Ronjadatterdatter Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Vi vurdere å ha en samling for folk dagen før dagen. Noe uformelt, med grilling, øl og sosialt samvær. Bål og kanskje fiske og litt leker. Men jeg har den siste tiden begynnt å bekymre meg for om det blir for mye pes? Noen som har erferinger med dette?
Eplekake Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Det hørtes litt pes ut ja! Nok av ting som skal ordnes i siste liten, i allefall for midt vedkommende. Så må man rydde opp etter festen osv, og i tillegg kan man vel ikke bare gå å legge seg når man vil når man har fest. Men er det å dagtid derimot hørtes det jo hyggelig ut da!! vi skal ha en dagen før lunsj fordi mannen min ikke er norsk og alle hans familie medlemmer kommer langveis på og er da på plass. Lykke til
Nienne Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Vi skal ha restespisingsparty dagen etterpå Da skal vi spille fotball, grille pølser, spille volleyball, bade - vi har fin, stor uteplass ved elva Tror det er mindre pes dagen etterpå. Alle gjestene er invitert til begge dagene, og da kjenner man hverandre mer og klarer å slappe av. Deilig å være sammen i mindre formelle rammer, tenker jeg. Jeg skal gå med en hvit sommerkjole, ha håret slått ut, nyte oppmerksomhet en dag ekstra som nygift. Og kanskje jeg da orker å spise kaker, blir nok plass til lite kaker i magen under brudekjolen! Uansett - man gifter seg en gang, gøy å gjøre litt mer ut av det. Selv om det ikke blir "tre dager til ende"...
Concertina Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Vi tenker vi skal ha grilling på terassen dagen før for de som ønsker, får endel tilreisende, har ikke tenkt å gjøre det særlig komplisert, lager og kjøper inn noe grilltilbehør og kjøper inn noe øl/vin/alkoholfritt, også får de som kommer stille med det de ønsker å grille. Litt pes blir det vel alltids, men siden vi har så mange som kommer reisende så har jeg lyst til å tilbringe tid sammen med de Edit: vi skal også ha restelunsj på festlokalet dagen derpå Endret 25. mai 2008 av Concertina
Solfridbruda Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Vi tenker vi skal ha grilling på terassen dagen før for de som ønsker, får endel tilreisende, har ikke tenkt å gjøre det særlig komplisert, lager og kjøper inn noe grilltilbehør og kjøper inn noe øl/vin/alkoholfritt, også får de som kommer stille med det de ønsker å grille. Litt pes blir det vel alltids, men siden vi har så mange som kommer reisende så har jeg lyst til å tilbringe tid sammen med de Skal det samme
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 kan være lurt det, spesielt om familien ikke kjenner hverandre godt fra før av.. så blir man ikke fremmede for hverandre på bryllupsdagen. Vi vurderer å invitere til kjøttsuppe (veldig enkelt å lage til mange) på hytta dagen før.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Vi er invitert i bryllup til sommeren, og da skal alle gjestene møtes kvelden før bryllupet på hotellet hvor vi skal bo, til "bli-kjent-fest". Mange tilreisende, som heller ikke kjenner hverandre. Gler mæ!!
mia83 Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Den nærmeste familien hjelper sikkert til med litt opprydding etterpå om man ber om det. Foreldre, søsken osv..? Vi tenkte egentlig å ha grilling dagen før vi også, men har en del planer dagen før så tror vi bare må slå det fra oss... Men skal iallefall ha etterselskap dagen etter for å bli kvitt noen kaker..
Gjest Elize Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Vi har ikke planlagt "dagenfør" fest. Kjenner på meg at det blir for mye stress. Men det kunne sikkert ha vært veldig koselig.
Ronjadatterdatter Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2008 Vi vurdere enda, men ser uts førr at det blir "åpen" dagenførdagen fest, vi sæi i fra tell gjestan og hjelperann at vi har båling, grillen klar, og sosialt samvær. Oppryddning og ansvar tar 2 søskenbarn på seg. Kjæm folk fra begge familier tilreisanes + venner fra ulike hold. Tænke at vi møte opp, men blir ikkje hele natta! vielse e litt utpå dagen lørdag, så vi regne me at folk har "kømmen" sæi tell da. Søndag vurdere vi reste spising på lokalet vi bruker lørdag, (folk skal ligge i camping vogn der) evt vinvitere på besøk på hytta vår me pølse og bål.
L79 Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 Jeg var i et bryllup for snart 2 år siden hvor de hadde en bli-kjent-fest dagen før bryllupet. Festen starta med at brudeparet introduserte alle gjestene og gav dem navnelapper med navn og en liten intro. "Per er kona til Kari." "Kari er tanta til Anita og gift med Per" For meg som ikkje kjente så mange andre enn brudeparet var dette en fin måte å ha sett noen ansikter på. Serveringen var enkel. Øl/vin, fiskesuppe og pølser i brød. Selskapet ble holdt på et museum hvor det også var lagt opp til at folk hadde muligheten til å bli bedre kjent med stedet vi var. Så vidt jeg vet stod foreldrene til brudeparet + tanter og onkler for arrangementet denne kvelden. Hvis jeg en eller annen gang gifter meg har jeg også et ønske om å gjøre det på denne måten.
Gjest Yrine Skrevet 7. juni 2008 #12 Skrevet 7. juni 2008 Vi hadde en uformell sammenkomst fredag kveld hvor de fleste ankom feststedet. Hadde en felles middag når folk hadde kommet, ellers var det badestamp og badstue og stjerneklar himmel ute, og de andre satt gjerne inne i peisestua med kaffe, cognac og prat. Så hadde de fleste noenlunde felles frokost på dagen, og vi arrangerte tur for dem som ble med på det, før vielsen en stund etter. Bare gode erfaringer med dette. Vi fikk det akkurat slik vi ville- folk kjente hverandre til selskapet og det var masser av samtaletema i tillegg til at alle koste seg i uformell setting
Marge Skrevet 8. juni 2008 #13 Skrevet 8. juni 2008 Vi skal også ha dagenfør fest. Vi setter opp hele arrangementet, men får noen av våre venner til å stå for både grilling og opprydding (de som antakelig vil holde ut lengst allikevel). Jeg ser det ikke som stress, men som en hyggelig mulighet til å treffe alle gjestene og få bedre tid til å snakke med alle. Det er tross alt ikke mange minuttene man får med hver gjest i løpet av bryllupsdagen hvis man har stort bryllup.... Og det trenger jo ikke være så avansert: engangsbestikk og tallerkener, grilling utendørs og øl/vin/brus som eneste drikke, helt uformelt. Vi har veldig mange langveisfarende gjester som uansett kommer kvelden før, og da er det jo greit å organisere mat og drikke til alle samlet.
Fun Light Skrevet 8. juni 2008 #14 Skrevet 8. juni 2008 For å sikre oss at folk kommer kvelden før så skrev vi det i invitasjonen.. Hadde ikke lyst å legge ved et ark med info om dette, siden vi ønsker at denne sammenkomsten kvelden før Kvelden skal være en del av vårt bryllup! Vi skal ha uformell grilling kl 20 på kvelden, utenfor lokalet der vi skal ha bryllupsfesten. Vi er jo der fredag ettermiddag likevel, for å pynte og ordne! Grillmat, engangsbestikk/tallerkner, øl, vin og brus, og taffelmusikk i bakgrunnen siden broren min er musiker. Tror dette vil være supert for oss og gjestene til å snakke sammen og se hverandre, vil forhåpentligvis fungere som en ice breaker til dagen etter!
Ronjadatterdatter Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. juni 2008 Vi skal også ha dagenfør fest. Vi setter opp hele arrangementet, men får noen av våre venner til å stå for både grilling og opprydding (de som antakelig vil holde ut lengst allikevel). Tjolahopp! Hold du mæi oppdatert på korr fornøyd du blir, ser du skal i "ilden" litt før mæi. Vi har dto 23.08.08 kanskje je får nåen smarte tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå