Gå til innhold

Ansettelsesprosess


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg hadde et vikariat gjennom et vikarbyrå hos et firma som skulle ansette en person i stillingen som dette vikariatet dekket. Selvfølgelig søkte jeg jobben, ble innkalt til intervju, og ble forespeilet et andre intervjurunde samt at jeg var med videre.

Jeg fikk beskjed den siste dagen som jeg var vikar at avgjørelsen skulle bli tatt uken etter, og ventet i spenning på telefon. Ingenting skjedde! To uker gikk det, så fikk jeg et brev i posten der jeg ble fortalt at stillingen var besatt! Jeg er kjempeskuffet, ikke bare over at jeg ble luket ut, men måten det ble gjort på! Jeg var tross alt vikar der i flere uker, de kunne spandert en telefon i det minste!

Hva synes dere? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Synes det var dårlig gjort å holde håpet ditt oppe på den måten !

Dersom det dukket opp mer kvalifiserte søkere til stillingen, kunne de sagt fra på en ordentlig måte. Mange er utrolig feige mot mennesker de har med å gjøre !

Håper du finner en ny og BEDRE arbeidsplass. De bedragerene der var jo ikke verdt deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i at det var uproft ikke å ringe deg siden de kjente deg og du har fungert i jobben.

Jeg jobber selv med ansettelser og vi har som regel at nåværende ansatte/vikarer/tidligere ansatte som søker på jobber hos oss får en telefon/prat dersom de ikke når frem etter et intervju. Vanligvis får de også en prat dersom de ikke kommer på intervju også. Ander søkere får mulighet til å ringe oss også sender vi ut det kjipe brevet om at "Takker for din søknad på stillingen som..., stillingen er nå besatt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ringe og be om en samtale hvor du får vite den eksakte grunnen til at du ble forbigått. Du har krav på det som jobbsøker. Det kan være kjempenyttig for deg når du skal søke andre jobber. I tillegg kan det jo være godt å få vite det hvis den som ble ansatt feks hadde en mye bedre utdannelse enn deg, mer og mer relevant erfaring eller noe sånt. isåfall er det jo ikke deg det er noe feil med, men en annen søker som hadde en sterkere kvalifikasjon.

Dersom det kommer fram at de ikke syntes du fylte stillingen så godt som de ønsket, så er ikke det noe morsomt å få høre ansikt til ansikt. Men det setter deg i bedre stand til å motvirke at noe lignende skjer igjen og du vil sikkert vokse på en sånn lei erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...