Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ivrig jobbsøker, søker nesten en jobb om dagen (eller i allefall 3-4 i uka) Men ingenting skjer.

Jeg har kommet til det at jeg sikkert skriver eledige søknader. Jeg har alltid hatt problemer med å utrykke meg skriftlig.

Leste et sted at det var viktig at man fikk frem hvor motivert man var. Men hvordan skal jeg skrive det? Det jeg kommer til å skrive er: "jeg er veldig motivert for jobben" (og det er vel ikke det som selger min søknad akkurat)

Kan noen være så snill å komme med litt tips til hvordan i huleste jeg skal skrive hvor motivert jeg er??

hilsen frustret jobbsøker

Gjest Gjest
Skrevet

Få iallefall med hvorfor du søker jobben og hvilke kvalifikasjoner og erfaringer du har som er relatert til jobben. I tillegg så er det greit å ha med litt som hvordan du er som person. F.eks hvis du søker jobb i barnehage så bør du kunne takle stress og høyt tempo.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan også være greit å ha med en setning om hvorfor du har lyst til å jobbe der og vise at du kjenner til bedriften. Nå vet jo ikke jeg hva slags jobb du skal søke, men kan være noe som at "jeg kjenner til at dere gjør sånn og sånn, eller legger vekt på disse kvalitetene, og jeg siden jeg er sånn og sånn passer jeg godt inn". Eller at "jeg har lyst på og er motivert for denne stillingen fordi jeg har inntrykk av at deres bedrift er sånn &sånn (bør være noe positivt), noe jeg setter stor pris på/passer godt inn i".. dette ble veldig generelt, men poenget er vel at man bør vise at man har satt seg litt inn i bedriften, og har noen forestillinger om hva stillingen går ut på - at søknaden ikke bare er en standard du sender til mange.

For deltidsstillinger/butikkstillinger ol bør du levere søknaden personlig, og samtidig få noen ord med ansettelsesansvarlig. 3-4dager/1 uke etter du har sendt inn søknaden bør du ta en oppfølgingstelefon hvor du spør om de har mottatt din søknad og hvordan ansettelsesprosessen går. Viktig å vise interesse.

Dette ble mye babel, men håper jeg fikk fram mitt poeng. Har enda til gode å ikke få en stilling jeg har søkt på, tror det er fordi jeg virkelig har gått inn for det, og vært interessert og positiv hele veien (nå skal det sies at jeg til nå kun har hatt én fulltidsjobb, men ganske mange deltidsjobber! :) )

Gjest Motivert?
Skrevet

Et godt tips:

Ta og se Eirin Bronchowitsh filmen og se hvordan hun opptrer på intervjuet i begynnelsen av filmen.

"Jeg er veldg motivert for jobben".

Hvis du skriver sånn som dette uten noe mer informasjon enn det forteller du "alle" at du ikke har interesse nok for akkurat det firmaet du søker for enn at du smeller avsted en standard søknad og at du ikke klarte å lese ut av annonsen hva de jakter på.

"Jeg søker stilllingen i Deres firma fordi jeg liker deres produkter og profil. Firma NN appelerer til meg fordi ..." osv. DA viser du at du bryr deg om akkurat dette firmaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...