Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest magneten
Skrevet

Hei hei!

mulig dette temaet er tatt opp før her, men jeg prøver meg like vell..

Det jeg lurer på er om noen har sett, lest the secret eller få alltid det fu ber om(eller noe sånt) jeg har hørt den på lydbok så er i gang med å praktisere loven om tiltrekking.

Siden jeg er i start fasen så lurte jeg på om det er noen som har praktisert dette, og ser at ting faktisk skjer. Hadde vært strålende om du ville delt en liten historie med meg;)

Jeg ser at ting rundt meg starter å skje, og at det kanskje ikke er tilfeldigheter like vell;) Syns dette er et fantastisk spennede tema, så hadde vært moro å hørt andre sine erfaringer og kunne diskutere litt:)

Håper noen svarer meg!

foresten her er en side jeg så i dag:

http://www.side2.no/helse/article1932362.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett filmen, og ble veldig inspirtert. Men har ikke praktisert den ennå, har bare ikke fått ut finger'n :D Men en ting er jo sikkert da, uansett om du ikke blir millionær eller hva enn man vil, så skader det ingen å se positivt på ting!! Man vil iallefall få et bedre liv og få det bedre med seg selv.. ;)

Gjest Gjest_Jan_*
Skrevet

Var på kurs en kveld forrige uke, om tankekraft.

Det var basert på nevnte bok.

Jo, det fungerer!

Men ikke som hokus-pokus, det tror jeg ikke på.

Min teori går mer ut på at 90% av alle avgjørelser vi tar i løpet av en dag er ubevisste, vi har et omfattende kroppsspråk vi ikke er bevisste på, våre øyne oppfatter uendelig mye mer enn vi er bevisste.

Så med fokus på det vi vil ha, vil vi styre ubevisste handlinger og tanker, omtrent som når vi stirrer på et punkt i terrenget og er bestemt på at vi vil gå dit.

Detaljene fram til målet tar vi som dem kommer, vi løser en uendelig serie med små utfordringer på vegen, helt til vi når målet.

Så må jeg inrømme at denne tenkningen er svært mentalt krevende!

Men, på samme måte som Placebo-effekten fungerer når du spiser en sukker-pille, kan du altså få samme effekten uten å spise denne pillen, som jo i seg selv ikke har noe effekt, men tankene på at den fungerer gjør deg friskere i en del tilfeller.

For at dette skal fungere, må jeg fjerne mest mulig av tvilen min, og styrke troen på at det jeg har som mål er noe jeg virkelig vil kunne oppnå.

Det funker, utrolig nok!

Jeg har ikke trodd at jeg skulle få et så godt liv på så kort tid, bare ved å anstrenge meg mentalt!

Lykke til!

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Hehe, jo, synes det har funket på små og store ting.

Sammenligner det med å være forelsket: Når jeg er forelsket, føler jeg meg så fantastisk, og når jeg føler meg fantastisk, så skjer fantastiske ting rundt meg og med meg, akkurat som om jeg trekker det til meg som en magnet. Så gjelder det bare å sette seg inn i den der forelskede fasen konstant...egentlig ikke så vanskelig (i hvert fall ikke om du er forelsket på ordentlig :)) men det krever noen mentale øvelser.

Gjest magneten
Skrevet

Hei hei!

så fint at noen svarer, jeg har virkelig trua på detta, så skal bli spennede å se hva som skjer, en får litt ekstra engasjement når ting starter å skje! Vi er da heldige å som kan prøve ut denne metoden og faktisk har så stor påvirkning!

Skrevet

Hei, jeg har lest boka, vært på et foredrag om emnet og har nå bestilt meg arbeidsboken som er laget over boken. Den gleder jeg meg til å få.

Hun som holdt foredraget jeg var på sa så fint: Det kan være vanskelig å tro på at man skal få det man ønsker seg uansett, og det er når du tviler at du faktisk sender en avbestilling til ønsket ditt. Verdt å tenke på :)

Hun fortalte at hun selv i begynnelsen og også fremdeles på de tingene hun synes det er vanskeligst å tro på, benytter seg av en tankesetning som er omtrent slik: Jeg har nå startet en prosess som skal gi meg det jeg ønsker..

Den er det lettere å holde på slik at man ikke sender avbestillinger rett i bakkant av ønskene.

Med avbestilling mener jeg; "... men det får jeg sikkert ikke".

Skrevet (endret)

Jeg lagde meg et photoalbum på nettet (og ikke på en tavle, som i boken). La inn alle bildene av ting som betyr noe for meg, og for alle, og alt jeg vil skal vedvare, eller tiltrekkes til meg!

Dette tror jeg absolutt på. Men man må nok bruke litt tid å være sterk og tålmodig!

Tålmodighet lønner seg.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har opplevd LoA på flere måter :)

Det viktige med LoA, og alt annet egentlig. Aldri glem å takke. Takking opplever å gi meg mye.

Endret av LilleCanCan
Gjest magneten
Skrevet

Takk for spennede råd;) Det med å avbestille ønskene mine trur jeg at jeg gjorde i dag, har fokusert på at jeg skulle få A på¨eksamen, men så var jeg litt i tvil, slik at jeg sikkert avbestillte.. Fikk B ;)(er fornøyd med det;) )

Har prøvd å laga meg en fremvisning i Power Point men har ikke fått prøvd det ut så mye enda.. (masse eksamens stress) nå har jeg ferie så nå skal jeg praktisere loven om tiltrekking mye:)

Skrevet

Jeg tror ganske sikkert at "vision board" bør lages på en stor plate som skal henge eller være synlig for deg hver dag. Det har noe med å programmere hjernen din, og sånn sett bør nok ønskene alltid være synlig for deg. (Har ikke laget noen selv, men det kommer... jeg er så dårlig på konkrete ønsker.)

Med mindre du stadig er på nett og ser på bildene dine - flere ganger om dagen - så tror jeg ikke det har samme effekten.

• 3 uker senere...
Skrevet

Denne filmen manipulerer folk på en farlig måte.

Gjest pjanola
Skrevet
Denne filmen manipulerer folk på en farlig måte.

Nå ble jeg nyssgjerrig på hva du mener. Hvorfor er den farlig?

Jeg har sett den for en stund siden, ble inspirert der og da, men har mistet litt troen etterhvert. Det virker for enkelt på en måte. Eller, kanskje er det bare jeg som liker å gjøre ting vanskelige, men jeg har ikke noe lyst til å henge meg opp i akkurat hvordan framtiden min skal bli. Det er jo nettopp det som er spennende med livet, at ingen vet hva som vil skje i morgen.

Gjest Gjest_wander_*
Skrevet
Hei, jeg har lest boka, vært på et foredrag om emnet og har nå bestilt meg arbeidsboken som er laget over boken. Den gleder jeg meg til å få.

Har du fått den, og hva mener du om den?

Jeg kjøpte den da jeg leste dette innlegget ditt faktisk, jeg visste ikke at det var noen arb.bok før det.

Jeg likte den veldig godt og jobber med det nå. Jeg har lest The Secret og sett filmen og jeg praktiserer det også. Jeg får f.eks trafikken til å flyte jevnt for meg hele tiden... :)

Skrevet

pjanola, det er vanskelig for meg å forklare på norsk, men ... du kan ikke leve med bare drømmer og venter på ting skjer av seg selv. Du skal ikke leve i drømmehuset fra magasinet hvis du bare se på bildet. Å bare fokusere på materiele ting som gjør deg glad, er ikke bra.

Gjest pjanola
Skrevet
pjanola, det er vanskelig for meg å forklare på norsk, men ... du kan ikke leve med bare drømmer og venter på ting skjer av seg selv. Du skal ikke leve i drømmehuset fra magasinet hvis du bare se på bildet. Å bare fokusere på materiele ting som gjør deg glad, er ikke bra.

Jeg er på en måte enig, tror jeg..

Jeg tror ikke det er bra å være for fokusert på å oppnå ting, i alle fall ikke hvis man tror at det gjør en lykkelig. "Hvis jeg bare klarer ditt og datt, får fint hus, fantastisk kjæreste osv..." Man kan gjerne gjøre det, men det har ikke noe med lykke å gjøre.

Skrevet

:) A tenke positivt er bra, men folk må ikke bare jakte etter materielle goder. Filmen er dårlig fordi mesteparten av tiden snakker folk om penger i sted for spirituelle delen av livet.

God natt!

• 3 uker senere...
Gjest tvilling 78
Skrevet

heisann!!

Hadde lyst å si noe om Filmen "The Secret", som handler om hvordan vi tiltrekker oss det vi vil ha her i Livet,på alle plan.

jeg synes den er veldig inspirerende,om den for noen oppfattes farlig eller at vi drømmer oss bort og tror at ting kommer uten å gjøre noe ,har nok misoppfattet litt.

Det er lurt å se filmen eller lese boken flere ganger slik at man plukker opp hva som menes på de forskjellige prossesene ,i hvordan man går frem.Og ett av poengen er at alt begynner inni deg, viss du føler ro ,fred og har det godt med deg ,og Virkelig Føøøøler at du er velykket og ser for deg hva du virkelig ønsker at livet er for deg og bli fullkomment både åndelig,materielt, i kjærlighetsforhold,vennskap,god helse,osv.Er du langt på vei.

Min oppfattning av ett virkelig helhetlig og lykkelig menneske, er en som har balanse på alle plan her i livet, og vil som følge av dette bare forsett og tiltrekke seg mer, netopp fordi de er i konakt med energier som klinger på samme frekvens som de, og de har det godt inni seg.

uansett er det ikke så mange mennesker som har total balanse på alle plan og da er jo the law of attration ett fantastisk inspirerende redskap,som de sier i filmen virker denne loven enten vi er bevisst eller ikke, det er universets lov, så er det opp til en selv om en tror ,eller ikke. jeg vil uansett anbefale å se filmen,den er Inspirerende!!

• 2 uker senere...
Skrevet
Har du fått den, og hva mener du om den?

Jeg kjøpte den da jeg leste dette innlegget ditt faktisk, jeg visste ikke at det var noen arb.bok før det.

Jeg likte den veldig godt og jobber med det nå. Jeg har lest The Secret og sett filmen og jeg praktiserer det også. Jeg får f.eks trafikken til å flyte jevnt for meg hele tiden... :)

Jeg har fått den, og jeg har såvidt begynt å bevege meg inn i den, men jeg har så vanskelig for å finne roen til å sette meg ned med den, så jeg må skjerpe meg. Der den ligger nå gir den meg ingen ting ;)

:) A tenke positivt er bra, men folk må ikke bare jakte etter materielle goder. Filmen er dårlig fordi mesteparten av tiden snakker folk om penger i sted for spirituelle delen av livet.

God natt!

Det er fordi det er penger folk er opptatt av, men kan bruke teoriene og tankesettet på andre felt også.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Amanda_*
Skrevet

Har også selv begynt å øve meg på å tenke frem ting,men tror nok jeg gjør noe feil.. Lurer på om det går an å tenke seg til en spesiell mann du vil ha i livet? Har en jeg har blitt kjent med,og har veldig lyst å møte han snart igjen,men det blir litt vanskelig pga avstand. så nå sitter jeg å tenker på at han kan komme hit å besøke slektninger han har her,og så kan jeg treffe han ;) men når jeg har tenkt dette i 1 mnd,begynner jeg å tvile,og synes det er forferdelig slitsomt å tenke tenke tenke, og har bare lyst å gi opp. er også veldig redd for å tenke feil,slik at han ikke kommer..

vet ikke om det virker på mennesker og kjærlighet sånn,jeg.. ?

Mister liksom litt motet etter 1 mnd. Samme gjelder når jeg tenker at jeg hører noe fra han, og ikke hører en lyd på 2 uker.. hmm..

Før opplevde jeg at det var når jeg begynte å glemme ut litt at det faktisk kom til meg, når jeg sluttet å være desperat, og når jeg på en måte gikk videre. vanskelig å forklare, ble rotete dette.. noen som har peiling?

Gjest Gjest
Skrevet

Du gjør ikke noe feil, da dette bare er bogus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...