Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min kjære har det veldig bra sammen. Var i bryllup for tre uker siden og "alle" spurte da om det var vår tur! Og sånn irriterer meg egentlig for det har da ingen andre noe med. Og hvis vi skal gifte oss så kommer det til å bli nesten hemmelig, aller hels i utlandet. Vi kan ikke tenke oss å gifte oss på den tradisjonelle måten for ingen av oss vil ha så stor oppmerksomhet rettet mot oss hele dagen! Hvorfor kan ikke bare folk gi blaffen i å spørre oss om vi skal gifte oss i hvert eneste bryllup? :kjefte: Eller er det bare sånn folk er?

Og hvis man setter opp en god samboerkontrakt og gjensidig testament så er vel det det samme som om man skulle gifte seg? Som sagt, vi har det bra sammen og vil leve sammen resten av livet, men noe stort bryllup vil det ikke bli for ingen av oss vil som sagt være de store midtpunktene en hel dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del ting som er forbeholdt ektefeller dere rett og slett ikke kan ordne gjennom samboerkontrakt, blandt annet retten til å sitte i uskiftet bo ved dødsfall og å liknes sammen.

Er dere barnløse er det kanskje ikke noe problem dette med uskiftet bo, men retten til å sitte uskiftet har reddet mange unge enker/enkemenn fra å måtte gi fra seg hus og hjem. Kan du ikke sitte uskiftet må gjenlevende nemlig gjøre opp med barna, og dette kan bli en stor økonomisk belastning.

Jeg ville aldri ha vært samboer i mange år, når man så enkelt kan ordne alt ved ekteskapet. Man må ikke ha stort bryllup, man kan like gjerne "stikke innom" sorenskriver er onsdag etter jobb.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er en del ting som er forbeholdt ektefeller dere rett og slett ikke kan ordne gjennom samboerkontrakt, blandt annet retten til å sitte i uskiftet bo ved dødsfall og å liknes sammen.

Er dere barnløse er det kanskje ikke noe problem dette med uskiftet bo, men retten til å sitte uskiftet har reddet mange unge enker/enkemenn fra å måtte gi fra seg hus og hjem. Kan du ikke sitte uskiftet må gjenlevende nemlig gjøre opp med barna, og dette kan bli en stor økonomisk belastning.

Jeg ville aldri ha vært samboer i mange år, når man så enkelt kan ordne alt ved ekteskapet. Man må ikke ha stort bryllup, man kan like gjerne "stikke innom" sorenskriver er onsdag etter jobb.

Blir nok å stikke innom en gang for oss ja :) Å være midtpunktet sånn en hel dag er ikke noe for oss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...