Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ute etter en ny spisestue til en grei pris. Har sett på en del, men ikke falt pladask for noen. Jeg har litt sansen for lave spisestuestoler, men ser at det for det meste er en del høye. Står lite i boligblader om spisestuer, så er det noen som har litt peiling og kanskje kan komme med noen tips? :)

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg liker denne stilen, men det er jo smak og behag.

Mange vil dessuten sikkert mene at disse er helt passé, men for meg er det viktigste at jeg liker dem. Vi har hatt dem i ti år snart, og jeg finnes ikke lei. Dessuten synes jeg det er fint å tenke på at de ble designet en gang for tredve-førti år siden. De overlever alt, på en måte.

Vi har kombinert de med rektangulært, nokså stramt bord i heltre mellomfarget eik.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil oppfordre deg til å tenke fint lite på "hvordan det skal være nå". Om du kjøper noe som er hyperin og trendy nett nuh, så vil det være utrendy om et halvt år igjen.. Sats heller på noe du liker, og som du også kommer til å like om 5 år. Og det viktigste: de må være gode å sitte på...

Jeg kjøpte spisebord i vår. Jeg observerte at det var mange høye spisebord med barstoler til rundt om. Men hvor behagelig er det å sitte på en barstol over lengre tid da? En stol hvor ryggstøet slutter midt i korsryggen? Jeg klarer ikke lene meg tilbake på en slik stol ihvertfall. Jeg overhørte et ungt par som småkranglet om dette, hvor han pekte på det at sittekomforten ikke var særlig bra på de stolene, mens hun surmulet og påsto at de var så stilige at folk ikke kom til å bry seg om det. :fnise:

Skrevet

Tenker å kjøpe en litt trendy en fordi vi uansett regner med å bytte det ut om ikke så altfor lenge.. Har prioritert annen oppussing og oppgradering, så blir mest å kjøpe fordi vi trenger en midlertidig nå som ikke koster så altfor mye.

Vi har ellers mørke møbler, så må passe til det..

En vi så på var denne i wenge,:

http://www.boconcept.no/default.aspx?id=72...mp;ImageID=2344

men jeg er ikke så veldig glad i metall..

Skrevet

hvis du ikke skal ha de så lenge så kan du jo dra en tur ikea.. det er ikke prisene så stive siden du skal kaste de om stund.. der har de mange forskjellige trender

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

men hvorfor skal du kaste den? hvorfor ikke kjøpe en du liker og skal ha lenge med det samme?

hva med miløet om alle skal bytte spisestue hver gang de maler stua? noen som tenker på det når de hiver ut møbler eller kjøper nye?

har du ikke råd til drømme spisestuen nå finn en brukt en eller lån fra noen som har en ekstrai boden til du har spart nokk til å kjøpe den du drømmer om.

jeg må bare beklage men jeg skjønner ikke helt mentaliteten i å kjøpe ting du VET du kommer til å kaste. tenker ikke vi så mye på miljøet som media vil ha det til??????

Gjest Helen Parr
Skrevet
men hvorfor skal du kaste den? hvorfor ikke kjøpe en du liker og skal ha lenge med det samme?

hva med miløet om alle skal bytte spisestue hver gang de maler stua? noen som tenker på det når de hiver ut møbler eller kjøper nye?

har du ikke råd til drømme spisestuen nå finn en brukt en eller lån fra noen som har en ekstrai boden til du har spart nokk til å kjøpe den du drømmer om.

jeg må bare beklage men jeg skjønner ikke helt mentaliteten i å kjøpe ting du VET du kommer til å kaste. tenker ikke vi så mye på miljøet som media vil ha det til??????

Helt, helt enig.

Det er bedre å kjøpe noe skikkelig når man først kjøper.

Skrevet

Det er nå alltid noen som kjøper de brukte tingene :)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er nå alltid noen som kjøper de brukte tingene :)

Om du ser på finn.no så er det plenty av eldgamle annonser der. Da vi skulle tømme huset etter min mor i fjor endte store deler av det helt fine inventaret på dyngen, etter at vi forgjeves hadde prøvd å selge det, og til og med gi det vekk.

Hva med å kjøpe noe brukt selv da? Siden det kun er en midlertidig sak?

Skrevet

Vi har nesten aldri kastet noe, det er jeg nøye på. Men derfor er det greit å kjøpe kvalitet som man kan selge etterpå. Derfor ser vi ikke etter den billigste, men en til grei pris. Vi bruker loppemarked, bruktbutikk, finn.no flittig, trekker om ting etc., så jeg vil si vi er flinke. Vi har nylig tømt et hus selv, og det var kun ødelagte ting som ble kastet.

Jeg har sett på finn.no, men jeg må vite hva jeg ser etter først. Jeg har ikke bestemt meg for en spisestue, så da er det ikke så lett... Derfor spør jeg etter tips her.. :)

Skrevet

Jeg må si jeg er svak for eikemøbler. Jeg liker stilen med mange spiler i ryggen, som har kommet de siste årene. Det minner meg om spisestuestolene til mine besteforeldre. (Som sikkert var fra 50-tallet)

Her er noen

Likte forresten veldig godt disse også:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...