Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Har et ønske om å jobbe i legemiddelindustrien med legemidler. Hvordan finner man disse jobbene og hvilke firmaer finnes? Noen med erfaring?
Gjest Bolledeig Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Kanskje greit å si noe om hva slags utdannelse du har først..
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Kanksje det Er fysioterapeut, men ønsker å finne på noe annet enn det jeg gjør. Kan vel tenkes at jeg kan ta noen kurs eller noe for å få en jobb innen et slik firma.
Gjest konsulent Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Hei. Jeg jobber som legemiddelkonsulent, for å få jobb som det så må du ha utdanning i grunnleggende medisin og farmakologi, som er ett halvårig heltidsstudie som gir 30 studiepoeng. I tillegg må du ta eksamen i Legemiddelindustriens lov- og bransjekurs. Deretter kan du jobbe som konsulent. Jobbmulighetene er ganske gode, men er lettest å komme inn hos en mindre aktør/lette produkter så blir man somregel headhuntet etterhvert....
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Hei. Jeg jobber som legemiddelkonsulent, for å få jobb som det så må du ha utdanning i grunnleggende medisin og farmakologi, som er ett halvårig heltidsstudie som gir 30 studiepoeng. I tillegg må du ta eksamen i Legemiddelindustriens lov- og bransjekurs. Deretter kan du jobbe som konsulent. Jobbmulighetene er ganske gode, men er lettest å komme inn hos en mindre aktør/lette produkter så blir man somregel headhuntet etterhvert.... Takk for svar. Kan du fortelle litt om jobben, positive/negative sider? Trives du?
Gjest konsulent Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Jeg trives veldig veldig godt. Hvordan jobbern er avhenger nok veldig av hva slags produkter du selger. Jeg jobber med kreftmedisin og jobber således mot ett lite antall leger på sykehus. Det krever mye faglig oppdatering, sette seg inn i rapporter, analyser m.m. Det positive med jobben er at det er mye frihet under ansvar, altså jeg styrer arbeidsdagen min mye selv. Det er mye reising, på godt og vondt. I februar var jeg hjemme 8 dager totalt... Men det går jo mye i perioder, nå skal jeg ikke avgårde før i slutten av august igjen... Det er mye fokus på salgsmål og budsjetter, så det er viktig å takle presset. Man møter masse flotte mennesker og ingen dag er like. Har egentlig veldig lite negativt å si, må være at det kan bli litt vel mye reising og stress til tider. Og når vi da er på legekongresser/seminarer er det forventet at vi er sist i seng og først oppe....
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Jeg trives veldig veldig godt. Hvordan jobbern er avhenger nok veldig av hva slags produkter du selger. Jeg jobber med kreftmedisin og jobber således mot ett lite antall leger på sykehus. Det krever mye faglig oppdatering, sette seg inn i rapporter, analyser m.m. Det positive med jobben er at det er mye frihet under ansvar, altså jeg styrer arbeidsdagen min mye selv. Det er mye reising, på godt og vondt. I februar var jeg hjemme 8 dager totalt... Men det går jo mye i perioder, nå skal jeg ikke avgårde før i slutten av august igjen... Det er mye fokus på salgsmål og budsjetter, så det er viktig å takle presset. Man møter masse flotte mennesker og ingen dag er like. Har egentlig veldig lite negativt å si, må være at det kan bli litt vel mye reising og stress til tider. Og når vi da er på legekongresser/seminarer er det forventet at vi er sist i seng og først oppe.... Hmm, høres veldig spennende ut, men også litt skremmende. Vil jeg greie det, tenker jeg. Det høres egentlig ikke ut som dette er en jobb som er forenelig med småbarnstiden. Har en ett åring, så jeg kan jo ikke nødvendigvis reise så alt for mye. Å reise en uke nå og da vil jo gå, men ikke som du sier å være 8 dager hjemme på en mnd. Det greier jeg nok ikke. Hadde håpet at man kunne jobbe litt hjemmefra også, og litt på et kontor samtidig som man reiste rundt til sykehus og leger o.l. Må kanksje tenke litt mer på dette. Er det vanskelig å få jobb i denne bransjen da? Er det grei lønn?
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Det er vel forskjellig hvor mye man reiser. Moren til en venninne av meg jobber som selger i et firma som selger medisinsk utstyr, og jeg har ikke inntrykk av at hun har reist mye i forbindelse med jobb. Noe slikt kunne kanskje vært interessant med din bakgrunn? Er usikker på om hun jeg vet om hadde helsefaglig bakgrunn, bare vet at hun har jobbet i firmaet i mange år
Gjest 6DC974 Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Det er vel forskjellig hvor mye man reiser. Moren til en venninne av meg jobber som selger i et firma som selger medisinsk utstyr, og jeg har ikke inntrykk av at hun har reist mye i forbindelse med jobb. Noe slikt kunne kanskje vært interessant med din bakgrunn? Er usikker på om hun jeg vet om hadde helsefaglig bakgrunn, bare vet at hun har jobbet i firmaet i mange år Det varierer kanskje fra firma til firma også. Burde jo gå an å få til en avtale hvis jeg en gang får meg en jobb i den bransjen. Er en mulighet å selge medisinsk utstyr også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå