Gjest *nurket* Skrevet 16. mai 2003 #1 Skrevet 16. mai 2003 Hei, Jeg venter mitt andre barn i januar 2004. Jeg har ei lita jente allerede på 8 mnd. Hun vil være ca 1 1/2 år i januar. Jeg har allerede begynt å lure på om jeg skal kjøpe tvillingvogn eller søskensete? Jeg har en Quinny Freestyle med bagvogn. Og i følge Barnevognhuset passer søskensete til alle harde bagvogner. Noen som har erfaring med tvillingvogn / Søskensete?? Takknemlig for alle tilbakemeldinger ++++++++++++++++++ Anne, Emilie og *nurket* :D :D :D :D :D :D
Gjest Lottemor Skrevet 16. mai 2003 #2 Skrevet 16. mai 2003 1 1/2 år vil din elste väre når du får neste da ville jeg ha valgt tvilling vogn eller det man kaller sösken trille.... Jeg har en datter på 2 1/2 nå og vi bruker vognen ganske så mye og det hender at hun er trött og vil sove det vil väre umulig i et sösken sete... Greit med sösken sette når man skal bare ute en tur men ikke når man skal väre lengre ute og ikke om vinteren når det er kaldt og vått og ikke minst når det regner.... Nei jeg ville sett etter sösken trille ,men har jo dem som ser ut som et tåg de virker enkel å manövrere og ikke for bred til å komme inn steder...
tigerpus Skrevet 17. mai 2003 #4 Skrevet 17. mai 2003 Det er 1,5 år mellom mine også, og vi har hatt stor glede av søskenvognen. Jeg har jo vært hjemme i permisjon et år og er helt avhengig av den for å komme meg ut på trilletur og i butikken. Vi kjøpte en tvilling-sportsvogn med delt rygg sånn at de kan sove og sitte "hver for seg". Vi har i tillegg enkle sportstriller til begge to når pappaen er med. Jeg var helt avhengig avsøskenvogna, men man må jo se på hva man har behov for. T :D
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #5 Skrevet 18. mai 2003 Jeg er ikke det minste i tvil om hva jeg ville valgt- helt klart tvillingvogn. Jeg har 4 barn som jeg fikk på 5 år, og har prøvd begge deler. Det er forferdelig lite praktisk for en liten kropp å sove på et søskensete. Vi har alltid gått mye tur, og tuppa mi ble fort lei av å sitte på søskensetet. Det hjalp ikke at bagen på vognen (Simo) knakk med søskensetet på, og hele bagen stod loddrett med babyen oppi, og tuppa hang fast. Hun var ikke mer enn 10 kg heller,så det gikk ikke på det. Da fikk vi tvilling sportsvogn med separate rygger, og det har jeg ikke angret. Da kan man eventuelt sette bagen inn,og ha en i sportsvogn og en i "barnevogn" i en og samme vogn. Genialt :D Vi har Emmaljunga, og den er så smal at den går inn i alle dører og heiser jeg har truffet på min vei. Eneste negative med min, er at den har kjøreretningen feil vei, slik at jeg ikke ser barna,og vinden blåser rett inn. Ville anbefalt en som er mot kjøreretningen.Det ble innviklet Lykke til med valget
Gjest Cruella Skrevet 18. mai 2003 #6 Skrevet 18. mai 2003 Jeg har barn med 14,5 mnd mellom, og startet med søskensete. Jeg fikk den minste på vinteren, slik som du skal, og tenkte at den nyfødte ikke kunne dele vogn med en på over et år. Ikke var vi så mye ute og trillet om vinteren heller. Kjøpte søskenvogn, som kunne legges helt ned, på våren. Hadde glede av den i flere år fremover. Pass på å kjøpe med store hjul.
Gjest Zalomine Skrevet 18. mai 2003 #7 Skrevet 18. mai 2003 'Men jeg misunner ikke dem edm slik søskenvogn med to barn ved siden av hverandre på slike dager som i går. Jeg så en, nemlig, og jeg og min samboer ble gående og snakke om dette med om det er best edm to ved siden av hverandre, eller en bak den andre (ser man da den andre dårligere, føler den seg "tilsidesatt", i forhold til at det er enklere å komme seg frem, men er den vanskelig å manøvrere, eller lettere, etc) Sambo kom ferm til at om dette ble aktuelt skulle han heller sveise sammen ei der den bakerste satt høyere, slik at vi hadde god ovesikt åp begge (jeg vet helt ærlgi ikke hvordan dette er på slike vogner) og som var smal, grei å manøvrere og generelt sett bra. Løsningen høres fin ut, men at han skal sveise sammen en egen er lite troverdig. Han satset nok på at dette ikke ble et problem Jeg var forøvdrig 20 måneder da min bror ble født, vi hadde søskensete og senere sånt brett til å stå på. Om vinteren trakk mamma oss heller på en kjelke (en tur med to akebrett, og pappa kjøpte deretter en kjelke, med et sete til å feste min lillebror i, jeg kunne holde meg fast selv). Jeg husker ikke noe fra den tiden, men det gikk helt fint. Men, vi satt da heller ikke i vogn like lenge som jeg ser enkelte barn gjør. Jeg såen jentunge på 5-6 år i sportsvogn i går. Hun måtte krøke bena sammen for å ikke ta nedi bakken, og burde definitivt vært gammel nok til å gå selv, 17. mai eller ei (om man vet at ungen ikke orker å gå i 5 timer, så får amn helelr al være å gå så mye da??) Nå havna jeg utenfor tema... fy meg :fy: Men, du ve vel kanskje selv best hvilke behov du har...
