Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hei! Jeg skal på ferie i sommer med foreldrene mine + en venninne av meg Egentlig har vi lyst til å dra til Kroatia på sydenferie, men det blir ganske så dyrt! Det billigste alternativet er ca 24 000 kr for 1 uke...Det er en del mer enn vi hadde tenkt, men har veldig lyst til å dra dit! Hvis vi ikke finner noe billigere, blir det antagelivis noen dager (kanskje 4-5) til England. Det jeg lurer på er om noen av dere har noen gode forlsag til hvor i Kroatia det er fint og billig å dra til? Fint med link til flyselskap/reiseselskap/hotell osv... Eller om noen har forslag til fine steder i England! Har lyst til å dra til London, men hadde jo vært fint å se andre steder i England også Viktig at det skal passe for to 18-årgamle jenter og mamma og pappa på 50+...
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hei! Jeg skal på ferie i sommer med foreldrene mine + en venninne av meg Egentlig har vi lyst til å dra til Kroatia på sydenferie, men det blir ganske så dyrt! Det billigste alternativet er ca 24 000 kr for 1 uke...Det er en del mer enn vi hadde tenkt, men har veldig lyst til å dra dit! Hvis vi ikke finner noe billigere, blir det antagelivis noen dager (kanskje 4-5) til England. Det jeg lurer på er om noen av dere har noen gode forlsag til hvor i Kroatia det er fint og billig å dra til? Fint med link til flyselskap/reiseselskap/hotell osv... Eller om noen har forslag til fine steder i England! Har lyst til å dra til London, men hadde jo vært fint å se andre steder i England også Viktig at det skal passe for to 18-årgamle jenter og mamma og pappa på 50+... Hei, jeg har aldri vært i Kroatia, men har vært masse og bodd i England. Det er utrolig mange fine steder der. York, Bath, Chesterfield. Blackpool er en annen by, ikke spesielt fin, men masse uteliv. Birmingham viss du skal shoppe-utrolig billig. Nord-England er et triveligere sted enn Sør-Englandm, folk er mer høflige osv. London er utrolig dyrt, men greit å ha sett. (gå på teater!) Stratford-upon-Avon er veldig koselig, men lite. Leeds- stilig by, mye billig. Manchester- stor pg grå- Liverpool- grei by, mye å se. De fineste byene er: Bath og York. Chesterfield er et mindre sted, men dersom du liker turer, klatring osv er dette stedet. Reiser du til Liverpool kan du ta ferge over tl Dublin- God tur og kos dere.
Kjetil E Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 London burde jo passe dere, ta med dere badetøy og er det varmt og fint en dag, ta med badetøyet, sett dere på toget til Brighton eller en annen av Kanalbyene ikke så langt fra London. Der har dere gode bademuligheter. Ellers hvis dere er musikkintresert, de gamle like kanskje Beatles så er jo Liverpool et must, selv om den byen har en del skyggesider. Helt greit for turister. Og også kort vei til Manchester hvor du har alt. Ellers er det veldig nydlig nedover i Cornvall, flott natur, koslige små byer og landsbyer, gode bademuligheter med mere.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Ville ikke anbefalt dere å bo i London dersom dere ikke er stinne av penger.. Det er veldig dyrt, og da mener jeg dyrer enn her hjemme... Bedre å bop et billigere sted og få mer ut av pengene sine, både når det gjeløder hotell, shopping osv Bo heller utenfor byen, og ta en dagstur til London.
Gjest Gjest_reiselysten_* Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Ville ikke anbefalt dere å bo i London dersom dere ikke er stinne av penger.. Det er veldig dyrt, og da mener jeg dyrer enn her hjemme... Bedre å bop et billigere sted og få mer ut av pengene sine, både når det gjeløder hotell, shopping osv Bo heller utenfor byen, og ta en dagstur til London. Ca 20 min fra Stansted ligger en by som heter Colchester.Der er det greit og bo og det gåt ofte tog inn til London,som tar ca 1 time og er en by en føler seg trygg i.Enig med de andre at London er dyrt,ferierte selv sør for London,og det er mye bedre og bare ta dags turer inn til London. Brighton er veldig bra,og flott party plass.Kjekt for foreldre også der. Lei gjerne leiebil så kan en oppleve mye
Kjetil E Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Hvis dere skal ha leiebil, unngå å bruke den inn i London. En by med et vanvittig trafikkaos. Gjennomsnittsfarten på trafikken i London var faktisk høere i 1920 enn det den er i dag. I tillegg er det veldig dyrt å kjøre bil inn i London. Lurer på om det er 5 pund for å kjøre inn i sentrale deler av byen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå