Gjest Gjest_hanne_* Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Jeg vurderer å kjøpe en leilighet for leiligheten er godt tilpasset min mors helse. Hun leier leiligheten for øyeblikket. Utleier kan ikke si opp min mors leieavtale så lenge hun er syk så han blir nødt til å selge. Lurer på følgende: Hvor mye kan eieren kreve for leiligheten? Kan han kreve over takst? Og isåfall ja, hvor mye over? Er litt redd for at han skal selge urimelig høyt fordi han vet min mor er avhengig av denne leiligheten.
Frey Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Eier kan selge leiligheten til hvem han vil han, og leiekontrakten kan sies opp så lenge husleieloven følges. Det kan derfor være lurt å vise litt velvilje over selger hvis dere virkelig ønsker denne leiligheten.
Gjest Gjest_hanne_* Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Eier kan selge leiligheten til hvem han vil han, og leiekontrakten kan sies opp så lenge husleieloven følges. Det kan derfor være lurt å vise litt velvilje over selger hvis dere virkelig ønsker denne leiligheten. Husleieloven har blitt fulgt og han kan ikke si henne opp. Derfor vil han selge. Vet at han kan selge til hvem han vil men lurte på hva en kan selge for. Om det er noe ramme for hvor mye over takst han kan selge.
Frey Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Hvis eier skal gjøre større oppussingsarbeid kan han gyldig si opp leieavtalen f eks - leieboer trenger ikke å misligholde leieavtalen for at man skal finne gyldig oppsigelsesgrunn. Men nei, det er ingen rammer for hva selger kan kreve - men selger kan ikke kreve mer fra dere enn fra annen kjøper. Dvs han kan si til dere at han vil ha så og så mye, og gå ned i prisantydning hvis dere ikke aksepterer for å håpe på budrunde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå