Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, jeg skal ha sommerjobb som dagmamma, altså er jeg ikke på noen måte utdannet eller gått igjennom noe slags utdanning, men hjelper til for noen naboer pga mye ferie i barnehage, og siden foreldrene ikke har så mye ferie som barnehagen.

Det vil altså bare være i noen uker. Men jeg lurer på hva slags lønn jeg bør kreve? Tenker at en 1000-lapp i uka er litt lite for minst 8 timer hver dag, blir vel egentlig mer siden foreldrene må gå før jobben begynner og kommer hjem etter jobben er slutt.. så jeg regner med mellom 8,5 og 9 timer hver dag (og siden jeg bare er meg, så er det ikke noen pause heller i løpet av dagen).

Hva tenker dere er noenlunde rimelig lønn pr uke eller pr time?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 250 kr dag til min dagmamma, men max 4500 kr.

Gjest Gjest
Skrevet

100 kroner per time om det er hvitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Under forutsetning av at du ikke har andre barn sammen med disse (eller gjør andre jobber mens du har barna).

Gjest Gjest
Skrevet

Å få 250 kr dagen er bortimot standard. Men dagmammaer har gjerne 2-3 barn samtidig, og da blir det jo en del penger likevel.

Det kommer også an på om barnet skal spise maten din, om du står for bleier osv.

Jeg vil også si at det kommer an på barnets alder. En 5-åring er flink til å sysselsette seg selv og prøver ikke å spise på ledninger, en 1-åring er mer krevende fordi den må fotfølges og trenger hjelp til alt. Hver alder har sin sjarm. :)

Skrevet

Under forutsetning av at du ikke har andre barn sammen med disse (eller gjør andre jobber mens du har barna).

Det er hvitt ja, skal ha 3 barn, 2 stk på rundt 1 år (den ene litt yngre, andre litt eldre) og en på 4 år.

Å få 250 kr dagen er bortimot standard. Men dagmammaer har gjerne 2-3 barn samtidig, og da blir det jo en del penger likevel.

Det kommer også an på om barnet skal spise maten din, om du står for bleier osv.

Jeg vil også si at det kommer an på barnets alder. En 5-åring er flink til å sysselsette seg selv og prøver ikke å spise på ledninger, en 1-åring er mer krevende fordi den må fotfølges og trenger hjelp til alt. Hver alder har sin sjarm. :)

Tusen takk for svar :) Da vet jeg at ca 250 kr dagen er bortimot normalt. Vil ikke kreve noe særlig mer enn det. Det er jo tross alt bare en liten sommerjobb :) Jeg står ikke for noe av mat eller bleier eller annet utstyr, skal ha dem hjemme hos to av barna (søsken) siden det er folk jeg kjenner veldig veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...