Sister Blue Skrevet 16. mai 2003 #1 Skrevet 16. mai 2003 Vurderer å foreta en faste-uke, utrensking av "ulumskheter" som sikkert har samlet seg opp ila. høsten og vinteren. Men det er nok av ulemper ved dette også, som sultfølelse, slapphet. Den verste sulten vil vel døyves etter de første dagene. Men skal man velge en kur man får kjøpt på helsekost/apotek, eller gå til innkjøp av spesielle matvarer som har en rensende effekt? Og hvordan kjennes kroppen ut etter en uke uten særlig matinntak?
Gjest Lottemor Skrevet 16. mai 2003 #2 Skrevet 16. mai 2003 Jeg snakket med en bekjennt av meg som driver å faster en uke nå og da og hun sier at hun drikker så og så mye hver tredje time og da drakk hun mye gulerotsaft og annen type fersk presset frukt og grönnsake saft og vann og melk.... Tror ikke hun drakk kaffe eller te og ikke leske drikker ikke heller nekter av frukt,men de som er så og si naturlig med naturligt druesukker og ikke tilsatt sukker. Hun var slapp de förste dagene men etter dette så innstillt kroppen seg og hun kom tilbake til det normale. Hun gikk inn en hel del cm i livet og magen,tarmer og mage sekk trakk seg drastisk sammen,så brukte hun en uke på å begynne å spise igjenn også og da bare ltt fordöyelig mat.... Hun forsatte å drikke like mye og ofte i en uke etter fasten var over og trappet da stille og roligt ned..... bortsett fra dette har jeg ikke noe anelse om hvordan kroppen blir og föles. Har ikke tat sjangsen på å pröve siden jeg har jentungen å ta meg av ...
Sister Blue Skrevet 16. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2003 Væske er viktig ja.. Men melk? Trodde det var på fy-listen ifbm. en fastekur. Forøvrig finnes det visst kurer å få kjøpt på apotek som tillater en å ha et nærmest normalt kosthold. Men vet ikke om dette er like effektivt/gunstig.. Takk for svar Lottemor.
Gjest Turi Skrevet 16. mai 2003 #4 Skrevet 16. mai 2003 Prøvde en sånn kur..... Merket ikke noen forskjell.....
Gjest Liten Skrevet 16. mai 2003 #5 Skrevet 16. mai 2003 Jeg faster et par ganger i året og har bare gode erfaringer med det. Temaet har vært oppe før, se her Lykke til! :kgsmil:
Gjest Vega Skrevet 16. mai 2003 #6 Skrevet 16. mai 2003 Du vil være veldig sulten andre dagen. Da går det over. Kjøp inn grønnsakssafter og spis de med skje. Urtete også. Men ikke mer enn to teskjeer honning. En god ide. Man blir våken og mer opplagt. Som å bli født på ny. (Selv stakk jeg på bensinstajsonen og sprakk, prøvde å spy men det gikk ikke - men nu e æ jo voksen ...)
Gjest Starya Skrevet 17. mai 2003 #7 Skrevet 17. mai 2003 Dette har jeg faktisk tenkt på en stund.. Men hva med buljong? er det "lov"?
Gjest Liten Skrevet 17. mai 2003 #8 Skrevet 17. mai 2003 Hva som er "lov" avhenger nok litt av hvilken kur en velger seg, men rent generelt skal en kun innta rene vegetabilske produkter og urteteer som setter fart i renselsen. Buljong og melk er nok ting som hemmer renselsen mer enn hva de setter fart i det.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. mai 2003 #9 Skrevet 18. mai 2003 Ikke akkurat en fastekur, men jeg har flere ganger renset opp i kroppen ved hjelp av aromaterapimassasje. Kjenner en dame som driver med det, og hun setter virkelig fart i lymfesystemet. Dritten i kroppen kommer ut i løpet av en måneds tid som kviser og økt vannlating. Men en fastekur har jeg virkelig lyst til å prøve. Har bare hørt om sitronkuren, og at man i forbindelse med den bruker lønnesirup (?) for å få i seg nødvendige næringsstoffer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå