Gå til innhold

Hvorfor unngå sol?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pusi_*
Skrevet

Hvorfor unngå sol ved bruk av Doxylin?

Dette er min andre kur på 4 uker, ganske slitsomt å måtte unngå sola når det er så flott vær ute,,,,,,,,,,,,

Skrevet

Tror det var Doxylin jeg fikk i fjor sommer før jeg skulle reise til utlandet..

Jeg visste ikke at jeg ikke kunne være i sola,Legen hadde ikke sagt noe om det selv om jeg fikk hastetime nettopp fordi jeg skulle reise, og jeg leste ikke bruksanvisningen. Etter en halv dag i sola ble jeg dårlig, svimmel, tørstet,kraftig hodepine, feber og hudutslett fra topp til tå. Jeg dro til legevakta og måtte få to injeksjoner i baken, anti-sjokk sprøyter sa de. Så fikk jeg beskjed om å drikke minst 3 liter vann daglig i en uke, holde meg inne og komme meg i seng innen et kvarter fordi injeksjonen gjør at blodårene i hjernen utvidet seg og blodtrykket falt så jeg kunne besvime. Syntes det var litt ekkelt, og hele ferien min var ødelagt.. De sa også at jeg ikke kan bruke Doxylin igjen

Gjest Gjest
Skrevet

Ble sprøstekt av å kjøre over fjellet når jeg spiste på en slik kur. Men jeg var lysømfindtlig fra før pga johannesurt.

Siden jeg ble såpass svidd helt i starten av kuren ble jeg og mer utsatt for solbrenthet videre og kunne knapt være i dagslys på bussen til og fra skolen uten å smøre meg med faktor 20.

Skrevet (endret)

Første gangen jeg gikk på doxylin leste jeg ikke lappen før enn etter jeg hadde vært ute i på idretsstevne en hel solfylt dag. Jeg ble solbrent overalt, selvfølgelig på alle normale steder men også på handbaken, oppå føttene, i hodebunnen. Og jeg fikk kronisk rød nese (dette er nesten 10 år siden). Anbefales ikke!

På den annen side så kan du vel fint være ute hvis du bruker solkrem og dekker deg litt til. Kjøp en søt solhatt, ta på en lett bluse eller sitt under parasoll :)

Endret av Humptihum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...