Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hvor lenge skal man steke kylling? Ovnen min har 6 gradnivåer (1-6 hvor 6 er varmest). Hvilken varme skal jeg bruke, og hvor lenge skal kyllingen stekes i panna? Koking: Hvordan koker man kylling? Skal man steke på forhånd og deretter koke? Har veldig lyst på sånn kokt kylling man har i wokretter som er å finne på thai restauranter osv.
Gjest hyggelig Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Steking: Jeg ville ha stekt kyllingen raskt på hver side på varmenivå 6. deretter ville jeg ha gjennomstekt den på lav varme (en plass mellom varmenivå 1 og 3 kanskje,alt ettersom hvor sterk/ny/varm ovnen er). sjekk om kyllingen er ferdigstekt ved å skjære et snitt på midten av kyllingfileten/den største biten i panna dersom du har kuttet kjøttet i biter før steking. når kjøttet ikke er rosa er det ferdig. Koking: Jeg velger ofte å koke kyllingbitene til f.eks. indiske curryretter istedenfor å steke dem, da jeg synes de blir mye saftligere på denne måten. Jeg gjør det enkelt- koker opp en kasserolle med vann og kanskje litt salt i. slenger kyllingbitene oppi, og lar det koke ca 15 min. Kutter den største biten jeg finner i to for å se om den er ferdig. (hvit helt igjennom). tømmer av vannet og tilsetter kyllingen i sausen e.l. ps. hvis det blir mye hvitt skum fra kyllingen når du koker den, kan du ta det vekk med en spiseskje e.l.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Tusen, hjertelig takk! Du reddet meg fra mange fremtidige kebab middager!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 On 5/27/2008 at 5:03 PM, Guest hyggelig said: Steking: Jeg ville ha stekt kyllingen raskt på hver side på varmenivå 6. deretter ville jeg ha gjennomstekt den på lav varme (en plass mellom varmenivå 1 og 3 kanskje,alt ettersom hvor sterk/ny/varm ovnen er). sjekk om kyllingen er ferdigstekt ved å skjære et snitt på midten av kyllingfileten/den største biten i panna dersom du har kuttet kjøttet i biter før steking. når kjøttet ikke er rosa er det ferdig. Koking: Jeg velger ofte å koke kyllingbitene til f.eks. indiske curryretter istedenfor å steke dem, da jeg synes de blir mye saftligere på denne måten. Jeg gjør det enkelt- koker opp en kasserolle med vann og kanskje litt salt i. slenger kyllingbitene oppi, og lar det koke ca 15 min. Kutter den største biten jeg finner i to for å se om den er ferdig. (hvit helt igjennom). tømmer av vannet og tilsetter kyllingen i sausen e.l. ps. hvis det blir mye hvitt skum fra kyllingen når du koker den, kan du ta det vekk med en spiseskje e.l. Jøss, takk for tips Anonymkode: 2bc4c...915
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jøss, takk for tips Anonymkode: 2bc4c...915 Hvorfor takke i en tråd som ikke har vært aktiv på 15 (!) år. Og i tillegg til en bruker som ikke er medlem her lenger.🤔 Anonymkode: 3753f...266
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 Gjest hyggelig skrev (På 27.5.2008 den 17.03): Steking: Jeg ville ha stekt kyllingen raskt på hver side på varmenivå 6. deretter ville jeg ha gjennomstekt den på lav varme (en plass mellom varmenivå 1 og 3 kanskje,alt ettersom hvor sterk/ny/varm ovnen er). sjekk om kyllingen er ferdigstekt ved å skjære et snitt på midten av kyllingfileten/den største biten i panna dersom du har kuttet kjøttet i biter før steking. når kjøttet ikke er rosa er det ferdig. Koking: Jeg velger ofte å koke kyllingbitene til f.eks. indiske curryretter istedenfor å steke dem, da jeg synes de blir mye saftligere på denne måten. Jeg gjør det enkelt- koker opp en kasserolle med vann og kanskje litt salt i. slenger kyllingbitene oppi, og lar det koke ca 15 min. Kutter den største biten jeg finner i to for å se om den er ferdig. (hvit helt igjennom). tømmer av vannet og tilsetter kyllingen i sausen e.l. ps. hvis det blir mye hvitt skum fra kyllingen når du koker den, kan du ta det vekk med en spiseskje e.l. Takk for god beskrivelse! Skal koke kylling og ris til middag Anonymkode: d386c...e8c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #8 Skrevet 9. juli 2023 Gjest hyggelig skrev (På 27.5.2008 den 17.03): ps. hvis det blir mye hvitt skum fra kyllingen når du koker den, kan du ta det vekk med en spiseskje e.l. Eller bare skru ned varmen litt Anonymkode: 50739...24e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #9 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Eller bare skru ned varmen litt Anonymkode: 50739...24e Kan man blåse det bort med føner Anonymkode: d386c...e8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå