Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Tittelen sier vel det meste.. Har du sex når du har masse luft i magen? Jeg har veldig ofte luft i magen, da spesielt på kvelden. Det går virkelig ut over sexlivet mitt!
Noli Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Nei, da pleier jeg ikke ha lyst. Om du er veldig plaget med luft i magen, og det ikke er noen sykdom inne i bildet, er det jo en del ting du kan gjøre for å bedre det selv: drikke mindre brus, spise mindre lyst brød, spise mer fiber, gå regelmessig på do, drikke nok vann, spise mindre rødt kjøtt, spise mindre sukker.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg aner ikke hvorfor men dersom jeg har sex de gangene jeg har luft i magen så er det som om magen er mye bedre etterpå. og nei, jeg driver ikke og fiser mens vi har sex
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Å ha luft/vondt i magen hindrer meg sjelden i å ha lyst på sex, men på det verste hindrer det meg vel i å ha sex. Når det er sagt, har jeg ofte sex når jeg er plaget med magen, og det merkelige er at det er som om tenning og seksuell stimulering setter magen på "hold", og gjennomføringen går helt fint. Ekstremt sjelden jeg har behov for å slippe ut luft underveis, om jeg i det hele tatt kjenner at det er noe luft der. Og jeg har aldri sluppet ut noe underveis heller, om jeg så kjenner at jeg gjerne skulle ha gjort det. Da må man heller ta det litt rolig en liten stund, for å ha kontroll på musklene som holder igjen. Men som sagt, det er ekstremt sjelden nødvendig.
Sarah_83 Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har veldig ofte luft i magen, da spesielt på kvelden. Det går virkelig ut over sexlivet mitt! Hva med å ha sex før på dagen, hvis kvelden er det værtste tidspunket?? Etter jobb eller kanskje på morgenen??? Men sant som det skrives her, drikk mye vann og spis fiberrikt- og kutt ut å drikke så mye kullsye- det hjelper faktisk
Suzy Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Ja det har jeg - kjære vene, så sant jeg ikke har direkte vondt så er det da bare fint å ha sex (forresten kan det være en bra måte å "glemme" eventuelle smerter også, for så fort du blir kåt så glemmer du da å tenke på magen).
Gjest Gjest_zappa_* Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Irritabel tarm syndrom er det mange som har. Det er en plage, med mage- og luftsmerter, og mye flying på do. Du må passe på hva du spiser. Mye fiber er IKKE bra, heller ikke melkeprodukter, sitrusfrukter eller alkohol. Stekt mat, fet mat og krydret mat er heller ikke bra. Og mat i store mengder (stor middag) må unngås. Dessuten burde du være forsiktig med å spise sent på kvelden. Forøvrig er jeg enig i at sex - av en eller annen merkelig grunn - ofte medfører at plagene forsvinner, ihvertfall så lenge akten varer.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Takk for svar Noen sier at jeg må kutte ut brus, spise grovere osv.. Vel. Brus drikker jeg aldri, da jeg ikke liker det.. Det vil si det er kullsyren jeg ikke liker, synes det er så sterkt!! Svir i munnen! Så kullsyre er altså ikke noe problem. Til frokost/lunch/kvelds spiser jeg halvgrovt/grovt. Først og fremst knekkebrød, og noen ganger brød. Men altså, alltid grovt eller halvgrovt. Jeg drikker melk, men ikke i store mengder - kun 1-2 glass pr dag. Alkohol drikker jeg meget sjelden, kanskje 1 gang annenhver måned eller enda sjeldnere. Krydrer ikke maten spesielt mye, og prøver å unngå for mye fett. Spiser heller ikke unormalt store porsjoner... Likevel har jeg altså ofte luft i magen på kveldene, og når jeg "holder det inne" får jeg selvfølgelig mageknipe... Og det frister liiite å ha sex! Jeg var faktisk uheldig for noen uker siden, skrekk og gru... Men den var heldigvis lydløs, og jeg tror ikke kjæresten hørte det... Men likevel, var ikke akkurat noen turn on for å si det slik, ble ikke mye tenning etter utslippet.... Vi kunne selvfølgelig ha sex på dagtid istedet for på kvelden, men det er jo så mye annet man skal finne på på dagen... Dessuten er jeg mest i humør til det når det vi kommer litt utpå kvelden.. Jeg anser altså dette som et stort problem!!!
Sarah_83 Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Virker som du lever et sundtliv, så da er ikke det problemet. Trening, eller rettere sagt at du er aktiv, mye fysisk i bevegelse kan spille mye inn på mageproblemer (har selv slitt med det) Men er du mye i bevegelse kan det også hjelpe, i tillegg til bra kosthold. En annen viktig ting, ikke hold deg, verken luft eller annet som må ut må du slippe ut når kroppen sier fra. Regelmessig dobesøk- også viktig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå