Gjest Niveasunshine Skrevet 17. mai 2003 #1 Del Skrevet 17. mai 2003 Når det gjelder husleiekontrakter på hybel... - Har utleier lov til å kreve 3 mndrs oppsigelse? - Har jeg lov å bryte kontrakten før leieavtalen går ut? - Har jeg noen lov på min side hvis jeg ikke trives på hybelen, og må flytte derifra tidligere? Da tenker jeg på det at utleier "ikke er som han burde være". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 17. mai 2003 #2 Del Skrevet 17. mai 2003 Gå inn på www.kvasir.no og søk på "husleiekontrakt" - så finner du alle dine svar! Gudd løkk! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2003 #3 Del Skrevet 17. mai 2003 Vil tro huseieren har lov til å ha 3 måneders oppsigelsestid, ja. Om leiekontrakten ikke stemmer med virkeligheten, så skulle man jo tro at du kan bryte kontrakten, men jeg vet ærlig talt ikke. Jeg ble nødt til å bryte min leiekontrakt for noen år siden. Leide en hybel, og huseieren skulle fikse ditten og datten innen en måned, noe som selvfølgelig ikke skjedde. Etter at jeg hadde mast noen ganger, og ingen forbedringer ble gjort, gikk jeg til han og sa at han fikk halv husleie for den måneden, og at jeg flyttet siden han ikke holdt seg til kontrakten. For første gang fikk jeg gjort en mann stum , og han godtok det. Håper du finner ut av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2003 #4 Del Skrevet 17. mai 2003 Husleieloven sier at dersom du bor i et enkelt beboelsesrom med adgang til en annens bolig er oppsigelsesfristen en mnd. Jeg vet jo ikke om dette er tilfellet for deg. I andre tilfeller er oppsigelsesfristen 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. mai 2003 #5 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg er selv utleier og vi har 3 mnd oppsigelsestid. Selvsagt har leietagerene godkjent dette ved å skrive under på kontrakten. Vi har blandt annet opplyst om at kontrakten kan brytes, men at vi da vil ha tid til å finne en annen leietager. Hvis vi klarer dette innen f.eks 1 mnd, så kan leietagerene flytte ut innen en mnd. Om utleieren ikke følger sin egen kontrakt, så vil jeg tro at du kan bryte kontrakten. Det kommer selvsagt an på hva som er galt. Les nøye gjennom kontrakten en gang til og se om det strå noe om dette. Søk også etter husleieloven og se om du finner noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. mai 2003 #6 Del Skrevet 17. mai 2003 www.jussbuss.no har standard husleiekontrakt. Den har innhold som tilsvarer det normale i et leieforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå