Gjest ratatouli Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Min sønn har av og til sagt "pakkis" og "neger". Ikke for å være stygg, men for å forklare hvem han snakker om. Han forstår ikke hvorfor det er så stygt. Jeg har jo selvsagt prøvt å forklare han at vi ikke skal bruke slike ord. Hvorfor ikke sier han. Fordi det er stygt... Synes jeg må ha noe bedre å komme med. Noen forslag??
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Det er jo så enkelet som å vise litt respekt. Folk som blir kallet neger syns dette er sårende, derfr sier vi det ikke. Neger viser også til den gamle raseinndelingen som ikke lenger er akseptert. Hvorfor mange oppfatter dette som rasistisk, har mange grunner, en av dem er at ordet faktisk ofte blir brukt på en nedsettende måte, det samme gjelder pakkis. Er det så vanskelig å si pakistaner? Uansett grunn, pakistanere og afrikanere føler at dette er rasistisk, derfor skal vi ikke bruke det.
Gjest Peachbud Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Fordi det ikke er nøytrale ord, men nedsettende skjellsord. En bør si "mørkhudet" eller spesifisere hvilket land personen kommer fra. Og "pakistaner".
Gjest m Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Fordi mange av de du ønsker å referere til synes det er ubehagelig. Om jeg finner på et kallenavn til deg, som du virkelig ikke liker, men jeg bruker det stadig vekk for å snakke om deg..
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Det kommer vel litt an på hvor gammel sønnen din er? Når han bruker slike ord er han sikkert ikke en smårolling lenger, gjetter jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå