Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hvordan gjør dere det? Ser for meg tre alternativer: - x antall bonger, full pris deretter - "sponset" alkohol til redusert pris - full pris for all alkohol Hos oss ser jeg for meg halv pris på alkohol eller 2 bonger og full pris deretter.
Noli Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Full pris. Vi ønsket i utgangspunktet et alkoholfritt bryllup, men fikk en del forespørsler om folk heller kunne få betale alkoholen sin selv, så da blir det slik.
Nikon Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Vi har heller ikke bestemt oss for om vi skal ha to bonger eller om vi skal ha halvpris alkohol. Regner ikke med at folk drikker mer enn 4 enheter så det blir det samme. Tror det blir 2 bonger på oss. Det er det vi har fått i andre bryllup.
Gjest Gjest_heihei_* Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hvordan gjør dere det? Ser for meg tre alternativer: - x antall bonger, full pris deretter - "sponset" alkohol til redusert pris - full pris for all alkohol Hos oss ser jeg for meg halv pris på alkohol eller 2 bonger og full pris deretter. Blir vel en el to bonger, ellers full pris. Vi gir de imidelrtid mye å drikke under middagen, så tror ikkedet blir så mye i baren. (Eller er det nettopp da det blir mye de kjøper i baren...
Gir Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Alkohol til middagen, kaffe + avec serverer vi, resten får gjestene ta med selv. Vi har selvfølgelig ekstra alkohol som vi kommer til å sette fram også, men dette får være en hyggelig overraskelse. Og går det tomt, så deler folk de de har med utover kvelden. Vi skal ha et sted gjestene kan dra etter festen også, nachspiel. Der kommer vi til å sette noen kartonger vin og litt øl og en flaske konjakk.
øyenstikker Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Vi har vin til maten og kaffe og avec. Etter dette er det full pris for alkohol. Men vi sendte med 2 drikkebonger til hver i i nviotasjonene til de som kommer til kaffen. Da har jo ikke fått noe tidligere på kvelden, så syns det ble litt stusslig hvis de ikke fikk noe
Gjest Gjest_hmmmm Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Vi skal ha standard drikke til middag og kaker, deretter tenkte vi å ha en "drikkepause" da det bare blir servert farris, kaffe, brus etc. Vi kommer til å sette fram øl og vin til nattmaten. Er veldig usikker på hva gjestene kommer til å tenke om dette, men så langt har vi ikke fått noen negative kommentarer på det...
effy Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Vi skal ha 2 bonger pr. gjest. Synes det holder når gjestene får velkomstdrink, drikke til maten og avec.
pinkybride Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Dere burde hvertfall spandere avec på alle og noe gratis drikke /bonger til kaffegjestene. Har erfaring fra bryllup hvor man måtte kjøpe avec selv, og alt etterpå til full pris. Eneste kaffegjestene fikk gratis var kaker og en kopp kaffe.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Hei Hva synes dere om å spandere avec (cognac eller baileys) til middagsgjestene (til desserten), og gi en drikkebong hver til kaffegjestene? Litt dumt kanskje at bare kaffegjestene får bonger, men da har jo på en måte middagsgjestene fått aperitif, middag med vin og kaffe med avec. Kaffegjestene blir forresten også møtt med aperitif når de ankommer.
thumbalina Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Veldig vanskelig dette synes jeg.. vi haddd egentlig bestemt oss for at det holder med velkomstdrink, vin til mat og dessert (ca 5 glass) og kaffe avec... men var i bryllup i helga, hvor det var fri bar... og jeg tror det hadde blitt labert der dersom det ikke hadde vært videre alkoholtilgang.... er litt redd for at festen vår skal bli "kjedelig" utover kvelden... middagen begynner ca halv seks.. men hvordan gjør dere dette med bonger? Selger dere de? Eller betyr det 2 gratis drinker for 2 bonger... så dersom de får 2 bonger så får de utlelevert 2 drinker i baren.. også betaling for resten?
Nemii Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 (endret) Vi var veldig frem og tilbake på dette, og endte opp med å gi alle gjestene 2 bonger hver. Vi skrev allerede i invitasjonene at "etter middag har vi privat bar med mulighet for å kjøpe drikke" slik at det ikke ble noen overraskelse for noen av gjestene, vi har vært i 5 brylluper på litt over 1år og tro meg, det er ikke morro å komme uten penger! Vi sponset velkomstdrink og mineralvann mens gjestene ventet på oss. Servitørene passet på at alle gjestene hadde fulle glass under hele middagen og dessert. Utrolig nok måtte vi kun betale for 1 ekstra flaske rødvin! Vi valgte å servere kaffe til desserten og alle gjestene fikk avec. Vi satte også ut mineralvann til kakene. Vi hadde lagt 2 bonger under tallerken til alle gjestene. 2 bonger=2 gratis drinkker om det var øl, vin eller drinker. Vi hadde forøvering ikke fortalt gjestene om at det ville være bonger, så alle ble positivt overrasket da toastmaste kunngjorde at det lå 2 bonger under tallerkenen :-) Vi trodde dette ville koste oss masse penger siden dette var en plass man ikke kunne ha med noe egen drikke! Men vi endte opp med å betale kr 10.000,- i drikkevarer hele dagen på 66 gjester og synes det var ganske greit! Det var mange som ikke brukte bongene sine, mange var godt fornøyd med det de fikk til maten. Vi hadde bryllupsfesten på Refsnes Gods på Jeløya i Moss :-) Endret 28. mai 2008 av Nemii
Marge Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Vi spanderer vin og øl til maten, aperitif før maten og avec til kaffen. Deretter må gjestene kjøpe til full pris i baren. Vi har ingen som bare kommer til kaffe.
~Minni~ Skrevet 29. mai 2008 #14 Skrevet 29. mai 2008 Vi spanderer vin og øl til maten, aperitif før maten og avec til kaffen. Deretter må gjestene kjøpe til full pris i baren. Vi har ingen som bare kommer til kaffe. Akkurat det samme som oss
Gjest Malita Skrevet 29. mai 2008 #15 Skrevet 29. mai 2008 Her blir det alkoholfritt bryllup....men skal ha en fest før bryllupet hvor folk skal få drikke det de orker.
Gjest B Skrevet 6. juni 2008 #16 Skrevet 6. juni 2008 Vi betaler for velkomstdrink, tre-retters resturant-middag m/vin og dessert, og kaker. Vi skal nok ha noe kaffe/te evt annet til kakene, og kanskje noen skåler "sær sjokolade", men på et tidspunkt vil alle måtte betale mer drikke selv, mens vi står for evt snacks etc. Vi er så heldige å ha bryllupet i en veldig romantisk resturant, der baren er der vi skal ha middagen/festen, så det går fint å bestille der. Er et passe lite bryllup også, så vi har brukt litt word of mouth for å formidle den typen ting...da vet folk litt hva de går til
Gjest B Skrevet 6. juni 2008 #17 Skrevet 6. juni 2008 Vi skal forresten ha ca tyve gjester, der alle inviterte er invitert til middag og kake. Nok et bryllup hvor alle som er invitert på middag også er de eneste inviterte til kaffen
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. juni 2008 #18 Skrevet 7. juni 2008 Vi har velkomstdrink (musserende), vin og øl til maten, Bailey's og cognac til kaffen, og vin og øl resten av kvelden for de som vil. Ikke noe sprit her, altså.
Gir Skrevet 7. juni 2008 #19 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har inntrykk av at flere som leier lokale skriver "vi serverer velkomstdrikk og drikke til middagen, kaffe og avec. Utover dette bes de som ønsker det å ta med egen alkohol." Dette har fungert bra i flere bryllup jeg har vært i, og gjestene deler broderlig seg imellom utover kvelden
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #20 Skrevet 8. juni 2008 Vi hadde i utgangspunktet tenkt oss 2-3 bonger og deretter full pris. Selvfølgelig står vi for drikke til middagen og avec. Vi har nemlig et par onkler som har en tentdens til å drikke ALTFOR mye når det først drikkes, og da tror vi dette kanskje er en måte å begrense det på... Men da vi satte oss ned med gjestelistene mente svigermor at samtlige barn av søskenbarn også skulle bes, og da mener samboer og jeg at vi bør ha et alkoholfritt bryllup; ikke det at vi har så veldig lyst til å be disse barna da... :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå