Gjest ts Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei! Jeg har et lite problem.. Jeg syns det lukter regelrett jævlig av meg etter at jeg har hatt sex! Av underlivet, altså.. Til og med etter at jeg har tatt en dusj, kan lukta henge i.. Ellers tror jeg jeg lukter helt normalt, og det gjør han også.. Hva kommer dette av? Er det noen som har opplevd det samme? Noe man kan gjøre for å forhindre det?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Kan kanskje være en bakteriell infeksjon. Jeg husker ikke helt hva det het, men jeg hadde noe sånt for ca et år siden. Jeg reagerte også på denne lukten, og lurte på hva det kunne være, men jeg skulle likevel til gynekolog en stund etter, så stressa ikke med det. Hun fant ut av det rimelig kjapt, og jeg fikk en pillekur som varte i 3 dager. Ferdig med det problemet. Er jo ikke sikkert det er det du har, men skader jo ikke å få det skjekka?
Gjest stinkyfish Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 bakteriell vaginose høres det ut som om det er...Stinker skikkelig råttent! hatt det to ganger selv...Ta deg en tur til legen og få kur, så forsvinner lukten på no time :D Det er ikke smittsom, men kan komme av ubalanse bakteriefloraen i skjeden osv.
Gjest 1.gjest. Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 bakteriell vaginose var det jeg hadde ja!
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 - eller det kan være noe så uskyldig som at det rett og slett lukter annerledes når man har en del mannlige væsker blandet med sine egne Jeg merker selv at jeg lukter litt mann rett etter sex, og kanskje dagen etter, men det er vel ikke noe merkelig ved det? Litt ubehagelig, men ingen krise!
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Hei, ts her. Ja, kan hende det er naturlig, men jeg syns det har blitt verre nå i det siste enn jeg kan huske at det var før. Altså, det er jo vanlig at det lukter litt sex, men når det på en måte lukter som om det er noe sterktluktende mat eller noe, så er det vel litt i overkant av sånn det skal være? Må man ta gynekologisk undersøkelse for å få pillekur for bakteriell vaginose, eller går det an å få behandling selv om man ikke er helt sikker på at det er det det er? Tusen takk for svar alle sammen.
Frk. Fie Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Kan det være "kjemien" med partneren din? Kjæresten min "jager" meg på do etter at vi har hatt sex, han påstår det ellers kommer til å lukte av meg (han sier det for min del, på en ok måte, altså. Dermed fikk jeg en aha-opplevelse angående en tidligere partner og lukt... Kan det være at man reagerer på noen, men ikke alle? Bill. mrk godlukt;)
FantasDick Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Jeg tror man kan "reagere" på noen partnere. Med en tidligere partner, luktet jeg ikke så godt etter sex, og fikk i tillegg ofte baktriell vaginose (helt forferdelig!). Dette var kun når han kom inni meg, så jeg tror det var noe med sæden hans jeg kanskje ikke "tålte". Gruet meg litt til å se hva som skjedde når jeg hadde sex med min nåværende partner, men hittil har det ikke skjedd noe (ca. 2 år). Lukter ikke stygt, bare litt sæd, etter sex, og har ikke hatt baktriell vaginose etter jeg traff han.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Jeg tror ikke det er det, for denne lukta har kommet dit nå i de siste ukene og vi har hatt sex i mange måneder. Jeg mener i hvert fall å huske at det ikke lukta noe særlig før for litt siden. Men som sagt. Må man ta gynekologisk undersøkelse for å få medisiner for bakteriell vaginose? Må man ha resept i det hele tatt? Kvier meg veldig for g.o....
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #10 Skrevet 29. mai 2008 Jeg tror ikke det er det, for denne lukta har kommet dit nå i de siste ukene og vi har hatt sex i mange måneder. Jeg mener i hvert fall å huske at det ikke lukta noe særlig før for litt siden. Men som sagt. Må man ta gynekologisk undersøkelse for å få medisiner for bakteriell vaginose? Må man ha resept i det hele tatt? Kvier meg veldig for g.o.... Om du ikke får det under kontroll med ecovag eller vivag så er det kun reseptbelagte midler igjen. Men ingen kan tvinge deg til GU. Enkelte leger vil nok prøve bruke dette som pressmiddel for å få deg til å ta GU, men det er ditt valg. BV testes ved utstryk, og endel leger gir også medisiner på ren beskrivelse pga at lukten er såpass spesiell og kuren såpass "ufarlig". Men det er ingen dum ide å ta et utstryk, men det er det ingen grunn til at du ikke kan få utdelt utstyr for å gjøre selv og så levere prøven til legen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå