Gå til innhold

Så sant som det er sagt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins mange barn som ikke burde ha for mye samvær med en av foreldrene også.Hvordan skal de beskyttes?

Skrevet

Enig.

Endelig gjøres det konkrete tiltak for å sikre barn samvær. I mange, mange år har det stort sett vært snakket med store bokstaver fra regjering og øvrige politikere. Nå skal noen av disse påstandene de har delt ut i bl.a. valgkamper de siste 20 årene, og som er beskrevet i FN's barnekonvensjon, praktiseres i det virkelige liv. Jeg regner imidlertid med motsand fra SV og KrF, partier som i utgangspunktet påstår at de prioriterer barn og familie, og som i mange år har gjort sitt ytterste for å forhindre den praktiske gjennomføren av disse rettighetene.

Gjest Gjest
Skrevet

Enklete mødre gjør alt de kan for å sikre samvær, tilbyr til og med boplass i sin egen leilighet. Hva får de tilbake? Ufrivillig sextilnærmelse, kommentarer om hvor udugelig man er - det samme ble sagt da man gjorde alt av barnestell og hustell da man bodde sammen, at ens nye partner er like udugelig, og at eksens nye partner som ikke har barn skal oppdra ens barn...

Skrevet
Enklete mødre gjør alt de kan for å sikre samvær, tilbyr til og med boplass i sin egen leilighet. Hva får de tilbake? Ufrivillig sextilnærmelse, kommentarer om hvor udugelig man er - det samme ble sagt da man gjorde alt av barnestell og hustell da man bodde sammen, at ens nye partner er like udugelig, og at eksens nye partner som ikke har barn skal oppdra ens barn...

Fikk ikke helt med meg hva du mener med "Enklete mødre gjør alt de kan for å sikre samvær, tilbyr til og med boplass i sin egen leilighet." Mener du at mor lar far bo i huset for å sikre samvære, altså at de bor sammen???

Gjest Gjest
Skrevet
Fikk ikke helt med meg hva du mener med "Enklete mødre gjør alt de kan for å sikre samvær, tilbyr til og med boplass i sin egen leilighet." Mener du at mor lar far bo i huset for å sikre samvære, altså at de bor sammen???

Jeg snakker om "samvær". Det betyr ikke at man bedriver trygdesvindel...

Og for å føye til; takken er også at ens eks mener at kun hans nye dame skal ha kontakt med barna.

Dette handler selvsagt om fortsatt vonbrotne fedre som gjør alt de kan for gjøre livet surt for en....når ikke barnevernet gjorde jobbben for de, så får de jo bare fortsette.

Man kan legge så mye til rette for samvær som det er mulig å gjøre, for enkelte fedre vil det aldri bli nok. Og det er heller ikke det som egentlig er problemet - manglende samvær med barna...(men manglende kontroll over sin eks!)

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Det fins mange barn som ikke burde ha for mye samvær med en av foreldrene også.Hvordan skal de beskyttes?

Det skal ihvertfall ikke være nok at en av foreldrene sier at barna ikke har godt av for mye kontakt med den andre forelderen.

Ellers kan du se på min andre tråd som heter noe som "samværsboikott" og lese artikkelen der, der etterlyses et bedre regelverk, noe som kunne fanget opp foreldre som dessverre ikke er så heldige for barna.

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Jeg vil si at disse mødrene har hatt max uflaks med sitt valg av far til sine barn, jeg har aldri hørt om noe slikt. Uansett så vil jo mye være gjort ved å la være å ta mannen inn i leiligheten sin, og kunn ha kontakt ved henting/levering av barn(eller få andre til å ta denne oppgaven en tid til ting roer seg), kanskje skriftlig kommunikasjon om de ting man MÅ diskutere i forhold til barna. Aldri kommentere skittslenging, overse slik tullete atferd, da vil vedkommede bli lei til slutt.

Lykke til

Skrevet (endret)
Jeg snakker om "samvær". Det betyr ikke at man bedriver trygdesvindel...

Og for å føye til; takken er også at ens eks mener at kun hans nye dame skal ha kontakt med barna.

Dette handler selvsagt om fortsatt vonbrotne fedre som gjør alt de kan for gjøre livet surt for en....når ikke barnevernet gjorde jobbben for de, så får de jo bare fortsette.

Man kan legge så mye til rette for samvær som det er mulig å gjøre, for enkelte fedre vil det aldri bli nok. Og det er heller ikke det som egentlig er problemet - manglende samvær med barna...(men manglende kontroll over sin eks!)

Jeg håper virkelig at du skåner ungene dine for at du mener at du har brent deg så voldsomt på faren deres. Det kan være lurt å ta et skritt tilbake og prøve å vurdere om man behøver å bruke energi på å irritere seg over alt sammen.

For å komme til saken så hadde det ikke vært dumt å regulere samværsforelders mulighet til å flytte også.

Endret av la Flaca
Skrevet

Jeg ser ingen dokumenterte påstander i denne artikkelen, og har derfor problemer med å ta den for god fisk. "tusener av barn" er ikke godt nok for meg.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Det alt dette egentlig handler om er at barn har krav på foreldre som er voksne. Det er helt utrolig at noen som er voksne nok til å lage unger oppfører seg som fjortiser i årevis etter en skillsmisse. At det er følelser som kommer ut og frem i selve skillsmisseprosessen er vel ikke annet enn å forvente, men når den ene eller begge fortsetter hevntoktene med barn som redskap omtrent til barna når myndighetsalder er for meg både totalt uforståelig, patetisk og veldig lite modent. Slike burde aldri hatt barn i utgangspunktet. Og det er som regel de samme foreldrene som ikke ser problemet med å ta med seg ungen å flytte til en annen kant av landet. Nå ser det ut til at iallefall akkurat det kan bli stoppet av ny lov.

Jeg er imidlertid ikke enig i advokatens påstand om at det sitter tusenvis av barn som ikke får besøkt annen foreldre grunnet økonomi. De sitter jo der grunnet at omsorgsforelderen har flyttet! Hindrer man denne flyttingen er jo mye av problemet løst. Dette er på tide det gjøres noe med!!!

Skrevet

Hehe,eksen min ble dritforbanna da jeg sa nei til å kjøpe hus med han.Han mente at vi skulle kjøpe et hus med hybelleilighet,slik at vi kan bytte på å være i huset med barna.Hjelp!!!Barna hadde det ikke bra da vi bodde sammen som samboere engang!!!

Jeg har gjort mitt beste for å ha en god tone med eksen min,men han har dessverre endel personlighetsforstyrrelser som gjør at han helst ikke bør ha så mye samvær med barna.Det fins noen av de og jeg priser han der oppe for at han ikke har mer makt enn han har fra før.

Gjest Gjest
Skrevet
Det alt dette egentlig handler om er at barn har krav på foreldre som er voksne. Det er helt utrolig at noen som er voksne nok til å lage unger oppfører seg som fjortiser i årevis etter en skillsmisse. At det er følelser som kommer ut og frem i selve skillsmisseprosessen er vel ikke annet enn å forvente, men når den ene eller begge fortsetter hevntoktene med barn som redskap omtrent til barna når myndighetsalder er for meg både totalt uforståelig, patetisk og veldig lite modent. Slike burde aldri hatt barn i utgangspunktet. Og det er som regel de samme foreldrene som ikke ser problemet med å ta med seg ungen å flytte til en annen kant av landet. Nå ser det ut til at iallefall akkurat det kan bli stoppet av ny lov.

Jeg er imidlertid ikke enig i advokatens påstand om at det sitter tusenvis av barn som ikke får besøkt annen foreldre grunnet økonomi. De sitter jo der grunnet at omsorgsforelderen har flyttet! Hindrer man denne flyttingen er jo mye av problemet løst. Dette er på tide det gjøres noe med!!!

...for det vil jo aldri ligge hevntanker bak nekting av flytting.....

Men for en jurist uten jobb på bygda vil det jo alltid finnes nok av saker å ta seg av....så heeeelt kjedelig blir det jo ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...