Gjest Gjest foreløpig Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hei. Jeg e en kvinne på 24 år, typen er 27. Vi har vert sammen i snart 7 år. Med et opphold på 8-9 mnd, fordi han var utro, og jeg gjorde det slutt. I starten hadde vi oss til veldig ofte, ca en 5 ganger til dagen.. så har det blitt stadig sjeldnere og sjeldnere Nå er det ca 5 mnd siden vi har hatt sex, og jeg kommer ingen vei. Jeg har prøvd alt tror jeg. HAr prøvd meg på han omtrent daglig, har prøvd å prate om det uten nytte, har prøvd sexy outfits. Nå føler jeg meg desperat og idiotisk. Trodde ikke det skulle være sånn?! :gråte: Jeg vurderer å bryte med ham, selv om jeg elsker han. Det har gått så lang tid og det har vart så lenge. Vet ikke om jeg kan leve med en mann som ikke blir tent av meg. Det lengste jeg har gått uten er 9- 10 mnd. Er det noen som har opplevd lignende? Hva synes dere?
Gjest skorpio Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har ikke noe erfaring på det området, men jeg tror du bør snakke med ham. Spørre om det er noe som plager han, og hvorfor det går så lang tid mellom hver gang dere har sex. Og ikke ta til takke med et "jeg vet ikke" til svar, det finnes alltid en grunn. Lykke til
Gjest Gjest foreløpig Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har prøvd å ta det opp med ham. Han sier at han bare ikke har lysst, at han er sliten og i dårlig form. Jeg har lagt på meg litt de siste årene. KAn det være at han synes jeg er uapetittelig? Jeg er 165 cm og veier 68 kilo. Er jeg for tykk?
Gjest skorpio Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Sånn må du ikke tenke!! Hvis det i det hele tatt skulle ha noe med det å gjøre, så er han en dust. Hvis du føler deg vel, så tror jeg ikke det skal ha noe å si for ham. Ta og føl litt på det, om dette er noe du vil. Finnes nok av fisk der ute i havet, så om du skal bruke tid på en som ikke setter pris på deg, og ikke vil ha deg for den du er,er det kanskje ikke noe å spare på?
Gjest Gjest foreløpig Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Hvor ofte er det vanlig å ha sex da?
Gjest Gjest foreløpig Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 wow.. da har vi det veldig unormalt da.. blir så trist av å ikke føle meg attraktiv :gråte:
Jalp Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 wow.. da har vi det veldig unormalt da.. blir så trist av å ikke føle meg attraktiv :gråte: Her har jeg noen trøstens ord til deg. Man skal skille mellom oppfatninger om "normalt" og "ideelt". Det aller meste er normalt i forhold til hvor ofte man har sex. Det normale er at par opplever perioder der sexlyst hos dene ene eller begge er helt fraværende. Det settes i grunnen lite fokus på at mange kvinner opplever at sexlyst forsvinner f.eks. i forbindelse med fødsel. Men det er helt normalt. Problemet er at mytene sier at menn alltid har lyst. Og når det ikke er tilfellet, så er kvinner svært flinke med å skylde på seg selv. Menn er mennesker på samme måte som kvinner, og stadig flere menn opplever at sex er prestasjon med press både i forhold til hvordan kropp og kjønn skal være for at den skal skal være "bra nok". Og det trenger ikke være du som skaper det presset. Men omgivelsene,- bl.a. mange tråder her inne og sexspalter i typiske dameblad,- er viktige bidragsytere i forhold til å få menn til å mislike seg selv og sin egen kropp. På grunn av synet på idealer og hva som er "normalt" innrømmer ikke par flest at deres seksuelle forhold er avvikende i forhold til de håpløse idealene. Det normale er som sagt at sexlysten i perioder forsvinner. Både hos kvinner og menn. Det er HELT absurd å mene at det normale eller riktige er å ha sex 1-3 ganger i uken. Den uttalelsen er derfor noe jeg mener du skal se helt bort ifra. Du sier at du har forsøkt alt hver eneste dag for å få mannen din til å ha sex. Jeg tror det er feil taktikk. For hver dag som går og han blir minnet på at det forventes at han stiller opp, så strammes knuten enda mer. Tenk deg bare hvis rollene ble byttet om. Hvordan hadde du reagert på å bli minnet på at du ikke strekker til i forhold til andres forventninger til deg? Skjønner? Derfor hadde jeg etablert avstand i forhold til det seksuelle en tid. Poenget er at det ikke blir noe sex før han har lyst. Og han får ikke lyst hvis du hver eneste dag minner han på at du mener han er utilstrekkelig for deg. Hvor lang tid? Så lenge det tar for han å få lyst på sex.
Gjest Gjest foreløpig Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Hum.. men det er så sjeldent,o g der har vert sånn i flere år.. er kun den siste tiden at jeg har begynt å "presse" ham. Eller mer tydelig vist hva jeg ønsket. HAn prøver seg ALDRI på meg
Sarah_83 Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Sånn må du ikke tenke!! Hvis det i det hele tatt skulle ha noe med det å gjøre, så er han en dust. Hvis du føler deg vel, så tror jeg ikke det skal ha noe å si for ham. Ta og føl litt på det, om dette er noe du vil. Finnes nok av fisk der ute i havet, så om du skal bruke tid på en som ikke setter pris på deg, og ikke vil ha deg for den du er,er det kanskje ikke noe å spare på? HEEEELT enig!!! Man er to i et forhold, begge må jobbe for det ellers går det ikke.
Gjest Bond Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Hvis han er faktisk over gjennomsnittet stresset, da kan det ødelegge lysten. Jeg tror at noe av problemet er at han selv føler at han har 'et problem' (selv om han faktisk ikke har det), og den angsten at han 'må' ha sex i stedet for at han har lyst for det, ødelegger veldig mye. Vi mennesker er jo vanedyr også, og lærer enkelt mønstere og atferd. Hvis sex forbindes konstant med noe negativt (nå har det vært så mye, hun vil ha, jeg må få den opp, osv), da gjør det ting bare verre. Ja, du har ikke presset ham før, men flesteparten av oss er ganske flinke å presse oss selv og få oss selv føle utilstrekkelige og dårlige. Det jeg synes er viktig er å få vekk presset - å få snakket om det litt mindre direkte. Hvis han føler at nå må vi ha den 'sexpraten' der dere diskuterer hans problemer, er det ikke noe god måte å starte kommunikasjon, han føler at det er hans problem, og det er han det er noe feil med. Tenk hva kan være grunnen, og ta dette opp som tema - ikke sexen seg selv. Mangel av sexlyst kan bare være bare symptom av noe annet - det er problemet du må få løst. MEN - det er jo da fullt mulig at det er faktisk noe problemer med lysten selv - dvs at det er en medisinsk grunnlag for dette. Det finnes medisiner som kan ha sånne bivirkninger, ikke at jeg vet så mye om dette, men det kan også være et eller annet ubalanse i kroppen (?) som gjør at han rett og slett 'fungerer ikke'. Endret 25. mai 2008 av mrs_bond
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå