Snuselille Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Tørt og stivt, eller mykt og deilig? Jeg har fått endel prøver med meg hjem fra hudpleier, hun mente jeg hadde en blandingshud. I.o.m. at overhuden er endel tørr etter dusj f.eks. Men etterhvert blir den veldig fet og oljete igjen. Etter en renserunde føles huden litt sånn stiv, syns jeg. Er det rett da? Ikke kan jeg ha på noe krem etterpå heller, da blir huden enda mer oljete Er vanskelig å finne fram i jungelen, syns jeg.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Hva slags kremer har du proevd? Jeg synes Decleor Aroma Purete funket veldig bra da jeg slet med fet hud.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Be om få prøver på en krem uten olje, jeg har også tørr overhud og tendenser til fet under og bruker Purness fra Shiseido, den er olje og alkoholfri.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Tørt og stivt, eller mykt og deilig? Jeg har fått endel prøver med meg hjem fra hudpleier, hun mente jeg hadde en blandingshud. I.o.m. at overhuden er endel tørr etter dusj f.eks. Men etterhvert blir den veldig fet og oljete igjen. Etter en renserunde føles huden litt sånn stiv, syns jeg. Er det rett da? Ikke kan jeg ha på noe krem etterpå heller, da blir huden enda mer oljete Er vanskelig å finne fram i jungelen, syns jeg. Huden skal ikke føles veldig stiv og tørr etter rens. Da er rensen for sterk. det at du først blir tørr og siden oljete synes jeg også høres ut som et tegn på at du bruker for sterk rens. Huden overkompenserer dermed og produserer mer fett. Prøv en mild rens, og deretter kanskje en lett fuktighetskrem med mer fukt enn fett.
Snuselille Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Ja, jeg tenker og at rensen er for sterk. Men uten olje og alkohol skal jeg merke meg. Er Shiseido jeg har prøvd nå. Fikk faktisk samme effekten av Dermalogica sin Ultracalming cleanser. Den trodde jeg var mild Har forresten fått endel kviseutbrudd etter rensen som jeg starta på nå nettopp. Betyr det at den funker? Kvitter seg med dritten, for å si det sånn? Rensen gjør ikke huden min MEGET stiv. Men litt. Og den blir ikke tørr. Endret 26. mai 2008 av Snuselille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå