Gjest Akams Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Heisann. Har kjøpt en storpuddeltispe, hun er 5 mnd nå. Kan noen av erfaring fortelle litt om valpeperioden. jeg synes hun er litt for ivrig når det kommer folk og napper/biter, hopper etter fingre og ben, spesielt etter barn. Prøver å overse, men må til tider avverge mot barn, slik at de ikke blir skremt av valpen. Er dette noe som går over? Er det råd å få fra noen med erfaring. Akams
Frey Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Dette bør hun ikke få lov til. Har dere vært på valpekurs? Det tror jeg vil være lurt siden en instruktør da vil kunne hjelpe dere mer enn folk som ikke kan se hunden. Men et lite råd kan jeg likevel komme med. Sørg for at hun har halsbånd og kobbel på i alle hilsesituasjoner. Tramp så på kobbele slik at hun ikke får til å hoppe eller hilse før dere lar henne få lov, og vent da til hun er helt rolig før hun får lov. Ros masse og gi gjerne en godbit da når hun er rolig.
Gjest Akams Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Dette bør hun ikke få lov til. Har dere vært på valpekurs? Det tror jeg vil være lurt siden en instruktør da vil kunne hjelpe dere mer enn folk som ikke kan se hunden. Men et lite råd kan jeg likevel komme med. Sørg for at hun har halsbånd og kobbel på i alle hilsesituasjoner. Tramp så på kobbele slik at hun ikke får til å hoppe eller hilse før dere lar henne få lov, og vent da til hun er helt rolig før hun får lov. Ros masse og gi gjerne en godbit da når hun er rolig. Takk for tilbakemelding :-) Har ikke vært på valpekurs. Har brukt bånd på henne i 1 ukes tid, fortsetter med det, men ikke noen tegn til forbedreing. Har hele veien hindret henne, hun blir rolig, men når hun da får "slippe" fri er det på han igjenn. Det er ikke napping hele tiden, men inni mellom, hoppe gjør hun ganske mye.
Frey Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Da gjelder det å være konsekvent, og sette båndet på igjen. Men meld dere på kurs, så får en instruktør vurdert akkurat din hund og gitt råd ut i fra dette. For dere må få bukt med det. Storpudler blir jo store, og en stor, voksen hoppende hund er lite trivelig å møte, uansett hvor snill den er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå