Gjest Gjest_fie_* Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg ønsker meg tips til middag basert på kyllingfileter. I skapet har jeg altså kyllingfileter som bør brukes opp, en halv brokkoli "på grensen", en uåpnet kremfløte, en slant parmesanost som sikkert har passert grensen og 2/3 pakke amandinepoteter det er på høy tid å spise opp (hvis det ikke allerede er for sent). I tillegg diverse krydder, meierismør, melk, oljer, løk, sitron, hvitløk, pasta og diverse. Jeg har lite friske grønnsaker, men må uansett handle i morgen. Er det noen som har tips til en middagsrett til to personer basert på dette (det er selvfølgelig ikke et krav at jeg bruker alt ) ? På forhånd takk for svar!
Rosalind Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Du har jo et herlig utgangspunkt. :rosasmil: Ta små brokkolibuketter i panna med olje, og tilsett tomater og hvitløk på slutten av steketiden. Stek deretter kyllingfilèterninger med ønsket krydder, og tilsett stekt brokkoli og tomater når de er ferdige. Selv bruker jeg ofte litt tomatpurrè og pesto i stekepanna på slutten, før jeg tilsetter creme fraiche. Du har jo også fløte, så da kan du bruke litt av den i tillegg. Server blandingen fra panna til nykokt pasta!
Gjest Gjest_fie_* Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Takk for svar! Fløten var visst utgåt på dato, men jeg har to små bokser lettrømme og melk. Kan kanskje bruke det i stedet for creme fraihe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå