Gå til innhold

Fotografering i bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Hva er en ok pris på fotografering? Fotografen er en profesjonell hobbyfotograf som skal bli med fra tidlig morgen ( hos frisøren) til siste dans. Hva ville dere betalt for en slik jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte 7000 :hakeslepp: men det er visst normalt og vi hadde bare fotograf i 1 time. Så skal fotografen være tilstede hele dagen er jo det helt topp. Siden han er hobbyfotograf er han sikkert kjempe fornøyd med 3000?

Et vennpar gjorde det samme som dere og de betalte 3000, bildene ble rå fine, helt profft!

Gjest Gjest
Skrevet

Vi betaler 9.000 kr og da er han med fra frisøren kl 9 til festen er over kl 02. Han er utdannet fotograf, men jobber ikke med dette til dagelig og har ikke studio eller så mye erfaring med bryllupsbilder (tar en del sportsbilder som frilansfotograf). I denne prisen er det også inkludert at han bruker en full dag i ettertid på å etterbehandle de bildene vi liker best i Photoshop (regner med at han fiker på ca 50 bilder, noen bare småting, mens noen litt større ting). Vi får så alle bildene i høyeste oppløsning og alle rettigheter til dem :-)

Skrevet

Vi skal ha med hobbyfotograf fra åtte om morgenen til ca kl 10 på kvelden. Han tar 3500 kr. Da får vi alle negativene og han lager et album til oss.

Skrevet

Vi betaler vår fotograf 7000 kr for en hel dag. og redigerte bilder og alle bildene på cd! en hobbyfotograf er nok billigere

Gjest Gjest
Skrevet

For en vanlig hobbyfotograf ville jeg sagt at det er mye som er normalt, men alt opp til 5-7000 syns jeg høres normalt ut.

Min mann er profesjonell bryllupsfotograf og tar 19 000 for en hel dag. Da ser dere hvor billig det er med 5-7000.... ;)

Jeg forstår virkelig at dere vil spare penger, men det jeg ikke forstår er at de fleste av dere ikke forstår at det er dyrt å leie inn profesjonelle. Tenk på antall timer en fotograf faktisk bruker pr kunde med fotografering og etterbehandling, så er det faktisk ikke dyrt i forhold til å leie inn andre håndtverkere ;) For det er faktisk det det er. Et håndtverk

Ja, alle kan ta bilder, men alle kan snekre også, men som hobbysnekker blir resultatet ikke nødvendigvis like bra som om man leier inn en utdannet snekker med erfaring ;)

Nå høres jeg sikkert ut som en beskyttende kjærring, men det er bare harde fakta dette. Mannen min har nok å gjøre han, så det spiller ingen rolle for oss om dere som velger hobbyfotograf ikke leier inn profesjonelle, men det er bare greit å fortelle hvordan ting virkelig er. For det fremstilles alltid som at fotografer er en fullstendig rip-off... Og det stemmer ikke om man kan litt matematikk.

Gjest hobby bryllupsfotograf
Skrevet
Vi betaler 9.000 kr og da er han med fra frisøren kl 9 til festen er over kl 02. Han er utdannet fotograf, men jobber ikke med dette til dagelig og har ikke studio eller så mye erfaring med bryllupsbilder (tar en del sportsbilder som frilansfotograf). I denne prisen er det også inkludert at han bruker en full dag i ettertid på å etterbehandle de bildene vi liker best i Photoshop (regner med at han fiker på ca 50 bilder, noen bare småting, mens noen litt større ting). Vi får så alle bildene i høyeste oppløsning og alle rettigheter til dem :-)

Dette synes jeg var en veldig stiv overpris på en fotograf som ikke har studio og ikke har portretter som sin spesialitet. Det er MEGET stor forskjell på sportsbilder og bryllupsbilder.

For å kunne få gode bryllupsbilder uansett vær så bør fotografen i det minste ha en god zoom, en rask prime, en vidvinkel, et par blitzer (en på kameraet, en ved siden av), reflektorer osv.

Klart det blir mange timer, men prisen er likevel alt, alt for stiv. Ta kontakt på nytt og diskuter prisen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi betaler 4000 for fotografen. Hun har jobbet som fotograf i flere år i en avis, og har nettopp startet eget studio, med tanke på å jobbe som bryllupsfotograf bl.a.

Hun er med oss i kirken, og skal ta bryllupsbilder av oss etter vielsen.

I tillegg har vi flere flinke hobbyfotografer i familien, så vi er relativt sikre på at bilder, DET skal det bli mange av ;-D

Vi får alle bildene med rettigheter, og hun hjelper oss å ordne på de bildene som trenger det osv. Hun tar veldig gode bilder. Jeg har kjent henne i mange år, og sett mange av bildene hennes.

Vi skal møte henne på forhånd for å diskutere hvordan bilder vi ønsker oss, hvor vi vil ta bilder, osv.

Vi er veldig glade for dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette synes jeg var en veldig stiv overpris på en fotograf som ikke har studio og ikke har portretter som sin spesialitet. Det er MEGET stor forskjell på sportsbilder og bryllupsbilder.

For å kunne få gode bryllupsbilder uansett vær så bør fotografen i det minste ha en god zoom, en rask prime, en vidvinkel, et par blitzer (en på kameraet, en ved siden av), reflektorer osv.

Klart det blir mange timer, men prisen er likevel alt, alt for stiv. Ta kontakt på nytt og diskuter prisen.

Han har dette utstyret og han skal være med oss en noen timer en dag før bryllupet også for ta en del prøvebilder av oss på de aktuelle stedene. Er for så vidt enig at prisen er litt i det meste laget, men om vi kunne presset prisen et par tusen så blir det en pølse i slaktetida...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...