Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kona og jeg var i Thailand ifjor og vi var noen dager innom Bangkok. Jeg har vært der noen ganger før og jeg synes det er en spennende by. Her er mitt reisebrev med bilder, linker, kart etc http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Jeg håper at det gir et inntrykk av hva en kan forvente seg dersom en drar til Bangkok og Thailand :-) Ta kontakt dersom du har spørsmål eller kommentarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj så spennende! Vi drar dit i september :) *sjekker reisebrev*

Skrevet

Hei

Jeg har vært der et par ganger i september måned og selv om det er regntid så er det en fin tid å dra på synes jeg. Hvor skal dere i Thailand?

Skrevet
Hei

Jeg har vært der et par ganger i september måned og selv om det er regntid så er det en fin tid å dra på synes jeg. Hvor skal dere i Thailand?

Vi har vært i Thailand en gang før, reiste rundt en måned i Krabiområdet. Denne gangen skal vi ha noen dager i Bangkok og deretter reise nedover østkysten, koh samui og Koh Chang bl.a.

Tenkte vi bl.a skulle besøke akvariet (Siam Ocean World) i Bangkok også - du/dere har ikke vært der? Har besøkt endel akvarier rundt i verden, og mange er veldig like, men dette skal visst være Asia`s beste.

Og ja - enig i at lavsesongen er fin tid å reise.. :)

Skrevet

Hei

Nei, jeg var bare så vidt innom akvariet i Siam Paragon men jeg gikk ikke inn. Men jeg er enige i at det kan være kjekt å gå på akvarier og jeg har vært på det i både Cape Town, Kuala Lumpur etc. Så det hadde vært kult om du gir tilbakemelding når du kommer tilbake om hvordan akvariet i Bangkok er.

Skrevet
Hei

Nei, jeg var bare så vidt innom akvariet i Siam Paragon men jeg gikk ikke inn. Men jeg er enige i at det kan være kjekt å gå på akvarier og jeg har vært på det i både Cape Town, Kuala Lumpur etc. Så det hadde vært kult om du gir tilbakemelding når du kommer tilbake om hvordan akvariet i Bangkok er.

Det skal jeg gjøre :)

Har du tatt tog i Thailand? Vi vurderer det litt... (vil ikke fly)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har vært på akvariet på Siam Paragon - og det var virkelig fint! Så en del ting som jeg ikke har sett i andre akvarier. Egentlig gikk vi mest inn fordi det var kjølig og halvmørkt, det var veldig godt med en pause fra Bangkoks gater.

Hvorfor vil du ikke fly i Thailand?

Tog er etter min erfaring både bra og billig. Samt en morsom opplevelse. Du kan sitte i air con. kupe og få ok senger, og mat på toget. Har aldri fått så god mat på et tog, men det sier jo ikke så mye. I tillegg er det slik at når toget stopper i et par minutter så kan man få kjøpt div mat og drikke av folk på perrongen. Det er morsomt å kjøpe kylling satay gjennom togvinduet! Og ikke minst kommer man nye nærmere vanlige thaier, for på flyene er det for det meste turister og litt businessfolk.

Skrevet

Jeg leste at akvariet var nytt i 2007, så tror det skal være bra :) Vi reiser i regntiden, så det er greit å ha noen innendørs aktiviteter også.

Når det gjelder fly, så synes jeg man opplever mye mer ved å reise via taxi/buss/båt. Har flytt innenlands i Asia tidligere, og hatt ett par uheldig opplevelser, så det er litt begge deler.

Nå fikk jeg faktisk enda mer lyst til å reise med tog - dette høres veldig koselig ut!

Du har ikke noe annet du har lyst til å dele av ting som anbefales å gjøre der da? :)

Vi skal kun være der 2-3 dager på begynnelsen av ferien, men det er mulig vi tar noen dager før vi reiser hjem også.

Skrevet

Ja jeg har oxo vært i akvariet i siam paragon, heeeelt nydelig. Vi satt oxo i båt oppi den SVÆRE tanken, med haier rundt oss. Det var tøfft å sitte på vannflaten å se dere mennesker igjennom det rene og klare fiskeinfiserte vannet.

Bowlig i siam paragon er dødsheftig, sammen med vip kinoene der oppe!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...