Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 hvorfor er krykkene i usa så forskjelliger fra norske? de ser ikke noe behagelig ut.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Min søster brakk ankelen da hun var au pair i USA for mange år siden. Da brukte hun slike krykker som var lagd av tre, i seks uker. Hun sa at det var rart å bruke i begynnelsen, men at hun ble vant til å gå med dem. Men de tar mye plass når man skal inn og ut av bil. Disse høye krykkene er faktisk brukt i mange land i amerika og asia. De ser jo utrolig gammeldagse ut.
Nigo-san Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Mener du sånne krykker av tre som går helt opp under armene? De brukes i Japan også, av en eller annen grunn. Kaller dem bare "første verdenskrigs-krykker", jeg.
Brukernavn Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Og jeg kalte dem "donald-krykker" når jeg måtte gå på slike
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Og jeg kalte dem "donald-krykker" når jeg måtte gå på slike Har du brukt slike krykker i Norge? Hvordan er det egentlig å gå med slike i trapper f. eks.
Brukernavn Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Har du brukt slike krykker i Norge? Hvordan er det egentlig å gå med slike i trapper f. eks. Har ikke vært borti dem i Norge, nei.. Nå er det noen år siden jeg gikk på dem, men jeg hatet dem som pesten og syntes det var som å komme mange år tilbake i tid. Vanskelige å gå med, og tunge å gå med.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Jeg så faktisk en dame med slike krykker i forrige uke på flyplassen i København. Hun var flink til å gå med dem og det så elegant ut. Med slike krykker har man fordelen av å ha hendene fri når man står forran en skranke e.l. uten å sette krykkene fra seg. Men det ser jo "gammeldags" ut. Men kanskje er det bare en vane vi har? Hadde vært artig å prøve for å teste hvordan de er å gå med.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har nå bodd i usa i 3 år, og de som jeg har sett bruke krykker bruker ikke slike av tre. De har fortsatt sånne som går opp under armene, men er laget av stål eller hva enn det er..
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Hei. Har lagt med et bilde av Emma Bunton med slike krykker. Jeg synes krykkene ser kule ut, og hun er jo ganske søt da. Og høye hæler er ikke noe problem. http://www.stuff.co.nz/images/690260.jpg
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #11 Skrevet 16. oktober 2015 Det lurer jeg også på! De "norske" ser mye mer hi-tech ut om man kan si det sånn, hehe Anonymous poster hash: 182dd...91d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #12 Skrevet 16. oktober 2015 Nå har ikke jeg prøvd krykker som går opp til under armene, men de krykkene vi har her gjør jo vondt å bruke. Hendene blir fryktelig såre, au! Får vel vondt under armene også av de andre, men det er kanskje bedre og ikke så tungt? På "våre" krykker så må jo armene bære hele kroppen, det er tungt. På de "gammeldagse" så vil jeg tro belastningen blir bedre. Anonymous poster hash: 92e89...6b5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #13 Skrevet 2. november 2015 Jeg har prøvd slike krykker for lek. Det stod noen på et lager på et eldresenter jeg jobbet en gang. Gikk jo fint å gå med når jeg ble vant med dem, men hadde følt det litt rart å måtte bruke dem ute. Var en del skruing for å justere dem. Anonymkode: 68369...01c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå