Gjest gutt16 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei, gutt 16 her. Dette er altså "situasjonen" min: Jeg kjenner ei jente jeg syns er søt og liker henne litt, men har ikke i det hele tatt lyst til å starte et ordentlig forhold med henne da vi krangler minst en gang i uka, og det blir noen ganger stygge krangler... Saken er den at hver gang vi drikker med vennene våres stikker vi inn på rommet hennes og roter/sex. Hun liker meg bedre enn jeg liker henne, men jeg har sagt tydelig fra at jeg ikke har lyst på noe mer enn å være pulevenner. Og jeg har sagt at hvis hun vil ha kjæresteforhold, burde vi slutte. Men så er saken den at alle nå sier at jeg utnytter henne. Hun selv sier det bak ryggen min, det er jeg sikker på. Hva FAEN tenker jeg da. Og en ting til, hun spør meg hvorfor jeg har sex med henne. Jeg sier fordi det er godt. Jeg spør henne tilbake, og hun svarer "fordi jeg liker deg". Hva faen skal det bety? Hun sier hele tia at hun ikke forelska i meg. Jeg har såklart ikke sex med en jeg ikke liker, jeg liker henne altså litt, men sexen er for min egen del, for det meste. Hva syns dere damer/jenter? Er jeg slem eller hva?
Storm83 Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Så lenge du er ærlig med henne så er det jo i grunn opp til henne. Men dersom du ser at hun er i ferd med å bli forelsket så er det vel kanskje lurt å bare avslutte hele greia... ..could get ugly!
Storm83 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Og forresten: Kanskje hun har sex med deg for å prøve å få deg til å forelske deg i henne...vi kvinner har det med å ville prøve å forandre mennene vi er sammen med.
Gjest Lillebøll Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Du sier du vil pule og da må hun forholde seg til det og ta sine valg etter det. Nei du er ikke slem, men noen jenter innbiller seg at vis de bare er villige nok så blir gutten forelsket til syvende og sist.
Gjest Bond Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Du er jo ærlig over dine motiver, men kan også forstå de som sier at du utnytter henne. Fordi du får jo 'utbytte' (dvs sex) pga at hun liker deg litt for mye. Det virker som om hun er litt forelsket i deg (og klart tenker ikke klart), selv om hun ikke sier det rett ut (men hvem som hadde sagt det uten å vite at det blir sagt tilbake!). 16-åringene tenker sikkert ikke like klart som voksne da de er forelsket, så det å utnytte noens følelser (selv om man er fullt åpen over det hele) er ikke helt positivt, synes jeg. Det å være pulevenner funker hvis begge er enige at det er bare det. Ellers kan det bli problematisk.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Det er tydlig hun er forelsket i deg, og prøver å få deg til å bli forelsket i deg på denne måten, og ønsker seg noe mer. Rådet mitt til deg vist du ikke har noe å ønske om å bli sammen med henne eller utnytte henne ville jeg gjort det slutt. Selv om hun sier selv det er greit, sånn er jenter. Hadde et puleforhold selv en gang, der jeg ønsket noe mer, ble utrolig trist og deprimert av det, vi jenter tenker ganske mye ser du;) Heldigvis utviklet det seg til et fast forhold og vi er fremdeles sammen :rødme:
S85 Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Har selv vært den jenta. Fyren la aldri skjul på at han bare var interessert i sex, men jeg ignorerte det fullstendig og tenkte at han sikkert kom til å skifte mening. Endte med at han fikk det han ville ha og jeg satt igjen med kjærlighetssorg. Han gikk ganske fornøyd ut av hele greia, unntatt at noen av kameratene hans (som jeg og kjente) kjeftet en del på ham for hvordan han hadde håndtert situasjonen. Det jeg prøver å si er at uansett hvor mye du sier helt klart ifra hva ditt ståsted er, så trenger ikke det bety at det virkelig går inn, som flere har sagt tidligere så liker vi jenter å høre det vi ønsker og tror at vi kommer til å være den perfekte som forandre fyren. Så hver forsiktig, det kommer mest sannsynligvis ikke til å ende bra på noe vis.
Lemming Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 (endret) Vel. jeg vil vel påstå at å si at du utnytter henne er å dra det litt langt. Men det er ikke langt unna. Det virker åpenbart på meg at hun egentlig ønsker seg noe mer. Og hun trenger ikke engang å tro at du kommer til å forelske deg i henne før eller senere for å fortsette å rote/ ha sex med deg. For alt vi vet kan hun tenke at det må være bedre å være sammen med deg av og til, og ta litt kos nå og da når hun kan, framfor å aldri få noe fra deg. Dette har jeg gjort tidligere i mitt liv, og det blir ikke noe lettere etter hvert som tiden går, for å si det sånn. edit:skrivefeil Endret 27. mai 2008 av Lemming
Transmogrifier Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Men nå er ikke Lemminger kjent for å være de smarteste tassene heller, da.
Lemming Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Heey!! Bare fordi de trenger litt guidanse for IKKE å hoppe ned et stup eller drukne seg selv i vann, så betyr IKKE det at de er dumme!
SMann Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Så lenge begge er ærlige, utnytter man hverandre...men hvis hun er yngre enn deg (under 16)...bør du snarest holde opp.
Gjest glamourgirl Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 En ting er å ha pulevenner når man er voksne, da er man oftere, ikke alltid mer reflektert enn når man er tenåring. Vi kvinner/jenter har vanskeligere for å skille mellom sex og følelser enn dere menn/gutter har, ikke alltid, men ofte. Selv om vi vet med all vår fornuft at det "bare" er sex, så blir vi ofte glade i og får følelser og håper at ved å være gode i senga, og tilfredstille og gjøre som han vil, så vil han på magisk vis forelske seg brått og uhemmet og skjønne at han aldri aldri kan leve uten oss... Svaret på spørsmålet ditt er at nei, du utnytter henne ikke utifra din virkelighetsforståelse, du er tydelig og du sier hva du mener, men jeg tviler sterkt på at hun ser det på samme måten. Hun føler seg nok utnyttet og kun brukt for sexen. Spesielt hvis hun er yngre enn deg, og ikke minst under seksten, bør du nok stoppe... Syns jeg...
Freckles Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Jeg tror ikke at ei jente på 16 er istand til å ha et puleforhold uten å blande inn følelser. Jeg håper iallefall at det er sånn.
Gjest regine ii Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 Det er veldig enkelt å si at "Jamen, hun vet jo at jeg ikke vil ha et forhold" også bare fortsette som nå. Og på den ene siden - ja det er hennes ansvar å forholder seg til det som faktisk blir sagt. Samtidig: hvis du sier en ting og gjør noe annet, så sender du blandede signaler! Og da er det ikke så rart om hun tolker mer i det enn du egentlig vil legge i det. Hvis det er sånn at dere - hver gang dere er på fest havner i senga, så er det ikke rart at hun tolker deg dithen at du vil mer, selv om du SIER at du ikke vil det. Du har et ansvar for hvordan din oppførsel innvirker på ander, dvs. hvis du VET at du gjør noen vondt med din oppførsel, så bør du kanskje endre på den. Og i dette tilfellet tror jeg det beste - også for deg! vil være at du avslutter all roting med denne jenta. Da både sier og handler du i samme retning, og det er mye enklere for henne å faktisk skjønne at du mener det du sier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå