Solknapp Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jeg og min samboer har separat økonomi, og slik ønsker vi å fortsatt ha det. Men ønkser å ha en felleskonto, som begge disponerer til faste utgifter; mat, restaurant, kino, ferier osv osv Jeg har nå kontaktet min hovedbank, DnbNor og etterspør pris på kort. Det koster kr 250,- pr kort pr år. Jeg synes dette høres ganske dyrt ut, men det er kanskje det det koster...? Er åpen for å bytte bank, dersom det må til. Hva gjør dere andre/hvilken ordning har dere?
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 I Postbanken kan dere ha Leve-konto. Der kan dere ha så mange kort dere vil uten at det koster noe ekstra. Dere må betale 33,- i mnd., men fra 1. aug. blir dette endret til ca 21 kr (skal tilsvare et årsgebyr på 250,- delt på 12) og det blir gebyrfritt både å betale regninger og ved bruk av kort.
Pinkyh Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg og samboer har Scandia kort felles. Men det koster jo også 250 kroner.. Visste ikke at Postbanken Leve hadde den ordningen. Jeg har jo en slik konto. haha...
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Vi har valgt å ha Electron-kort på felleskonto, isteden for vanlig VISA Classic. Det ligger noe forskjell i bruksområder på disse kortene (kan ikke handle offline eller på internett f.eks) men det har ikke så mye å si for oss ettersom dette skal være "handle-mat-kort". Vi er i Storebrand Bank og der er gebyret for dette kortet 100 eller 150 i året. Ellers er Storebrand Bank også gebyrfri bank som flere andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå