Molofrøkna Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hei! Jeg vurderer å bestille en personlig tale fra "Skrivestua" eller "Sangogtalehjelpen". Er i tvil om den blir personlig nok og om det er verdt pengene.... Har aldri holdt tale før,og gruer meg veldig. Er ikke glad i å snakke i store forsamlinger,men har lyst til å si noen fine ord til mannen min den dagen. Kan noen anbefale meg noen gode "taleskrivere" på nettet? Og del gjerne erfaringer med meg.... (Både når det gjelder å skrive tale og holde den) Hilsen Brud08
Turwick Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg ville personlig ikke valgt å bestille en tale. Synes ikke det er personlig nok. På den andre siden forstår jeg problematikken med å skulle lage tale selv, det er ikke enkelt! Synes du skal følge hjertet ditt å gjøre det du føler er mest riktig for deg
Gjest Gjest_Hilde Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Hei, Jeg ville heller ikke bestilt tale, det synes jeg ikke er verdt pengene. Jeg skjønner du gruer deg, men tenk heller på det på denne måten: Det er ingen fallhøyde denne dagen, for alle kommer uansett til å være posistiv til det du sier:) Jeg synes du skal forsøke å skrive noe selv før du evt. bestiller. Skriv gjerne et tankekart først over hva du har lyst til å si til ham, og forsøk så å skrive talen ut fra det. Jeg foreslår at du øver litt på talen sammen med en venninne/familiemedlem, så kan de fortelle deg hva de synes er bra osv., og så kan du være trygg på at du har skrevet en god tale - da blir du mindre nervøs på dagen. F.eks. kan du ha med: - begynn med en liten historie (da dere møttes, da dere fridde, da dere var på en spesiell ferie, da du forsto at han var drømmemannen) - da blir talen fin og perosnlig. - fortell hvorfor du liker ham så godt - fortell hva du gleder deg til med ham i fremtiden. Talen trenger ikke ta mer enn 2 minutter. Lykke til!
BAMBI<3 Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Jeg hjelper folk til og skrive taler og sanger i bryllup selv, og jeg skjønner godt at noen har problemer med det. Det blir jo personlig, så lenge du kommer med historier og annen viktig info. Syntes forøvrig at de stedene på internett er veldig dyre. Jeg pleier og ta rundt halvparten. Men en veldig fin ting du kan gjøre er jo og spørre om hjelp fra venner, familie, sikkert noen kreative sjeler der Lykke til! Endret 26. mai 2008 av BAMBI<3
Molofrøkna Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2008 Hei igjen! Tusen takk for nyttige råd og tips! Jeg ble faktisk inspirert til å prøve å skrive en tale selv. Mvh Brud 08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå