Gå til innhold

Antrekk; black tie /dark suit


LilleMy

Anbefalte innlegg

Skal i selskap på fredag og det er ett 125 års jubileum det dreier seg om. Igjen blir spørsmålet; hva i all verden skal jeg ha på meg?

Må det være fotsidt? Må det være hel kjole? Er korte(re) kjoler helt nei?

Jeg er i grunn mye mer glad i bukser, jeg........ :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dessverre buksedrakt er litt for lite pyntet, dessverre.

Ville safet med lang kjole, gjerne i et fint stoff. Tror ikke jeg ville gått for noe kortere enn litt under kneet, i hvertfall. (Som i "sklir ikke opp når du sitter med 90 graders vinkel i knærne".) Burde vel være OK med topp og skjørt. Kjenner du noen andre damer som skal i selskapet, som du kan høre med hvor stivt det er?

Det kan jo være at du kan komme unna med bukser som er litt tunge i stoffet og videre nederst enn øverst, slik at det kan se ut som et langt skjørt i havfruefasong, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bukser blir det ikke uansett, såpass respekt for dress codes av denne typen har jeg..... Men like det? Nei....

Og nei, ikke kjenner jeg noen andre som skal dit heller, og skapet er ikke akkurat fullt av lange kjoler til slike formål... Æsj, får gå grundigere til verks i skapene i morgen ettermiddag, noe henger det jo der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant jeg fant, en pen, halvlang(rett under kneet), men enkel kjole i beige/rosa i butikken i forrigårs, ble 3000 kr fattigere, men har nå noe å stille i ved denne anledningen og tilsvarende fremover. Tenker jeg tar svarte sko, sjal/skjerf og svart veske. Det burde være greit nok!

Så krysser jeg fingrene for at det jæ...utslettet som plustelig i går dukket opp i halsen/haken GÅR BORT før i morgen ettermiddag! Jeg som aldri tidligere har reagert på noe som helst har nå gjort det på jeg-vet-ikke-hva!

Altid skal det være noe.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corinne

Siden det er sommer går det greit med litt lyse farger på kjolene, ellers er jeg erfart med at det går veldig mye sorte/mørke oliven grønne kjoler på black tie events.

Bra at du tar igjen med svarte sko og veske.

Håper du koser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært der, og på samme tid sett hvordan resten av de kvinnene som var der (omlag 500 stk) var jeg helt riktig kledd den dagen. I itllegg til kjolen gikk jeg med svarte, åpne lakk sko og lakk veske. Det var flere kvinner med kortere enn fotside kjoler, og fargene gikk i alt mulig egentlig. Jeg la dog merke til at det var få som hadde valgt en "liten sort en" som det ofte er enkelt å ty til.

Men viktigst av alt; jeg følte meg vel i det jeg hadde på, og jeg hadde en hyggelig kveld!

Takker dog for inspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...