Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei, Pleier ofte å lese interessante innlegg her på forumet, og har tatt mange tips og råd i betraktning. Denne gangen har jeg et lite problem Jeg vil gjerne ha montert en hånddusj ved toalettet. Men finner så å si ingen informasjon, råd eller tips om dette på nettet. Har snakket med en rørlegger også, men han ville ha det til å være så vanskelig. Har to bad, p det ene sa han rett og slett at det ikke gikk, mens på det andre badet kunne det gå an men at han må skifte hele kranen(servantkran) og montere en ny en med ekstra slange eller rør montert på kranen, som da utvides frem til en hånddusj holder ved toalettet. Er det virkelig så vanskelig å få til? Er det mange som har det, eller lignende her inne? Er det noen som har gode råd eller løsninger som kan være nyttige for meg? Jeg håper virkelig at det lar seg gjøre. Bidét tar plass, og vil gjerne unngå å få montert det. Vil heller ha en hånddusj slange ved toalettet. Venter spent på alle innspill
Gjest Elfrida Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Oras har noe sånt: http://www.comfort.no/produkter/1554
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Oras har noe sånt: http://www.comfort.no/produkter/1554 Det kan hende at rørleggeren mente denne løsningen for det ene badet, siden servanten og toalettet ikke er så langt fra hverandre. Men på det andre badet er det mye større avstand mellom servant og toalettet, og en slik løsning vil ikke være mulig. Men, jeg vil så gjerne ha hånddusj i det andre badet også.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Hmm "hånddusj" er det det de egentlig skal brukes til? Jeg har en sånn ved siden av toalettet, men den brukes til å vaske baken med. Det er noen år siden nå, men jeg ble helt konvertert etter et lengre opphold i Thailand. Aldri mer skal jeg gni guffa utover baken med papir i stedet for å vaske det bort med vann. Føler meg skikkelig skitten når jeg må bruke toalett på jobben eller ute nå. Men! Uansett - poenget er at jeg måtte skaffe sånn vannslangespylesak ved toalettet. Hos oss er servanten rett ved toalettet så rørleggeren satte i noen koblinger under slik at for å bruke den så må man først skru på kranen (som vanlig) og stille til ønsket temperatur og så når man trykker på spylesaken så kommer vannet ut der i stedet. Jeg tenkte det kom til å bli litt tungvindt, men det har vist seg være helt kurant i ettertid. Jeg tror spyleren er nøyaktig den samme som på den linken over, bare forskjellig kran. Jeg tror egentlig kranen er den samme, bare noen koblinger under som er annerledes... Flytter inn i ny leilighet denne uka og må ha noe tilsvarende der så jeg følger ivrig med på denne tråden om noen finner på noe annet lurt
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Hmm "hånddusj" er det det de egentlig skal brukes til? Jeg har en sånn ved siden av toalettet, men den brukes til å vaske baken med. Det er noen år siden nå, men jeg ble helt konvertert etter et lengre opphold i Thailand. Aldri mer skal jeg gni guffa utover baken med papir i stedet for å vaske det bort med vann. Føler meg skikkelig skitten når jeg må bruke toalett på jobben eller ute nå. Men! Uansett - poenget er at jeg måtte skaffe sånn vannslangespylesak ved toalettet. Hos oss er servanten rett ved toalettet så rørleggeren satte i noen koblinger under slik at for å bruke den så må man først skru på kranen (som vanlig) og stille til ønsket temperatur og så når man trykker på spylesaken så kommer vannet ut der i stedet. Jeg tenkte det kom til å bli litt tungvindt, men det har vist seg være helt kurant i ettertid. Jeg tror spyleren er nøyaktig den samme som på den linken over, bare forskjellig kran. Jeg tror egentlig kranen er den samme, bare noen koblinger under som er annerledes... Flytter inn i ny leilighet denne uka og må ha noe tilsvarende der så jeg følger ivrig med på denne tråden om noen finner på noe annet lurt Hos oss skal det brukes til samme formål. Vi har nettopp flyttet, og vil gjerne ha denne ordningen her og, men som skrevet før, de gjør det til så vanskelig. Jeg er frelst jeg og i den forstand :-) dessuten er den genial for å kunne vaske små barn med også. Jeg bruker vann hver gang på barna mine når jeg skifter bleie på dem. Der vi bodde før, var det montert fra før, så vi tenkte ikke så mye over det, men savner denne ordningen sinnsykt nå. Så jeg håper fortsatt på flere forslag. Der jeg bodde før, var det montert en liten "kran", altså i stil med de små kraner som vanligvis pleier å være montert ute i hagene (rekkehus), men man kunne regulere temp på vannet, og var montert like ved toalettet. Det var da en slange som igjen var montert på denne kranen og hånddusjen plassert like ved. Jeg har googlet litt, funnet en veldig enkel løsning, så lenge man ikke bor i Norge eller andre "vinter land". Da er nemlig slangen montert på røret som går til toalettet, men her er jo vannet såååå kaldt så der vil jeg ikke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå