Gjest *lucky* Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Noen som kjenner til en dagkrem som gir litt fukt og som inneholder mye antioxidanter? Ønsker tips/erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 http://www.skinscience-spermine.com/ Dette er vel de kremene jeg kjenner til som inneholder mest antioxidanter. Jeg solgte dem før når jeg jobbet som hudterapeut, og har brukt dem selv. De bremser hudens aldring kraftig, men om de er reverserende er en annen sak. Så lenge har de ikke vært på markedet tror jeg, at man kan si det. Men det er ikke mange kremene som virkelig fjerner linjer. Det tror jeg er en stor misforståelse blant den vanlige forbruker av kremer...
Gjest Lacuna Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Jeg har prøvd serumet fra Skinscience, men bare i testforpakning, så det er umulig å si noe om effekten. Det jeg vet, er at de fleste antioksidanter er ferskvare som ødelegges i kontakt med oksygen, så du bør i hvertfall kjøpe produkter i forpakning som minimerer kontakten med oksygen, da aller helst pumpeflaske eller til nøds tube. Vitamin C og E er gode antioksidanter, sammen med flavonoider, og polyfenol (tror jeg det heter, fra druekjerne). Idebenone er vel den sterkeste antioksidanten som finnes (husker ikke hvor mange ganger sterkere enn vitamin E den er), men jeg endte selv opp med en reaksjon på den som var såpass at det var hakket før legevakta, og det var ikke engang ille i forhold til bilder jeg har sett på nett. Så jeg tør ikke å anbefale den kategorisk av den grunn. Min tilnærmingsmåte er rett og slett å bruke et produkt med stabilt vitamin C (i silikonbase, lufttett forpakning) og deretter fuktighetskrem oppå. Hvis du vil forsøke et kombiprodukt, kan du teste den relativt nye kremen fra Clinique, den som heter Continuous Rescue. I det minste kommer den i en fornuftig forpakning som kanskje gir antioksidantene en sjanse til å overleve. Endret 25. mai 2008 av Lacuna
Gjest *lucky* Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Er det altså slik at spermine er et mer virkningsfullt antioxidant enn hva et c vit serum er? Men at produktene med spermine ikke har god nok embalasje? Jeg har jo et c-vit serum. Vil det da si at jeg er godt dekket opp med antioxidant? Dette med forpakning har jeg sett endel på. Jeg har jan Marini sitt c-serum. Dette er i flaske med pipette noe som er dumt. Men jeg har oppbevart det i kjøleskap hele tiden og det har ikke endret farge. Det er vel når c-vit produkter mørkner at effekten forsvinner. Hvordan vet man at spermine holder seg, ser men på farge da også? Takk for tips men jeg har "Clinique skrekk:) Endret 25. mai 2008 av *lucky*
Gjest Lacuna Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Jeg vet ikke hvordan stabiliteten til spermine-serumet er, men det er pakket i tube som er lystett, så det burde hjelpe endel. Dessverre er ikke produktene så lette å få tak i, da de er helt nye, og norskutviklede. Jeg tror egentlig at det først og fremst er vitamin C som er så lett nedbrytbart. Når det gjelder vitamin C, kan du se på fargen om serumet holder seg. Hvis det er blitt gulaktig, bør du ikke bruke det. Oppbevar det i kjøleskap, og bruk opp i løpet av tre måneder. Mørknede vitamin C-produkter kan faktisk ha en skadelig effekt på huden. Har du forsøkt multivitaminkapslene til Dermalogica? Det er en super forpakning, og produktet i seg selv er faktisk ikke så verst, heller.
Gjest Borghild Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har en antioksidant-dagkrem fra clinique. Digger den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå