Honey Bee Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Datteren min er 14 det samme er kjæresten hennes.Han har mistet moren sin på en tragisk måte.De sørger sammen og han vil gjerne at hun kommer i begravelsen. Diskuterer heftig med faren hennes om begravelse og at de bruker for mye tid sammen.Han syns det blir for mye og at de er alt for unge,liksom ikke ordentlig kjærester.Er veldig uenig...bagatellisere ungdomskjærlighet er vel mineland,er det ikke?Tenker kanskje jeg bør gå med datteren min i begravelsen,støtte henne.Ønsker innspill om hva andre synes.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Om de har vært sammen en stund og om datteren din har blitt kjent med moren ville jeg latt henne gå. Ikke bare for kjæresten sin skyld, men kanskje hun selv også vil gå. Å nekte noen å gå i begravelse blir for dumt syntes jeg.
Gjest Piper Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Vil hun at du skal være med, så syns jeg at du skal være med. At de er ungen spiller ikke noen rolle i dette tilfelle, for det viktigste er å støtte han som har mistet moren sin. Og han er den viktigste for deres datter nå, selv om hun "bare" er 14 år gammel. Og hva ville faren ha sagt, om det var datterens om mistet en av foreldrene sine og ønsket å ha kjæresten sin der. Av og til kan det være lurt å snu litt på det. Men om han velger å ikke støtte han og henne i denne tøffe tiden, kan han også risikere å få et mye dårligere forhold til datteren sin enn han klarer å tenke på. Han burde klare å tenke tilbake til da han selv var så ung, og følelsene er sterke da også, og må ikke bagatelliseres. Vær der for henne, sånn at hun klarer å være der for han. Det er tøft å være 14 år og skulle ta på seg et slikt ansvar, men hun vil helt sikkert vokse på det også. Og jeg tror dette kommer til å gå bra, om du bare er der for henne.
Honey Bee Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2008 Hun ønsker å gå selv.Av forskjellige grunner har ikke de vært noe særlig hjemme hos han men her hos oss,så datteren min kjenner ikke moren hans noe særlig.
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Hvis forholdet har vart en stund så vil jeg si meg enig med deg, hun bør få støtte sin kjæreste, og hun bør gå i begravelsen. Jeg synes også at du skal gå med henne hvis dere har to har et godt forhold, da kan hun naturlig søke trøst hos deg. Det vil unektelig bli veldig trist og kanskje traumatisk i og med at dette er et ungt menneske som etterlater seg barn og kanskje mann, foreldre og søsken? Man vet aldri hvilke reaksjoner som vil komme fra de sørgende, så hun bør absolutt ha noen hun kjenner til stede som kan forstå henne når hun i ettertid nok vil gjennoppleve dette og prate om det.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Syns hun bør få støtte kjæresten sin uansett hvor lenge de har vert sammen jeg!
Gjest Pysepus Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Om de har vært sammen lenge eller ikke synes ikke har noe å si. La datteren deres gå i begravelsen vel. Skjønner ikke helt hva hennes far har å si på det altså... Om hennes kjæreste vil hun skal sitte med ham (og det er OK for familien så la henne gjøre det), hvis ikke er det nok godt for henne å ha mammaen sin med Begynte å gå i begravelser til mine venners foreldre / søsken da jeg var 13 jeg... og det har alltid gått fint!
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Ærlig talt, alle sørger da uavhengig av alder. At han ønsker å ha noen han bryr seg om med i begravelsen, det er da ikke fordi han er 14. Om de var 8 år gamle, ville det ikke vært det mest naturlige i verden å ha med seg en god venn hvis man måtte begrave en forelder? Jeg synes absolutt hun skal få lov til å gå. Om de tilbringer for mye tid sammen ellers, så får dere heller regulere det når ting går tilbake til 'normalen'. Det er ikke riktig tidspunkt å plutselig slå ned på det nå.
Honey Bee Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for svar,setter veldig pris på det De har vært sammen et halvt års tid.Hun vil gjerne at jeg blir med henne,det blir nok en sterk og følelsesladet begravelse.Mye for en 14 åring å bearbeide alene??
Freckles Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Jeg synes det virker rart å nekte henne å gå. Døden er en naturlig ting og ikke noe å beskytte en 14 åring mot. Dette vil være en viktig erfaring for henne å ta med seg.
Sans Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Mye å bearbeide, ja. Men å ikke la henne bearbeide det er bare dumt. Hun er absolutt i stand til det! Bare støtt henne, kan være det blir tungt fordi hun f.eks. tenker på hvordan det ville være om du eller faren hennes døde, kanskje er det en bestemor som er død som hun savner osv - dette kommer gjerne opp i en slik situasjon, og sorgen kan bli heftig, selvom hun ikke kjenner den døde noe særlig. Hun trenger nok mye støtte framover også, i og med at hun vil "ta seg av" kjæresten sin. Men med ditt engasjement, tror jeg hun vil takle det helt fint. Tap er dessverre noe alle må gjennom flere ganger i livet. De har vært sammen et halvt års tid, det er lenge i den alderen! Og en annen ting det er viktig å huske på, er at barn og ungdom kan være EKSTREMT lojale ovenfor venner. Når han i tillegg er kjæresten hennes, vil denne lojaliteten være enda større. Veldig viktig det som ble nevnt ovenfor her; å nekte henne å gå kan gjøre forholdet mellom far (foreldre) og datter dårlig!! Jeg synes absolutt hun skal få gå, og jeg synes det er flott at hun ønsker deg der. At hun lener seg på deg viser at forholdet dere i mellom må være ganske bra, og dette vil ikke gjøre det dårlige. Så flott at hun er åpen med foreldrene sine!! Lykke til... Hvis det passer seg i denne sammenhengen. Stakkars gutt......
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 I mine øyne er ikke dette et spørsmål en gang. Han har ingen rett til å nekte henne å gå; det ville vært helt sykt.
Noli Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Jeg mistet faren min da jeg var 13, og noe av det jeg satt mest pris på var alle vennene mine som dukket opp i begravelsen selv om de aldri hadde møtt faren min i det hele tatt. Å nekte henne å gå virker jo bare fullstendig absurd.
Sans Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 Jeg mistet faren min da jeg var 13, og noe av det jeg satt mest pris på var alle vennene mine som dukket opp i begravelsen selv om de aldri hadde møtt faren min i det hele tatt. Å nekte henne å gå virker jo bare fullstendig absurd. En klem til deg som måtte gjennom noe slikt. og til trådstarter: hør på den som har gjennomgått "det samme"
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #16 Skrevet 25. mai 2008 Om datteren deres bare var en venn av gutten, så burde hun også få dratt. Nå er de enda bedre venner, kjærester, synest det er helt naturlig og dra. Synest du skal bli med henne Når jeg gikk i 7. Klasse mister en jente i klassen faren sin, og nesten alle jentene i klassen stilte opp for henne.
Honey Bee Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. mai 2008 Faren nekter henne ikke,men utrykker misnøye ved det hele.Forferdelig holdning. Faren hennes og jeg er ikke sammen og hun bor hos meg,så det er jeg som tar avgjørelsene..heldigvis. Men noe gjødsel til far/datter forholdet er det jo ikke
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #18 Skrevet 25. mai 2008 Hun sørger jo uansett, og jeg tror ikke det er verre å bearbeide inntrykk fra en begravelse, enn ved å ikke få gå/at det blir uttrykt at man ikke vil at hun skal gå. Dette er en erfaring hun vokser på, og det høres fint ut at hun vil du skal bli med.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. mai 2008 #19 Skrevet 25. mai 2008 Dette burde egentlig sagt seg selv. Fra min side er det et lett spørsmål.. Han ønsker henne der! La hun få støtte ham. Han hadde ikke invitert henne hvis de ikke hadde noe skikkelig kjæreste forhold. Vær der for henne. Vær der for den stakkars gutten som trenger all den støtten han kan få.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #20 Skrevet 25. mai 2008 Det er jo bedre for henne at hun drar dit og opplever det hele enn å ikke oppleve det og kanskje bli forvirret av alt som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå