Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fordi jeg er så nysgjerrig lurer jeg på hva dere bruker til fotografen?

Vi var på samtale hos fotografen på torsdag, og det ble dyrt!!! Hadde ikke trodd det ville bli så mye.

Kom på 18 260 kr, fikk 3 000 i rabatt så vi kom ned til 15 260 kr da

Dette var da album med oss i, takke kort, bilder til forloverene, bilder til foreldre og besteforeldre og ett til oss selv med ramme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer nok på rundt 8000.

Da får vi et par timer fotografering i studio, og evt. i hagen utenfor studio. Forloverne og barna våre kan gjerne bli med.

Vi får også CD med bildene i høy oppløsning.

Dette inkluderer ikke forstørrelser, takkekort ol.l., men det fikser jeg jo billig selv i fotolab. + at rammer kan jeg kjøpe selv der jeg ønsker.

Endret av Jade
Skrevet

Betaler 7000 kr for å ha fotograf hele dagen og bilder av oss etter kirken på div locations. inkl at vi får alle bildene høyoppløselig på CD. Får tatt bilder av det meste vi ønsker oss. Veldig fornøyd med prisen :)

Skrevet

Vi bestilte fotograf så tidlig at vi fikk en vanvittig billig pris (han har lagt på prisene og gjort om på tilbudet siden da) - vi betaler 5200 kr for 10 timer fotografering (han er med "hele" dagen), dette inkl 30+stk bearbeidede bilder i 10*15 og 5 stk 20*30-forstørrelser, vi får alle bildene tatt i løpet av dagen på CD i lav oppløsning (god nok til at vi kan bestille takkekort selv) og i høy oppløsning m/vannmerke. Han ønsker å forbeholde seg retten til å kopiere bilder som skal brukes som "bilder" (altså i album eller på vegg), men har veldig greie priser.

Skrevet

Vi betalte ca 11000.

Dette inkluderte ca 1 time fotografering på dagen. (egentli 1,5 men gikk raskere enn beregnet!!)

Album med 20 bilde, 125 takkekort og et stort bilde (50*50) med ramme!

Er kjempe fornøyd med bildene, så selv om det var dyrt, var det verdt det!!

Skrevet

11000,- for album med 20 bilder + takkekort

Skrevet

Vi skal ha en fotojournalist.

Han er med oss i 10 timer.

DVD med alle bildene i høyeste oppløsning. Alle rettigheter u/vannmerke.

Slideshow som kan deles med familie og venner via internett, e-post +++

Konsultasjonsmøte.

Unik og speisialdesiget "coffe-table book" i italiensk skinn.

-håndlaget i 25x25cm og 20 stilfulle sider innbundet.

-6 mini-album i 9x9cm.

14900,-

Syns vi fikk mye for pengene:D

Skrevet (endret)
Hei.

Vi skal gifte oss 10.mai.Har bestilt fotojournalist Henrik Kreilisheim til bryllupet.

Han er med i ti timer. Fra forberedelsene til de siste gjestene går hvis man ønsker de. Vi får 30 bilder og cd vi selv kan lage takkekort o.l. av. For denne pakken betaler vi 5900 + 300 i reisetillegg fordi det er utenfor Oslo.

Er veldig fornøyd med tilbudet, men vil gjerne høre om andre som har erfaringer med han som bryllupsfotograf.

Som dere ser har vi hatt drømmebryllupet vårt. Henrik var med oss i 11 timer.Fikk et rørende, vakkert slideshow på mail fra han. Han er utrolig hyggelig og dyktig. Han tar unike, uttrykksfulle bilder.

Betalte tilsammen 9000 for at han var sammen med oss i 11 timer, cd med 35 bilder, cd med alle bildene, og slideshow.

Anbefaler han på det varmeste. Han er absolutt verdt pengene.

Endret av Lykkelita
Skrevet

Vi betalte 2500,- for fotograf. Dette var en bekjent av en kompis til mannen som er "naturfotograf", dvs. hun tar lite bilder av personer (bortsett fra sin egen familie som hun sa.)

Vi fikk se hjemmesiden hennes, og syntes hun var kjempeflink, og hun tok flotte bilder (ca. 100 stk.) som hun brente på cd til oss. Dermed har vi tilgang på alle bildene, og kan bestille/kopiere så mange vi vil til en rimelig penge. Hos fotograf er det jo de som "eier" bildene, og jeg synes prisen er stiv...

Vi fikk orginale bilder, ikke studiobilder, akkurat som vi ville. :jepp:

Hun regdigerte også de bildene som vi skulle bruke til takkekort, avis, og til å ha på veggen etc.

Anbefales!

Skrevet

En vi kjenner skal ta bildene av oss. Han er ikke fotograf, men jobber i fotobutikk og er en dyktig hobbyfotograf. Det blir en del etterarbeid med bildene for vår del, men vi får alle rettighter til dem, så det går nok bra. Har ikke helt funnet ut hva vi skal betale da han ikke har forlanget noe betaling av oss. Vi tenkte derimot å gi en liten pengesum, ikke mer enn 2000, eller en fin gave som takk for tjenesten.

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Hei, vi betalte 8000,-

I tillegg bestilte vi en 'foto dvd' fra et annet selskap til 2000,- og da fikk vi en skikkelig DVD som så butikkkjøpt ut, som var mye finere enn standard slideshow.

Vi var heldige med fotografen, og fikk alle rettigheter til å bruke bildene. Jeg vet at mange fotografer tviholder på disse, så man ikke får brukt bildene til noe annet (!)

Gjest brud 08
Skrevet

Vi har gått for en fotojounralist - han kommer å tar bilder utenfor kirken, offesielle bryllupsbilder - og festen på kvelden (22.00-02.00).

5.000 kr. Kjempefornøyd med prisen. :goodbye:

Skrevet

Så billig dere har fått ordnet dere a.

Bare hoppet på den første fotografen vi uten å sjekke opp mer enn det. Ganske dumt,men når det bare er litt ove en mnd til bryllup blir man litt småstresset ja :)

Så hos samme fotografen at noen har bestilt for OVER 33 000 kr !!! Det var jo voldsomt hehehe.

• 2 måneder senere...
Gjest Hanne gjest
Skrevet
Vi har gått for en fotojounralist - han kommer å tar bilder utenfor kirken, offesielle bryllupsbilder - og festen på kvelden (22.00-02.00).

5.000 kr. Kjempefornøyd med prisen. :goodbye:

Kan ikke noen nevne navn på disse fotografene vær så snill? :-)

Skrevet

Jeg får det gratis :danser: Jobber sammen med ei fantastisk jente som er hobbyfotograf og som har tatt bilder før i et bryllup.

Eneste ho ville ha var og få delta i bryllupet, noe jeg hadde tenkt hun skulle uansett :juhu: Skal kjøpe ho vin eller noe sånn etter bryllupet som takk..

Skrevet

Vi betaler 9300 for fotografering under selve vielsen i kirken, samt bryllupsfotografering i et par timer etter vielsen. Denne prisen inkluderer også fremkalling og montasje av bilder i album. (Kunne fått det en tusenlapp billlligere ved et mindre album enn det vi har valgt). Takkekort blir på 21 kr per stk hvis vi velger dette hos fotografen. Forstrørrelser til foreldre, forlovere etc ligger på rundt 500 per stk mener jeg å huske, med rabatter hvis man velger samme motiv flere ganger...

Skrevet

Vi betalte 5000 kr, og det inkluderte mellomstor forstørrelse av de 20 fineste bildene, samt at vi fikk alle bra bilder (70 stk i vårt tilfelle) høyoppløslig på CD. Vi kan selv så bestille opp kopier og forstørrelser til en rimelig penge hvor vi vil. I tillegg la han ut alle 70 på nett så vi kunne sende link til folk.

Gjest Grafica
Skrevet

Ingenting! Tanta mi er profesjonell fotograf, og skal være hovedfotografen vår. I tillegg er kjæresten til bestevennen min også profesjonell og er sekundær fotograf. Så vi betaler bare for forstørrelse og sånt :) Heldig med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...