Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Noen som har hatt asiatisk buffet i bryllup? Jeg vurderer thai, japansk, kinesisk (tenker szechuan eller hunan?) e.l. Hva hadde dere og hvordan reagerte folk? Vi er et multikulturelt par, hans familie liker ikke norsk mat og maten fra hans hjemland kan lett bli litt "rar" for nordmenn, saa da tenkte vi at vi skulle moetes paa "midten" Tenkte vi baade skulle ha milde og sterkere alternativer, da blir det noe for alle. Noen med meninger eller tips?
rsa Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Da en av venninnene mine giftet seg, hadde hun indonesisk/kinesisk buffet da hun har aner derfra. Det var helt fantastisk god mat. Alle forspiste seg, meg inkludert Absolutt å anbefale! Tror moren hennes lagde en god del av maten selv, om ikke alt. Med god hjelp selvsagt. Selv skal jeg ha pre-bryllupsfest med indisk buffet. Har to fester fordi mor er indisk og gjerne vil feire med sine tradisjoner. Endret 26. mai 2008 av rsa
pinkybride Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Synes det høres veldig godt ut med sånn buffet. Jeg hadde kost meg som gjest med sånn buffet. Rart at de ikke liker norsk mat da, er jo ikke så sært heller, kjøtt, grønnsaker og saus? Dere kan jo f.eks ha nudelwok, vårruller, biff shop suey, noe sursøt gryte av noe slag, en thaigryte som er sterk, kanskje noe med kokosmelk det er nam:), friterte scampi, wokede grønnsaker, ris, salat, baguetter ol. Lykke til Endret 26. mai 2008 av pinkybride
thumbalina Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har også vært i bryllup med indonesisk mat, og det var kjempegodt!! Folk var forsiktige på først porsjon, men tok desto mer på andre runde!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Takk for svar dere, da ble jeg litt beroliget Noen som har tips til gode restauranter paa oestlandet vi kan bestille catering fra? Og er det vanlig aa ha dessert etter koldtbord, eller hopper man rett til kakene? Evt hva tror dere ville passet etter en saan middag? Pinkybride: poteter er ikke saa populaert der i gaarden, ogsaa synes de norsk mat generelt er litt smakloes (de er vest-afrikanere)
thumbalina Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Takk for svar dere, da ble jeg litt beroliget Noen som har tips til gode restauranter paa oestlandet vi kan bestille catering fra? Og er det vanlig aa ha dessert etter koldtbord, eller hopper man rett til kakene? Evt hva tror dere ville passet etter en saan middag? Pinkybride: poteter er ikke saa populaert der i gaarden, ogsaa synes de norsk mat generelt er litt smakloes (de er vest-afrikanere) Jeg skal ha koldtbord, og skal da ha dessert... på buffebord det også... kanskje du kan finne en dessert som er litt "urnorsk"... så blir det eksotisk for de? Jordbær er jo veldig vanlig her, men kankje ikke for vest afrikanere? Det er jo ofte veldig søte dessertet i asiatisk mat, med mye kokosmelk og sånne ting... kan bli litt oversøtt noen ganger...
Gjest Undra Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Ts, hvor er kjæresten din fra? Bare lurer siden kjæresten min også er fra Vest-Afrika, nærmere bestemt Gambia. Vi skal gifte oss neste sommer da, først muslims sermoni i Gambia med hans familie og venner og min nærmeste familie. Så kirklig velsignelse i norge senere på sommeren. Jeg vil kommer også til å vurdere en slags buffet her i Norge, vil gjerne at mine venner skal se litt mer av kulturen her, så vil ha typisk mat fra Vestafrika jeg, også litt mere tradisjonell tapas kanskje. Men min kjære er blitt veldig glad i pasta og poteter, men ellers går det mye i tradisjonnel afrikansk mat.. hehe. Ikke alt som er sterkt heldivis. Og det betyr at han lager maten, så jeg er fornøyd:-)
Gjest TS Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Jeg skal ha koldtbord, og skal da ha dessert... på buffebord det også... kanskje du kan finne en dessert som er litt "urnorsk"... så blir det eksotisk for de? Jordbær er jo veldig vanlig her, men kankje ikke for vest afrikanere? Det er jo ofte veldig søte dessertet i asiatisk mat, med mye kokosmelk og sånne ting... kan bli litt oversøtt noen ganger... Ja, jordbaer, det var en god ide! Det skal jeg gjoere! Og kanskje en fruktsalat ogsaa? Enig med deg ang asiatiske desserter - egentlig veldig glad i dem men kan nok bli litt mye etter en stor middag (best aa spise paa nesten tom mage ) Ts, hvor er kjæresten din fra? Bare lurer siden kjæresten min også er fra Vest-Afrika, nærmere bestemt Gambia. Vi skal gifte oss neste sommer da, først muslims sermoni i Gambia med hans familie og venner og min nærmeste familie. Så kirklig velsignelse i norge senere på sommeren. Jeg vil kommer også til å vurdere en slags buffet her i Norge, vil gjerne at mine venner skal se litt mer av kulturen her, så vil ha typisk mat fra Vestafrika jeg, også litt mere tradisjonell tapas kanskje. Men min kjære er blitt veldig glad i pasta og poteter, men ellers går det mye i tradisjonnel afrikansk mat.. hehe. Ikke alt som er sterkt heldivis. Og det betyr at han lager maten, så jeg er fornøyd:-) Saa goey at det er flere av oss! Seremoni i Gambia hoeres flott ut Hva slags mat er vanlig i Gambia? Forloveden er fra Nigeria! Gifter oss neste sommer vi og! Gaar veldig mye i tradisjonell afrikansk mat her og, men mesteparten er saakalte "soups" med pounded yam, og de i min familie som har smakt det er ikke helt overbegeistret Vi faar se, mulig det blir noe nigeriansk ogsaa. Fried plantains og jollof rice kanskje? Det er jo ikke saa rar mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå