Transmogrifier Skrevet 26. mai 2008 #1 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja, hvordan er den typiske matte-studenten, dere? Jeg tror den typiske matte-studenten er misfornøyd. Det var en sånn slubbert som trodde han var best i matte i verden da han gikk på videregående, og så begynte han på universitetet i den tro at han skulle få koz og klemz av alle professorene, men så viser det seg at det ikke er noen som bryr seg allikevel, og han er bare sånn midt på treet i klassen. Eller så er det en sånn dame med skikkelig FEITE brilleglass, som dessverre venter til hun blir 30 med operasjon, fordi øyeeplet ikke slutter å vokse raskt nok, og drømmen hennes har alltid vært å bli professor. True or false? Kjør debatt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 26. mai 2008 #2 Del Skrevet 26. mai 2008 Det du sier stemmer ikke med mine erfaringer ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #3 Del Skrevet 26. mai 2008 Den typiske er veldig kjedelig. Marianne Ulrichsen (kjendis) har også studert matematikk ved UiO. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 26. mai 2008 #4 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Jeg kjenner en mattestudent... Han er veldig smart, beskjeden og søt Men typisk....tja, store briller og masse krøller?! Endret 26. mai 2008 av murray Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #5 Del Skrevet 26. mai 2008 De er tykke, har cordfløyelsbukser med press, kort hår og krøller, fregner, blek hud, drikker bare vann, ler som geeks og synes Vidar Theisen er et forbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 26. mai 2008 #6 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror at de har vokst seg kjekke etter det verste nerdestempelet på ungdomsskolen og har endt opp som morsomme typer med bra personlighet, litt sær humor, interessant musikksamling og har sideinteresser innenfor naturfag og ekstremsport. De er forsåvidt også veldig strukturerte i tankegangen og når de jobber, men litt ustrukturerte sånn ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sminkenerden Skrevet 27. mai 2008 #7 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg EEEELSKER mattestudenter!! DE ER SÅ SØTE!!! :D :D Spesielt de som er sjenerte og sånn. Øhm, jeg er ikke noe flink i matte selv, klarer ikke engang ungdomsskolematten! Sukk. Finner ikke mattestudenter det svært avtennende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #8 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg tror at de har vokst seg kjekke etter det verste nerdestempelet på ungdomsskolen og har endt opp som morsomme typer med bra personlighet, litt sær humor, interessant musikksamling og har sideinteresser innenfor naturfag og ekstremsport. De er forsåvidt også veldig strukturerte i tankegangen og når de jobber, men litt ustrukturerte sånn ellers. Haha, det stemmer faktisk bra på mange av mine medstudenter. Selvironi er ganske utbredt. Man spiller litt på nerdestempelet. Men den typiske som blir beskrevet i åpningsinnlegget kjenner jeg kanskje 1 eller 2 av, etter 5 år på matematisk institutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #9 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg EEEELSKER mattestudenter!! DE ER SÅ SØTE!!! :D :D Spesielt de som er sjenerte og sånn. Øhm, jeg er ikke noe flink i matte selv, klarer ikke engang ungdomsskolematten! Sukk. Finner ikke mattestudenter det svært avtennende? Jeg som mattestudent finner det at andre ikke er flink i matte avtennende, ja. Beklager, men når folk ikke klarer de enkleste beregninger får jeg ikke inntrykk av at de er særlig smarte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 27. mai 2008 Men den typiske som blir beskrevet i åpningsinnlegget kjenner jeg kanskje 1 eller 2 av, etter 5 år på matematisk institutt... Nå var det jo også bare 2 jeg beskrev da, så det passer jo bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg som mattestudent finner det at andre ikke er flink i matte avtennende, ja. Beklager, men når folk ikke klarer de enkleste beregninger får jeg ikke inntrykk av at de er særlig smarte Det skjønner jeg godt. En av tysklands beste kvinnelige sjakkspillere holdt på å dumpe i matte siste året på videregående. Hun unnskyldte seg med at hun ikke måtte være noe universalgeni, selv om hun spilte sjakk. Men det betyr ikke at mattefreaks skal tvinges til å være sammen med en dumming som henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #12 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg som mattestudent finner det at andre ikke er flink i matte avtennende, ja. Beklager, men når folk ikke klarer de enkleste beregninger får jeg ikke inntrykk av at de er særlig smarte Det forstår jeg godt. Flere av de toppadvokatene jeg kjenner til en sikkert svært dumme, i og med at ingen av likte eller var/er flinke i matematikk. Forøvrig, det går vel begge veier da: matematikeres manglende evne til helhetstenkning må virke svært avtennende på en samfunnsviter eller jurist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hmmmm..... Skrevet 27. mai 2008 #13 Del Skrevet 27. mai 2008 Forøvrig, det går vel begge veier da: matematikeres manglende evne til helhetstenkning må virke svært avtennende på en samfunnsviter eller jurist. Dette tror jeg er en sovepute du har laget deg. Hvor har du det fra at matematikere mangler evne til helhetstenkning? Dessuten; hvor har du det fra at toppadvokater er så intelligente? Kjenner du til mye forskning som linker intelligens til målbare parametere på suksess for advokater? Jeg ville tro det er stor strøing, og at aggressivitet og andre personlighetsegenskaper utgjør en stor rolle for å bli en dyktig advokat, litt avhengig av hva slags type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #14 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg er matematikkstudent, og her er noen typiske trekk blant mine medstudenter: - stor interesse for friluftsliv og aktiviteter som klatring, surfing, telemark og padling - ikke småfeite, bleike med fett hår og colabunnbriller, men veltrente og solbrune året rundt - ikke så opptatt av hva andre mener om dem. Kjører sin egen stil, og står for det de mener - engasjerte i studentmiljøet, og har gjerne verv i en studentforening - generelt veldig hyggelige mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #15 Del Skrevet 27. mai 2008 Er ikke selv matematikstudent, men har samme erfaring som gjesten over. De jeg vet om som studerer matte er generelt sosialt oppegående, står sitt eget løp, glad i friluftsliv og de er også kjekke (noe jeg finner merkelig, trodde egentlig ikke det var noen sammenheng mellom beauty and brains) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå