Gå til innhold

Noe gammelt, noe nytt....

Gjest Tex

Skal du følge denne tradisjonen?  

1. 1. Skal du følge denne tradisjonen?

• Ja det skal jeg!
      25
    • ja... noe av det....
      6
    • Nei det bryr jeg meg ikke om.
      3

Anbefalte innlegg

Something old

something new

something borrowed

something blue

and a lucky sixpence in your shoe...........

......skal du følge denne tradisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lyst til å dytte på et strømpebånd i blått, og ikke har jeg lyst på blått i undertøyet. Så svigermor kom med følgende gode forslag; Kjøp et tynt lite silkebånd i blått, og lag en liten sløyfe et passende sted på undertøyet! :D

Tror nok jeg kommer til å følge dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge tradisjonen, ja. Låner et strømpebånd med noe blått i av en venninne, og så skal jeg ha på meg gamle smykker. "Something new"-biten blir jo ikke spesielt vanskelig å få oppfylt da :D

Sixpence in your shoe.......tja, skal ha åpne sko, sandalaktige, vet ikke helt hvordan det vil gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig forslag fra svigermor, Felix, noe imot om jeg kopierer den?

Har slitt litt med det blå, liker egentlig ikke blått noe særlig, og strømpebånd er uaktuelt...

Ellers har jeg flunkende ny kjole og en nitti år gammel brosje som jeg låner av min mor. To fluer i en smekk, brosjen har tilhørt min oldemor og hun bar den på sin bryllupsdag.

Men sixpence vet jeg ikke....... har ikke bestemt sko ennå, men jeg kan ikke tenke meg at det er godt å gå med...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt, for jeg har ingenting å låne?!!!? Noen tips? Ikke har jeg noe gammelt heller....

Detter er jammen ikke lett, dere... Fint hvis dere forteller om hva dere har av nytt, gammelt, blått og lånt!

missS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal følge denne tradisjonen jeg.

Something old - en brosje jeg arvet fra min farmor da hun døde

Something new - kjolen må jo det bli

Something borrowed - regner med at jeg låner øredobber

Something blue - et lite blått silkebånd som er sydd inn på kjolen

Sixpence in your shoe.....har noen penger igjen fra en utenlandstur.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å låne et par gamle diamantøredobber i blåskjær av min mor. Kjolen er ny, men så får vi se om det blir en mynt i min sko.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en artig tradisjon med strømpebåndet, er at dette skal tas av iløpet av festen, og kastes mot flokken av ungkarer ev single damer;)

her kaster man nemlig sjelden buketten -iallefall ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buketten må kastes.. :D Til de vakre damene som fortsatt ikke er gift!

Ellers kan vel "lånt" være leid?? Leid underskjørt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er smykker greit å låne. F.eks. av mor eller en venninne.

Eller hva med å låne klokke?

Eller en hårspenne kanskje?

Jeg syntes også det virket helt håpløst da jeg begynte å tenke på det, men det løste seg med lånt, blått strømpebånd en venninne hadde :)

"Something old" blir som sagt smykker, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Buketten må kastes.. :D Til de vakre damene som fortsatt ikke er gift!

seriøst? kaster du buketten?? (beklager at jeg ødelegger tråden, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge tradisjonen, ja. Låner et strømpebånd med noe blått i av en venninne, og så skal jeg ha på meg gamle smykker. "Something new"-biten blir jo ikke spesielt vanskelig å få oppfylt da :D  

Sixpence in your shoe.......tja, skal ha åpne sko, sandalaktige, vet ikke helt hvordan det vil gå:)

Ikke glem at det lånte skal være fra en lykkelig gift kvinne. Ellers har det ingen betydning.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

seriøst? kaster du buketten?? (beklager at jeg ødelegger tråden, men..)

Ja, selvfølgelig!! :D Hvorfor ikke? Skal i allefall ikke tørke og spare på den. Så da er det bedre å følge tradisjoner å kaste den til de single damene! Det blir jo spennende å se hvem som får den da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan vel "lånt" være leid?? Leid underskjørt??

Lånt skal IKKE være leid... :wink:

Something old:

Tradisjon, kontinuitet og brudens tilknytning til familien og sitt tidligere liv.

Something new:

Håpet for den nye epoken hun er på vei inn i.

Something borrowed:

Noe som lånes fra en venn som er lykkelig gift slik at hennes lykke kan smitte over på brudens.

Something blue:

Troskap, renhet og kjærlighet.

A sixpence in your shoe:

En mynt i høyre sko skal symbolisere at den økonomiske velstanden er sikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånt skal IKKE være leid...

Flere som er enige i dette?? Har ikke mange alternativer. Har fine smykker selv, som jeg ønsker å bruke.. Kunne ha lånt øredobbene, men det er noget uhygenisk med tanke på hull i ørene.

Kan det virkelig ikke være leid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gammelt og lånt - Et gammelt kniplinglommetørkle lånt av min forlovers mor, som er en lykkelig gift kvinne på ca. hundrede året :)

Nytt - Det meste!

Blått - Litt blått på strømpebåndet (som skled ned og falt av midt i byen på fotosession!Fotografen kastet seg rundt med kamera og foreviget "opptrinnet") :)

Mer lånt - En nydelig ring lånt av min forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Something old: Skal låne øredoblene til min tante, de er veldig gamle og har gått i arv i tillegg.

Something new: Kjolen, smykke, sko, undertøy....

Something borrowed; der kommer øredoblene inn i bilde igjen....

Something blue: skal ha blått strømpebånd

And a six pence in my shoe: Har en venn av meg som har en six pence slik at jeg kan bruke den.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, selvfølgelig!! :D Hvorfor ikke? Skal i allefall ikke tørke og spare på den. Så da er det bedre å følge tradisjoner å kaste den til de single damene! Det blir jo spennende å se hvem som får den da!!

ja det er jeg enig i, altså jeg gidder heller ikke spare på en innskrumpa tørka blomst, men tenker å gi den enten til min mor eller min forlover -ikke bestemt enda... Artig at du følger tradisjoenen, hadde likt å vært i et sånn bryllup for det er jo spennende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er "min" tråd tar jeg sjansen på å ødelegge den litt....

Jeg har hørt at det er flere som ønsker å legge brudebuketten sin på graven til en kjær slektning / venn...?

Noen som har hørt om dette noen gang..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...