Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

har man rett til å få utbetalt feriepengene både for i fjor og i år dersom man slutta jobb i april?

det fikk nemlig ikke jeg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Feriepengene du har opparbeidet deg for ferien 2009 kan du be om å få utbetalt nå, men da må du skatte av dem.

De fleste arbeidsgivere utbetaler feriepenger til tidligere arbeidstakere 01. Januar året etter at de sluttet, eller til sommeren sammen med de andre arbeidstakerne. Du kan be om å få dem i Januar hvis det passer bedre for deg.

Skrevet
har man rett til å få utbetalt feriepengene både for i fjor og i år dersom man slutta jobb i april?

det fikk nemlig ikke jeg...

Hvis du ber om å få dem har du rett på det, ja, men med beskatning som nevnt ovenfor.

Gjest oppgitt
Skrevet

Man må jo skatte av feriepenger uansett, er en myte at man ikke må det. Men det fordeles normalt sett over hele året (altså av de 10,5 mnd man betaler skatt), mens om man da får det utbetalt året før trekkes det direkte av de...

Men totalsummen blir jo den samme uansett....

Gjest Gjest
Skrevet

hva med de jeg tjente i fjor? dersom jeg fikk siste lønning i april i år, burde jeg ikke da ha fått feriepengene for i fjor da?

er det i slutten av juni de vanligvis kommer inn?

Skrevet

Når feriepengene blir utbetalt varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass.. Men du kan jo alltids spørre din tidligere arbeidsgiver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...