fnise:

Skrevet

Åååå, så vakkert, Nora Wind!

Du kan tro jeg skvatt, for jeg trodde først det var min søster som hadde fått seg profil her... Du skjønner at det er nesten samme historie som vår egen mamma!

Så sånn sett bør jeg jo nesten holde tradisjonen i hevd :ler:

Skrevet

Hehe, så koselig :) Synes den med termosen var litt søt jeg da

Skrevet
Hehe, så koselig :) Synes den med termosen var litt søt jeg da

Ser for meg at hun sitter der i flere timer uten at han dukker opp :ler:

• 4 uker senere...
Gjest Evalina
Skrevet

Aha! Her må jeg visst avlegge Pemille et aldri så lite besøk, ser jeg! :ler: Kanskje jeg kan bidra med noe... :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er søtt det du driver med, jeg :-)

Jeg er mann, forøvrig og hadde satt pris på det :-)

Skrevet

Tror ikke du har noe å tape her ved å prøve deg på denne fyren. Så lenge du ikke hopper ut i det og overfaller han. Du skal jo kunne se han i øynene senere hvis det blir nederlag, liksom ;)

Gjest Go for it!
Skrevet

Jeg syns du skal lage en god middag og ringe på til han og si at du ventet middagsgjester som meldte avbud i siste liten så derfor har du mer enn du kan spise selv, så om han har lyst til på, føye på noe om at maten er jo varm nå, og det hadde jo vært koselig å blitt bedre kjent siden dere tross alt er naboer...

Lykke til! :)

Skrevet

Hahahaha godis i gangen? Gjerne bli min nabo!! :D

Skrevet (endret)

Hihi, dere er så søte!

Altså... Jeg fikk et forferdelig mareritt om at han hadde lest denne tråden her om dagen! Og skrevet et svar om at "ikke faen om jeg trengte å holde på sånn og skrive om han, og han var uansett komplett uinteressert." Våknet og var sikker på at jeg hadde skjemt meg ut for evig og alltid. Heldigvis ikke!

Har sett litt mer til ham, han kom løpende etter meg en dag jeg kom hjem og han satt i bakgården med venner på kveldstid. Spurte om det var okei å bråke litt der om kvelden, og lurte på om han skulle lage nytt ringeklokkeskilt til meg, han skulle lage til seg selv! Jeg ble så utrolig perpleks av at han i det hele tatt kom etter meg, og svarte bare tull og surr. Haha!

Meeen.. Fortsatt ikke sånn veldig stor interesse utenom den episoden. Følte for å oppdatere. Psyker meg opp til å tørre å prøve på noen av forslagene deres!

Natta, jenter!

Endret av Pemille
Gjest Evalina
Skrevet

Hm. Interessant. Du skal se jeg må legge hjernen i bløt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...