Gå til innhold

Jeg skal ha 1. klassen min på besøk hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha hele klassen min på besøk en uteskoledag om et par uker og har tenkt å servere dem litt forskjellig (de skal ikke ha med egen matpakke). De går i 1. klasse og er 27 elever. Lurer på om noen har noen gode (og gjerne sunne) forslag utenom standarden boller, hotdog og is!

Tusen takk for tips! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Pizzasnurrer, rundstykker, pinnebrød, oppskjærte frukt og grønnsaker, suppe?

Skrevet

Bare et forslag: hjemmelaget pizza med kjøttpølser og masse grønnsaker? Hvis dere har tid, kan de være med på matlaging?

Grønnsaker med dip kan være en fin snack. Og så synes jeg de kan få en is til slutt, tross alt ;)

Gjest Aurora Borealis
Skrevet

Hva med å kutte strimler av gulrot og servere med dip til?

De fleste barn liker gulrot, også de som ellers hater grønnsaker. :)

Og du kan lage små kanapeer (eller hvordan man nå skriver det) av brødskiver delt i fire kvadrater, med en liten bit skinke, ost og en halv drue på hver. Kan variere pålegget litt. Det ser litt mer fancy og fint ut laget på den måten!

Skrevet

Husker at vi var på slikt hjemmebesøk da jeg gikk i første klasse. Da fikk vi servert varme, nybakte, grove rundstykker med masse forskjellig pålegg til. Det slo virkelig an, gitt:)

Gjest Gjest
Skrevet

Mange flotte forslag her :)

Har selv hatt nærmere 30 barn på besøk hjemme ved flere anledninger og har servert en del forskjellig.

- minicalzone

- pizzasnurrer

- grønnsaker med dip (min erfaring er at barn liker gulerøtter, blomkål og agurk)

- hjemmelaget pizza

- "barnesnitter" - brødskiver i forskjellige figurer stukket ut med pepperkakeformer

- varme rundstykker med forskjellig pålegg som de smører selv

- minipølser med forskjellig tilbehør

- fullkornspasta med kjøttsaus

- grove pannekaker med rørte bær

Og så er jeg helt enig med en over her, IS hører med :D

Skrevet

Oi, så mange gode forslag!! Mye å velge i her, ja! Og joda, en is skal det nok bli ;)

Skrevet

Ellers er fruktspidd ganske gøy. (Skjær frukt i biter og tre det på spidd).

Skrevet

Nå har jeg bestemt meg for piknik på stranden like ved huset vårt med 1. klassen :) Baker grove rundstykker og tar med forskjellig pålegg. Noen gode påleggstips? Blir vanskelig med isen, men går heller for oppskåret vannmelon :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Vannmelon er deilig i varmen. :)

Pålegg: Gjør det enkelt. Skinke og ost er fint, og husk agurk og paprika på. Eggeskiver er det også mange som liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...