Gjest Gjest_frida_* Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 holder det å sende inn kopi av selvangivelsen der det står lønn man har fått i løpet av året dersom jeg ikke har tatt vare på lønnslippene fra arbeidsgiver??
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror faktisk selvangivelsen er det beste. Lønnsslipper er jo egentlig lite troverdige, da du kan ha mer enn en arbeidsgiver. Du er klar over at du nesten ikke kan ha tjent noe som helst for å få renteslette? Jeg tjente svimlende 200.000 kr i fjor. Det var ifølge Lånekassen ALTFOR mye til at jeg kunne få renteslette!
Gjest Gjest_frida_* Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror faktisk selvangivelsen er det beste. Lønnsslipper er jo egentlig lite troverdige, da du kan ha mer enn en arbeidsgiver. Du er klar over at du nesten ikke kan ha tjent noe som helst for å få renteslette? Jeg tjente svimlende 200.000 kr i fjor. Det var ifølge Lånekassen ALTFOR mye til at jeg kunne få renteslette! takk da er jeg jo virkelig heldig siden jeg ikke håvet inn mer enn 120 000 i fjor leste at maks inntekt i måneden er 12 000 for rentefritak.
Alison Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Nå er det noen år siden jeg søkte rentefritak sist. Jeg må derfor ta forbehold om at det kan være gjort endringer siden den gangen. Da måtte vi dokumentere min inntekt (som da var 0) + inntekten til min mann (samboer den gangen) måned for måned +ligningen. De månedene inntekten var over grensen fikk vi ikke rentefritak, kun for de månedene som var under grensen. Det hjalp ikke noe at inntekten totalt gjennom året lå under grensen. Endret 26. mai 2008 av Alison
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Nå er det noen år siden jeg søkte rentefritak sist. Jeg må derfor ta forbehold om at det kan være gjort endringer siden den gangen. Da måtte vi dokumentere min inntekt (som da var 0) + inntekten til min mann (samboer den gangen) måned for måned +ligningen. De månedene inntekten var over grensen fikk vi ikke rentefritak, kun for de månedene som var under grensen. Det hjalp ikke noe at inntekten totalt gjennom året lå under grensen. Reglene er endret nå ja. Nå regner de hele året under ett. Det er jo forsåvidt mest rettferdig, da det teoretisk sett er mulig å tjene 400.000 på et halvt år og så gå uten inntekt det neste halve året. (Ikke at sånne jobber vokser på trær da, men...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå