Gå til innhold

Bordkorthjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Etter å ha smuglest i forumet og div. bryllupsdagbøker, har jeg nå meldt meg inn her :)

Jeg trenger noen tips/kreativ inspirasjon til hvordan jeg kan utforme bordkortene mine. Jeg har nemlig kjøpt bordkortholdere (kjøpt på Panduro (www.panduro.no - søk på "bordkortholder" - det er de metallhjertene som kan festes på glasset) - men jeg vet ikke hvordan jeg kan utforme selve kortet. Vil ikke at det skal bli "primitivt" papirkort, som på det bildet. Men jeg har ikke mye erfaring med scrapbooking o.l.

Mitt spørsmål er om noen her har konkrete tips til hvordan kortene til å feste i hjertet kan være? Gjerne om noen har bilder å vise til?

Bryllupet er om 1 mnd og 3 dager, så jeg må snart få laget disse!

Stoler på dere, KG-jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stilige bordkort !

Hvis du ikke har mulighet til å lage bordkort selv med photoshop og slikt, kan du jo få det laget for deg.

For eksempel kan du jo få utformet et bryllupskort, kanskje med de fargene du ønsker, og noe personlig tekst 'Ola og Kari' og dato. Så et lite område du kan skrive på navnet til gjesten !

Jeg vet det finnes mindre selskaper som kan lage slikt ganske rimelig, og større designbyråer som sikkert gjør det for mye :)

Skrevet (endret)

Jeg lagde mine bordkort fra vistaprint.no. Laget eget design på et vanlig visittkort. Fikk de veldig fort tilsendt!

Forside (navnene nederst har jeg tatt bort i den endelige versjonen)

http://i155.photobucket.com/albums/s296/Haugsmyr/bord1.jpg

Bakside

http://i155.photobucket.com/albums/s296/Haugsmyr/bord2.jpg

Ser litt "blurrete" ut her, men jeg lover at de ble lekre!!

Bilder slettet ihht reglene.

Camilla (mod)

Endret av Camilla
Skrevet

Disse holderne fortjener noe mer enn bare en firkantet papirlapp.

1. Hva med å ta et Eføyblad med stilk. Skriv navnet på gjesten rett på bladet med gullpenn, bind et smalt silkebånd rundt stilken. Eføybladet festes etter stilken i hjertet slik at stilken stikker opp i midten av hjertet. Silkebåndet bindes over festet og endene kan festes andre steder på hjertet.

2. Gjenta hjerteformen. Gjerne i to-tre lag. Bruk to farger annenhver. Pynt med noen "diamanter" eller silkebånd.

Masse gøy du kan gjøre med disse!

Skrevet

Vi skal ha små gaveposer som vi fyller med Love hearts, og som vi skriver navnene på. Har ikke bestemt ennå om vi skal ha bladformede lapper som vi fester i posene og har navn på, eller om vi skal skrive direkte på dem. Posene er i en mørk lilla farge med silkebånd på.

• 2 uker senere...
Skrevet
Vi skal ha små gaveposer som vi fyller med Love hearts, og som vi skriver navnene på. Har ikke bestemt ennå om vi skal ha bladformede lapper som vi fester i posene og har navn på, eller om vi skal skrive direkte på dem. Posene er i en mørk lilla farge med silkebånd på.

Så kreativt! Skulle jeg ha giftet meg nå hadde jeg kanskje "stjålet" ideen din ;) Men den tid er forbi...er lykkelig gift på det 7. året...oj, sånn som tiden flyr...

Har en venninnge som skal gifte seg snart. Hun har benyttet seg av unitedprint.no. Greie priser og kvalitet, men ikke noe ekstra dill dall slik som gull eller utstående (?) tekst for eksempel som hun i utgangspunktet ønsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...