Gjest Cruella Skrevet 18. mai 2003 #8 Skrevet 18. mai 2003 Skjønner ikke helt problemet, var ihvertfall ikke synd på meg de 17.mai da jeg trillet søskenvogn... Helt uproblematisk med to barn ved siden av hverandre! Jeg hadde en Briovogn, den virket ikke spesielt bred, men var romslig og fin. Lett å trille med store gode hjul. Når eldste mann var for stor til å sitte, satt minstemann i vogna alene og tronet som en konge! Da hadde vi rullebrett til den eldste.
Gjest Zalomine Skrevet 18. mai 2003 #9 Skrevet 18. mai 2003 Vel, ok, la meg forklare problemet: For emg å bevege meg i sentrum i går var greit nok. For meg å bevege meg uten å miste sambo av syne var komplisert, men greit nok. For dem som hadde barnevogner var det vanskelig å bevege seg, fordi det ikke var plass til å passere vogner noen plass. De klarte det stort sett, men en del menensker ble irritert på vogner, og sa det høyt. Å komme frem med dobbelt så bred vogn, ville mange steder være UMULIG! Forøvrig, vinterstid her jeg bor, så er det mer enn vanskelgi nok å komme seg frem emd vanlig vogn, fortauene er ikke måket så bredt. Å komme med dobbel vogn åp fortauet mellom trørne og lyktestolpene på den ene siden, og snøen på den andre siden, det må være vanskelig nok på sommeren (det er faktsik trangt å gå to menneker ved siden av hverandre mange stedet.....) DET var det problemet jeg så med tvillingvogn i går. Rett og slett det faktum at når det er 20 cm åpning, som kan tvinges opp til å passere en vogn om du er hengid og får nok folk til å flytte på seg, ja da misunenr jeg ikke dem som har dobbelt så bred vogn nei! (Å gå I toget går sikkert greit, men å bevege seg rundt for å SE toget, nei, da måtte de kommet før alle andre....)
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #10 Skrevet 20. mai 2003 Ja, men nå er jo 17 mai i Bergen helt ekstremt. Dette er jo en gang i året, og neimen om jeg hadde kjøpt vogn der de lå bak hverandre bare pga 17 mai. Venter selv tvillinger i august, og vi skal definitivt ha vogn der de ligger/sitter ved siden av hverandre. Det er mye hyggeligere for både dem og oss, og disse lange vognene er visstnok veldig vanskelig å manøvrer. Hvis folk er så lite sympatiske at de kjefter på dem som prøver å komme frem med tvillingvogner blir jeg faktisk litt matt. Men dette hadde jo ingenting med det opprinnelige spørsmålet å gjøre. Der hadde jeg nok valgt en tvillingvogn, siden din første er såpass liten at et søskensete kan bli for ukomfortabelt. hun vil vel bruke det en del, og kanskje sovne. Og de er jo ikke egnet til det akkurat??? Klem fra potensiell irriterende tvillingvogntriller neste 17 mai Taurus
Gjest Zalomine Skrevet 20. mai 2003 #11 Skrevet 20. mai 2003 Joda, jeg er enig mde deg i det, at 17. mai bare er en gang, men jeg tenker på å få den på bussen (herreguid så fult det var på bussen i dag, jeg så at ei med tvillingvogn valgte å vente på neste buss (antakelig fordi hun kunne ta en som gikk 5 minutter senere, og det var allerede to vogner på bussen...) Vel, det blir jo ikke lettere med dem som er "bak hverandre" uansett... Jeg sa jo også helt klart at jeg ikke egentlig har noen erfaring med dette, bare enkelte synspunkt... Om hun har bruk for tvillingvogn eller søskensete avhenger helt av bruken av vogna, og det vet hun mest om selv
gleder meg! Skrevet 21. mai 2003 #12 Skrevet 21. mai 2003 Er det som har bilder av hvordan de vognene dere har ser ut???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå