Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Noen her som mener noe om, eller som har enkle råd å gi? Jeg er en ung, gift og hjemmeværende kvinne. Ekteskapet vårt er helt fint bortsett fra at mannen min har et mye større behov for sex enn det jeg har. Vi har samleie omtrent hver kveld(sett bort fra når jeg har det månedlige). Jeg synes ikke at jeg direkte kan nekte ham det. Årsak: Fordi det at jeg er hjemme skyldes hvor mye tid han bruker, og ikke minst hvor flink han er i arbeidet. Lise
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Har det på samme måte som deg, men jeg tvinger ikke meg selv til å ha sex hver kveld da... Det hadde jeg rett og slett ikke villet gjøre mot meg selv! Han vil hele tiden, men jeg har ikke så mye lyst... Jeg har sikkert unormalt lite lyst, men sånn er det bare for meg. Skjønner at det må være utrolig kjipt for mannfolka da... What to do...?
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Har det på samme måte som deg, men jeg tvinger ikke meg selv til å ha sex hver kveld da... Det hadde jeg rett og slett ikke villet gjøre mot meg selv! Han vil hele tiden, men jeg har ikke så mye lyst... Jeg har sikkert unormalt lite lyst, men sånn er det bare for meg. Skjønner at det må være utrolig kjipt for mannfolka da... What to do...? Det er jo ikke direkte noe problem å la ham få meg. Det er jo kun snakk om å ligge der og ta imot, men likevel. Synes ikke det er helt uproblematisk. For ham har det jo ingenting å si, han får jo det han trenger. Det er jeg som har "problemet".
Nabodama Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Det er jo ikke direkte noe problem å la ham få meg. Det er jo kun snakk om å ligge der og ta imot, men likevel. Synes ikke det er helt uproblematisk. For ham har det jo ingenting å si, han får jo det han trenger. Det er jeg som har "problemet". Og sånn ødelegger du lysten din. Gi ham heller litt ekstraservice i form av kos og en runk i stedet for å ligge med ham, så kan dere heller ha sex når begge har lyst. Endret 25. mai 2008 av Nabodama
Gjest Bond Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Hvorfor ikke en blowjob eller runk i stedet hvis ikke du har lyst så mye? Det å ha sex uten å ha lyst er jo ikke noe bra over lengre tid.
Trampe Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Tråden er ryddet. Reglene Trampe -mod- Endret 25. mai 2008 av Trampe
Wildy Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Å ha sex bare fordi den andre har lyst tror jeg er oppskriften på et etterhvert kjipt sexliv.......
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Hvorfor ikke en blowjob eller runk i stedet hvis ikke du har lyst så mye? Det å ha sex uten å ha lyst er jo ikke noe bra over lengre tid. Vel, vi gjør ikke akkurat slikt. Kan vel si det slik at det står mellom dette og ingenting. Tror heller ikke han ville finne det tilfredstillende nok. Han er tydelig på hva han ønsker. Lise
Nabodama Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Vel, vi gjør ikke akkurat slikt. Kan vel si det slik at det står mellom dette og ingenting. Tror heller ikke han ville finne det tilfredstillende nok. Han er tydelig på hva han ønsker. Lise Da får du være mer tydelig på egne grenser.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Da får du være mer tydelig på egne grenser. Går det an å nekte? Vi er jo gift. Det kan vel kanskje tenkes at menn blir utro på den måten? Lise
Gjest Gjest_S_* Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Men hvor går grensen mellom for mye og for lite? Jeg føler at man må jo gi og ta, for ingenting godt kommer ut av å bare gi og gi og gi. Men samtidig er jeg litt enig i at hvis man nekter noen sex så vil de til slutt begynne å lete andre steder. Det burde være mulig å finne en mellomting.
Nabodama Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Går det an å nekte? Vi er jo gift. Det kan vel kanskje tenkes at menn blir utro på den måten? Lise Ja, dere er gift, men han eier jo ikke kroppen din og deg likevel. En mellomting, som den over her sier, er vel det jeg også ville anbefale. Han kan ikke forlange at du har sex med ham hver dag, selv om han har lyst til det. Du må også ta vare på din egen lyst, ellers mister du den i det lange løp. Hvorfor kan ikke en runk være godt nok av og til? Det er i mine øyne en mellomting, og det er det mannen min får når jeg ikke har så lyst selv. Han har nemlig også litt mer lyst enn jeg har. Så har vi herlig sex når begge vil, 3-4 ganger i uka. Han er godt fornøyd med det han:)
Gjest Bond Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Så han eier deg og forsørger deg og du må være klar for sex enhver tid? Tja, kanskje litt sterkt sagt, men det minner meg mer om slaveri enn ekteskap. Du må sette foten ned og ha litt grenser - det er klart at i forhold må man finne kompromisser og av og til er det fint å gjøre noe for partneren, selv om man ikke har helt lyst, men det betyr ikke at den ene må konstant ha sex uten å ha lyst! Det hvor mye han jobber eller om du er hjemme har absolutt ikke noe med sexen å gjøre, det er ikke noe plikt eller husarbeid. Du er ikke en sexslave eller prostituert som må 'betale' for opphold med tjenester. Dere er i et likeverdig forhold, og sex er noe dere deler, ikke noe han tar eller har krav for. Beklager hvis jeg sier kanskje ting litt for direkte, men jeg ble litt provosert av den tankegangen Endret 25. mai 2008 av mrs_bond
Gjest ooooooooooo Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Så han eier deg og forsørger deg og du må være klar for sex enhver tid? Tja, kanskje litt sterkt sagt, men det minner meg mer om slaveri enn ekteskap. Du må sette foten ned og ha litt grenser - det er klart at i forhold må man finne kompromisser og av og til er det fint å gjøre noe for partneren, selv om man ikke har helt lyst, men det betyr ikke at den ene må konstant ha sex uten å ha lyst! Jeg er enig i det du sier, bortsett fra at du beklager at du er litt vel direkte. Jeg synes du er svært forsiktig i din karakteristikk av forholdet. Hvis kvinnen i forholdet føler at hun må ha sex mot sin vilje, er dette voldtekt der volden skjer på det psykiske planet. Kvinnen må ha full rett til å styre sitt sexliv uavhengig av hva mannen ønsker. Hvis mannen virkelig har respekt for sin partner, vil han ikke reagere negativt på at hun ikke alltid vil ha sex når han er rede, men han vil sette pris på at hun er ærlig. Om mannen ikke aksepterer dette, bør han bli sparket ut eller anmeldt for voldtekt. En hver uønsket seksuell aktivitet er et overgrep.
Gjest men Skrevet 26. mai 2008 #15 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er enig i det du sier, bortsett fra at du beklager at du er litt vel direkte. Jeg synes du er svært forsiktig i din karakteristikk av forholdet. Hvis kvinnen i forholdet føler at hun må ha sex mot sin vilje, er dette voldtekt der volden skjer på det psykiske planet. Kvinnen må ha full rett til å styre sitt sexliv uavhengig av hva mannen ønsker. Hvis mannen virkelig har respekt for sin partner, vil han ikke reagere negativt på at hun ikke alltid vil ha sex når han er rede, men han vil sette pris på at hun er ærlig. Om mannen ikke aksepterer dette, bør han bli sparket ut eller anmeldt for voldtekt. En hver uønsket seksuell aktivitet er et overgrep. Det er ikke bare mannen som har ansvar for hva kvinner føler, og hva hun gjør med hva hun føler. Trådstarter skriver ikke noe som antyder at hun faktisk kommuniserer til sin mann at det blir i overkant mye sex for henne, og at hun føler seg forpliktet til å stille opp. Det er mye uønsket seksuell aktivitet som ikke er overgrep, men som kommer i stand fordi den som ikke ønsker sexen overdriver sin tro på den andres evne til å lese tanker, med påfølgende slutning at den andre part ikke anerkjenner manglende sexlyst og forventer at en stiller opp likevel.
Alice Ayres Skrevet 26. mai 2008 #16 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er enig i det du sier, bortsett fra at du beklager at du er litt vel direkte. Jeg synes du er svært forsiktig i din karakteristikk av forholdet. Hvis kvinnen i forholdet føler at hun må ha sex mot sin vilje, er dette voldtekt der volden skjer på det psykiske planet. Kvinnen må ha full rett til å styre sitt sexliv uavhengig av hva mannen ønsker. Hvis mannen virkelig har respekt for sin partner, vil han ikke reagere negativt på at hun ikke alltid vil ha sex når han er rede, men han vil sette pris på at hun er ærlig. Om mannen ikke aksepterer dette, bør han bli sparket ut eller anmeldt for voldtekt. En hver uønsket seksuell aktivitet er et overgrep. Nå synes jeg at vi skal være litt forsiktige å kaste om oss med begreper her. Voldtekt synes jeg er å strekke det litt vel langt. Ts har ikke sagt et eneste ord om at mannen vet om at hun ikke har lyst til å ha sex. Hvis hun ikke sier ifra, kan hun heller ikke forvente at mannen skal skjønne at hun ikke har lyst på sex like ofte som ham. Kommunikasjon er en fin ting, og helt nødvendig når man omgåes andre mennesker. Det er ingen som er synske. Til ts: Snakk med mannen din. Fortell ham hvordan du føler det. Hvis han ikke respekterer grensene dine etter en slik samtale, er han en bølle og antageligvis ikke den du vil dele resten av livet sammen med.
Gjest oooooooooo Skrevet 26. mai 2008 #17 Skrevet 26. mai 2008 Nå synes jeg at vi skal være litt forsiktige å kaste om oss med begreper her. Voldtekt synes jeg er å strekke det litt vel langt. Ts har ikke sagt et eneste ord om at mannen vet om at hun ikke har lyst til å ha sex. Hvis hun ikke sier ifra, kan hun heller ikke forvente at mannen skal skjønne at hun ikke har lyst på sex like ofte som ham. Kommunikasjon er en fin ting, og helt nødvendig når man omgåes andre mennesker. Det er ingen som er synske. Til ts: Snakk med mannen din. Fortell ham hvordan du føler det. Hvis han ikke respekterer grensene dine etter en slik samtale, er han en bølle og antageligvis ikke den du vil dele resten av livet sammen med. Jeg er forsåvidt enig med det du sier. Slik det ble fremstilt av TS, synes det likevel sannsynlig at mannen må være svært uoppmerksom som ikke har lært å kjenne sin faste partner såpass at han senser at hun stadig vekk ikke har lyst. Var han i tvil, så kunne han jo bare spørre. Egoisme er en alminnelig egenskap hos menn, særlig når det gjelder seksualitet. TS: Du må ikke la deg utnytte!!!
Gjest oooooooooooooo Skrevet 26. mai 2008 #18 Skrevet 26. mai 2008 Det er ikke bare mannen som har ansvar for hva kvinner føler, og hva hun gjør med hva hun føler. Trådstarter skriver ikke noe som antyder at hun faktisk kommuniserer til sin mann at det blir i overkant mye sex for henne, og at hun føler seg forpliktet til å stille opp. Det er mye uønsket seksuell aktivitet som ikke er overgrep, men som kommer i stand fordi den som ikke ønsker sexen overdriver sin tro på den andres evne til å lese tanker, med påfølgende slutning at den andre part ikke anerkjenner manglende sexlyst og forventer at en stiller opp likevel. Her er jeg uenig!! All seksuell oppmerksomhet som ikke er ønsket, MÅ defineres som overgrep og kunne være gjenstand for straffeforføyning. Kvinner må lære seg at de skal ha full råderett over egen kropp og ikke godta den minste berøring dersom den ikke er ønsket.
Gjest men Skrevet 26. mai 2008 #19 Skrevet 26. mai 2008 Her er jeg uenig!! All seksuell oppmerksomhet som ikke er ønsket, MÅ defineres som overgrep og kunne være gjenstand for straffeforføyning. Kvinner må lære seg at de skal ha full råderett over egen kropp og ikke godta den minste berøring dersom den ikke er ønsket. Kvinner har full råderett over kroppen, men det hjelper ikke hvis de ikke bruker råderetten til å si nei. Hvordan skal mannen da vite at sexen er uønsket?
sommerglede Skrevet 26. mai 2008 #20 Skrevet 26. mai 2008 synest du er "heldig " jeg... her er det jeg som har mer lyst på sex enn han.... men vil du ikke så vil du ikke.. er din kropp ... så om han må godta sex 3 dager i uka så burde han overleve det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå